Capital'e abone olun.
KAMPANYADAN DAHA FAZLASI YAPILMALI

Kampanyadan daha fazlası yapılmalı

Vadi Efe ile sosyal medyanın markalara etkisini ve şirketlerin bu mecrada nasıl aksiyonlar alması gerektiğini konuştuk:

Son Güncelleme: 01.07.2013

Artık şirketler de farkına vardı. Sosyal medya önemli bir güç oldu. Dekatlon Buzz Yönetici Ortağı Vadi Efe, şirketlerin merak için sosyal medyayı kullandığını söylüyor. "İnsanların markaları, yeni ürünleri, şirketleri ve yöneticileri hakkında ne düşündüğünü merak ediyorlar" diyen Efe, sosyal medyanın önemli bir referans kaynağı olmaya başladığına dikkat çekiyor. Şirketlerin bu işe yeterince kaynak ayırmadığını da anlatan yönetici, 7/24 iletişimin gerçekleştiği bir kanalda şirketlerin hızlı karar almak zorunda olduğunu söylüyor.

Sosyal medya son 10 yıldır hayatımızda. Ancak son birkaç ayımıza neredeyse damgasını vurdu. Türkiye’de 2009’da sosyal medyanın geliştiğini, 2011 yılında da patlama yaşadığını belirten Dekatlon Buzz Yönetici Ortağı Vadi Efe, “Sosyal medyanın özelliği, bireyleri kendi yayınlarını yapılabilecek birer medya haline getirmesi. Yıllar önce Myspace popülerken buradan müziklerini yayınlayan ve ünlü olan sanatçılar vardı. Sosyal medyada kullanıcı sayısı arttıkça kitle, mecra gibi etki alanına sahip olmaya başladı” diyor.

Doğru kullanıldığında sosyal medyanın markalar için de çok büyük bir güç olabileceğini anlatan Efe, şirketlere bu alana daha fazla odaklamalarını tavsiye ediyor. “Hala bu işe içeride yeterince kaynak yaratan şirket yok. Şirketler bütçe kullanımı konusunda biraz daha cesur davranmalı.

Saha ve PR çalışmaları dijitalle daha entegre yapılabilir. Multimedya çok daha fazla kullanılabilir. E-ticaretin de gelişmesiyle internet üzerinden satış da artıyor. İmajkampanyalarının yanı sıra satışın da arttığını görüyoruz. Satışa yönelik işler gerçekleştirilebilir” diye konuşuyor. Dekatlon Buzz Yönetici Ortağı Vadi Efe, sosyal medyanın başlangıçtan bugüne gelişini, markalara etkisini ve şirketlerin bu mecrada nasıl aksiyonlar alması gerektiğini konuştuk:

Capital:
Sosyal medya nasıl gelişti? Bugünkü durumu nasıl?
- 1990’larda Türkiye’de internet kullanılmaya başlandı. 1995-1996 arasında internet son kullanıcıya sunuldu. 1990’ların sonunda internet projeleri oluşmaya başladı. Teknoloji şirketleri bu tarafa yatırım yapmaya başladı. Sosyal medya kavramı da 2000’li yılların ortalarında gün yüzüne çıktı.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:



    Yorumunuz:


    ÖNE ÇIKANLAR