Capital'e abone olun.
HANGİ BLOGGER

Hangi blogger

Şirketlere işbirliği yaptıkları bloggerlerı sorduk.THY'den Loreal'e GittiGidiyor'dan Mavi Jeans'e markaların seçimleri..

Son Güncelleme: 01.09.2015

İnsanlar sosyal medya üzerinden bilgilenmeye başladıkçaşirketler de alternatif bir kanal olarak yeniürünlerini sosyal hesaplarından müşteriye ulaştırmaya çalıştı. Ancak markalarınbu “taraflı propaganda” karşısında izleyici kitlesi yüz binleri aşan blogger değerlendirmelerinin satışlar üzerindeki etkisini fark etmeleri uzun sürmedi. Bugün hem dünyada hem de Türkiye’de özellikle tekstil, moda, kozmetik, dekorasyon, teknoloji, gıda ve seyahat sektörlerinde şirketler ünlü bloggerlarla tanıtım işbirlikleri yapıyor. Böylece güvenilen ve sevilen bir kişi tarafından teşvik edilen marka ve ürünlerin satışının yanında müşteri etkileşimi de çoğalıyor. Şirketlerin sosyal medya hesaplarına ve resmi internet sayfalarına olan trafik artıyor. Türkiye’deki şirketler de gerek ürün lansmanlarında gerek daha uzun soluklu projelerde etkin bloggerlarla çalışıyor. Örneğin THY, Japonya’da Youtube videoları çok izlenen “Chika” adlı bloggerla Uzakdoğu pazarında tanıtımı yapıyor. Boyner Grubu, ünlü blogger Buse Terim ile çalışırken, Mavi Jeans Brezilyalı genç model/ blogger Vini Uehara ile hedef kitlesine ulaşıyor. Şirketler çalıştıkları bloggerları sadece takipçi sayılarına göre değil, yaşam tarzları ve kitlelerinin markalarıyla paralelliğini de dikkate alarak belirliyor. Markalara blogger seçimlerini ve en başarılı işbirliklerini sorduk. İşte yanıtlar…
MAVİ’NİN VİNİ’Sİ
Mavi Jeans koleksiyonlarında olduğu kadar blogger seçimlerinde de yepyeni keşifler peşinde. Bunun en güzel örneği ise Mavi’nin Vini hikayesi. Büşra Küçük adında bir üniversiteli, 35 milyon üyesi olan Kanadalı online kitap dükkânı Wattpad’de yayınladığı “Kötü Çocuk” serisinde Meriç Tuna diye bir karakter yaratmış ve bu karakteri görselleştirmek için 24 yaşındaki blogger Vini Uehara’nın bir fotoğrafını kullanmış. Kısa sürede Vini, Meriç karakteriyle Türkiye’de genç kızlar arasında fenomene dönüşmüş. Mavi’nin Vini hikayesi de markanın dijital ekibinin Wattpad’de Vini’yi keşfetmesiyle başlamış. Vini, 24 yaşında, özellikle 15-17 yaş aralığındaki birçok genç kızın “Meriç” olarak tanıdığı kendi halinde bir blogger/tasarımcı ve müzisyen. Marka, Vini’yi geçtiğimiz yıl moda blogger’ı yönüyle Mavi’nin hayatına sokmuş. Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, süreci şöyle anlatıyor: “Türkiye’den Brezilya’ya ürünler göndererek fotoğraf ve videolarla ‘Vini’nin Denim Günlüğü’ diye bir konsept hazırladık. İlk paylaşımımızdan itibaren sosyal medyada yer yerinden oynadı, rekor üstüne rekor kırdık. Gençlerin kalplerini kazanmanın tek yolunun gerçekten onlardan biri olmaktan ve hikaye anlatması değil gerçekten hikayenin parçası olmaktan geçtiğini gördük.” Marka devamında Vini ile “Vini’nin Dünya Kupası Stili” ve “Vini’nin İstanbul Günlüğü” projelerinde işbirliği yapmış ve bu kampanyalar sosyal medyada like ve RT rekorları kırmış. Berkan, “Kendi halindeki Vini bir celebrity’ye dönüştü. Mavi’yle 2015 yılı için anlaşma imzaladı. Şu anda Vini tişörtleri satış rekorları kırıyor. Bu hafta da mağazalarımıza Vini aksesuarları ve Vini fotoğraflı yeni tişörtler giriyor” diyor.
ÇOK GEZENLER KULÜBÜ
Pegasus Hava Yolları, müşterilerine yeni keşifler için ilham verebilecek içerikler için 4 yıldır Çok Gezenler Kulübü Platformu aracılığıyla başta Hazal Yılmaz olmak üzere pek çok bloggerla işbirliği yapıyor. Pegasus’un uçuş ağındaki 30’dan fazla şehri deneyimleyen bu blogger ekipleri izleyicilerini de yeni yerlere gitmeleri için motive ediyor, onlara seyahat planları için tüyolar veriyor. Çok Gezenler Kulübü’nün hikayesi eski bir reklamcı olan Hazal Yılmaz’ın 2009 yılından işinden istifa ederek edebiyat üzerine yazdığı bloğu “hazalyilmaz. com” adresine taşıması ve İstanbul hayatını yazmaya yönelmesiyle başlıyor. Dünyayı gezme planlarını Pegasus Hava Yolları’na sunan Hazal Yılmaz’ın bu girişiminin ardından Çok Gezenler Kulübü Projesi doğuyor. Pegasus, kampanya ve proje lansmanları esnasında da bloggerlarla bir araya gelmeye önem veren bir şirket. Pegasus Hava Yolları Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver şunları söylüyor: “Bu yıl misafirlerimize yaz dönemini tek bir tatile sığdırmamaları için ilham verdiğimiz ‘Daha Çok Yaz’ kampanyamız için mayıs ayında bloggerlarla yazın gelişini kutladığımız eğlenceli bir etkinlik gerçekleştirdik. Haziran ayında ise Marvel iş ortaklığıyla lanse ettiğimiz yeni uçak içi güvenlik filmimizin ilk gösterimi için seyahat, sinema ve çizgi roman alanlarında yazı yazan bloggerlarla bir araya geldik. Başta Çok Gezenler Kulübü olmak üzere blogger iş ortaklıklarımızdan oldukça iyi dönüşler aldığımızı söyleyebiliriz.”  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: sosyal medya akbank blogger hedef kitle

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER