Capital'e abone olun.
KALPLER SİNEMA İÇİN ATTI

Kalpler sinema için attı

Akbank'ın 10 yıldır gönülden desteklediği İstanbul Film Festivali, bu yıl 33. kez perdelerini açtı. 150 bin izleyiciye ulaşan festivalde Akbank ilk kez hayata geçirdiği inovatif bir digital projeyle sinemaseverlere ulaştı.

Son Güncelleme: 01.09.2014

Akbank'ın 10 yıldır gönülden desteklediği İstanbul Film Festivali, bu yıl 33. kez perdelerini açtı. 150 bin izleyiciye ulaşan festivalde Akbank ilk kez hayata geçirdiği inovatif bir digital projeyle sinemaseverlere ulaştı.

ürkiye’nin en önemli festivalleri arasında yer alan İstanbul Film Festivali, bu yıl 33 uncü yılını kutladı. Festival boyunca, İstanbul’un kalbi sinema için atarken Akbank yenilikçi bir proje hayata geçirerek, sinema aşkını izleyicilerin kalp atışlarıyla somutlaştırdı.

İnovatif marka algısını festivalin özellikle genç takipçi hedef kitlesi üzerinde pekiştirecek bir proje geliştiren Akbank, projeyle gerçek sinemaseverlere ulaşmayı ve onların sinemaya olan sevgilerini gösteren bir kampanya yaratmayı amaçladı.

RİTİM BANTLARI
Proje lokasyonu ise İstanbul’un kalbinde, Taksim’de bulunan 1948’den bu yana faaliyet gösteren, İstanbul’un en büyük ve tarihi sinema salonu, Atlas Sineması seçildi.
Festivalin başlamasıyla beraber Atlas Sineması fuayesinde bulunan Akbank standına uğrayan seyirciler projeye dahil oldu.

Seyircilerden, profesyonel sporcuların da kullandığı kalp ritm bantlarını takmalarını istendi. Bunun karşılığında ise katılımcılara sinemayla özdeşleşen tatlı bir hediye olan Frigo sunuldu.

Bu özel cihazlar sayesinde seyircilerin film boyunca yaşadıkları tüm duygular eşzamanlı olarak takip edildi. Güldükleri, üzüldükleri, heyecanlandıkları veya korktukları her an kalp atışlarına, kalp atışları da proje grafiklerine yansıdı. Korku, drama, komedi, aksiyon gibi farklı türlerde seçilen 11 filmde kalpler sinema için attı.

SONUÇLAR ÇARPICI
Projenin sonunda ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Akbank önemli yazar ve sinema eleştirmenlerinin de katıldığı bu özel projede elde ettiği kalp atış ritmi grafiklerini ve ilginç sonuçları proje mikrositesinde de (www.kalbimizsinemaicinatiyor.com) yayınladı. Kalp atış cihazlarından ortaya çıkan veriler ile farklı film türlerinin ortalama kalp ritmine etkisi, filmlerdeki duygusal yükselmelerin anlık etkileri, filmde kalp atış hızının en yükseğe ulaştığı dakika gibi ilginç bilgiler paylaşıldı.

Proje kapsamında ayrıca Akbank, festival seyircilerinin takip ettiği önemli mecralardan biri olan sinemalar.com ile de özel bir alt proje gerçekleştirdi. Festivalin ilk haftasında ölçümü gerçekleştirilen filmlere ait sonuçlar, anasayfada yayınlandı.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler: Akbank,sinema,film festivali

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER