Capital'e abone olun.
HER İŞİN İÇİNE SOSYAL MEDYA DAHİL OLACAK

Her işin içine sosyal medya dahil olacak

"Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz"adlı kitabıyla adından söz ettiren Mikolaj Jan Piskorski, şirketlere "like", "follower" sayısına odaklanmayı bırakmaları tavsiyesinde bulunuyor."Geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun"diyor.

Son Güncelleme: 01.09.2014

Mikolaj Jan Piskorski, Harvardlı bir işletme profesörü. "A Social Strategy: How We Profit from Social Media" (Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz) adlı kitabıyla adından söz ettiren akademisyen, şirketlere önemli tavsiyeler veriyor.

"Like", "follower"sayısına odaklanmayı bırakın diyen Piskorski, müşterinin sosyal ihtiyacının baz alınması gerektiğine dikkat çekiyor. "Direkt yayın yapmayı bırakın, geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun"diye konuşuyor.

Artık neredeyse tüm şirketler sosyal medyanın önemini anladı. Geleneksel medya kanallarının yanı sıra Facebook, Twitter, Linkedln, Instagıam gibi pek çok platform üzerinden müşterilerine ulaşmaya çalışıyorlar. Ancak genelde buradaki stratejilerini geleneksel alışkanlıklarla yönetip başarılarını da yine geleneksel metrik veriler üzerinden ölçüyorlar.

“A Social Strategy: How We Profit from Social Media” (Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz) adlı kitabının yazarı Harvardlı işletme profesörü Mikolaj Jan Piskorski’ye göre kâr yaratmayan “like”ların anlamı yok.

Bu nedenle yazar, şirketlere, sosyal medyada kendilerini anlatmayı bırakmalarını öneriyor. “Direkt yayın yapmayı bırakın, geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun” diyen yazar, şirketlere müşterileri için net fayda sağlamalarını tavsiye ediyor ve ekliyor:

“Şirketler de sağladıkları bu fayda karşılığında müşterilerinin kendileri için yorum, bilgi güncellemesi gibi yeni müşteriler getirecek bir şeyler yapmalarını sağlayabilir.” Mikolaj Jan Piskorsky ile sosyal medya ve şirketlerin uyumunu konuştuk, başarının formüllerini sorduk:

Kitabınızın isminden yola çıkarsak kısaca şirketlerin sosyal medyadan nasıl kâr edebileceğini anlatabilir misiniz?
Bunun iki farklı yolu var: Birincisi, sosyal medya üzerinden insanlara bilgi yayını yapmak. Şirketler, bu amaçla Facebook üzerinden like alabilmek, Twitter’dan yayın yapmak için para yatırıyor. Ancak yaptığım araştırma, bu metodun çok fazla işe yaramadığını gösteriyor. İnsanlar şirketlerin sosyal medyadaki bu tip mesajlarına çok fazla ilgi göstermiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: Mikolaj Jan Piskorski,Sosyal Medya,strateji,facebook

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER