"KOBİ'ler sosyal medyada da aktif"

Akbank’ın Türkiye’deki KOBİ’leri ihracatla büyümeye çağırdığı yeni kampanyası “Yürüyelim Arkadaşlar” sosyal medyada da büyük ilgi gördü. Facebook’ta “Yürüyelim Arkadaşlar” kampanyasıyla 4 milyon kişiye ulaştıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “KOBİ’ler sosyal medyada oldukça aktif. Sosyal medyadaki yeni projelerimizle KOBİ’lere ulaşmaya devam edeceğiz” diyor.

19.03.2015 16:40:100
Paylaş Tweet Paylaş
"KOBİ'ler sosyal medyada da aktif"
Akbank, geçtiğimiz aralık ayında KOBİ’lere yönelik yeni bir kampanyaya başladı. Türkiye’deki KOBİ’leri ihracatla büyümeye, bunun sonucunda Türkiye’yi büyütmeye çağıran kampanya, tüm iletişim kanallarının yanı sıra sosyal medyada da dikkat çekti. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Yürüyelim Arkadaşlar kampanyamızla sosyal medyadaki tüm kanallarımızda da büyük ilgi gördük” diyor. Twitter ve Facebook sonuçları da kampanyaya olan ilginin ortalamanın üzerinde olduğunu gösteriyor. Göllü, “Kampanyamızın Facebook ayağında kahraman KOBİ hikayelerini paylaştığımız içeriklerimiz ve reklam filmimizi paylaştığımız postumuz 4 milyon kişi tarafından görüntülendi. Reklam filmimiz Facebook’ta yüzde 16 izleme oranıyla normların üzerinde bir izlenme oran ı yakaladı” diyor. Akbank müşterilerinin yine Akbank’ın desteğiyle yakaladığı ihracat başarı hikayelerinin anlatıldığı içerikse Facebook’ta 50 binin üzerinde etkileşim sağladı. Twitter’da da #yürüyelimarkadaşlar kampanyası, toplamda 24 bin 831 adet tweet atılmasını tetikledi ve yaklaşık 341 binin üzerinde kullanıcıya erişti. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü’yle KOBİ’lere yönelik hazırladıkları ve büyük ilgi gören son kampanyaları “Yürüyelim Arkadaşlar” hakkında konuştuk. Göllü, kampanyanın sosyal medya yönetiminden yarattığı etkiye kadar merak edilenleri anlattı: 
* Son dönemde sosyal medyada yaptığınız en önemli kampanya hangisi oldu? 
* Geçtiğimiz günlerde KOBİ’lere yönelik büyük bir kampanyaya başladık. Bugüne kadar ihracat yapmamış, ihracatı düşünmemiş şirketlerimizi teşvik etmek, onlara enerji ve motivasyon vermek amacıyla “Yürüyelim Arkadaşlar” diyerek Türkiye çapında büyük bir kampanya düzenledik. Kampanya kapsamında yayınladığımız “Yürüyelim Arkadaşlar” reklam filmimizin sosyal medyada da yansımasını sağlamak amacıyla filmdeki mesajımıza gönderme yapan #yürüyelimarkadaşlar kampanyasını düzenledik. 
* Bu kampanyayla ulaşmak istediğiniz hedef kitle kimdi? 
* Sosyal medyada Akbank danışmanlığıyla ihracatın zor prosedürlerini ve nakit akışı sorunlarını aşarak dünyaya ihracat yapan şirketlere dönüşen KOBİ müşterilerimizin hikayelerini anlattık. Sosyal medyadaki diğer KOBİ’lere “Ya senin hikayen” diye sorduk. Kampanyamızın sonunda ilk ihracat atılımlarını Akbank desteğiyle yapmış, uzmanlığımızdan faydalanarak yeni araçlar keşfetmiş veya zorlu süreçlerin üstesinden gelmiş, mevcut ihracat kapasitesinde sıçrama yaratmış ve bizimle çalışırken büyüyen ihracatçı KOBİ’ler sosyal medyada kahramanlaştı. Bu hikayeleri birer sosyal medya içeriğine dönüştürdük. 
~
* Kampanyanın odağında KOBİ’ler var. Bu kitlenin sosyal medyadaki varlığını, etkinliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu kitle sosyal medyadan uzak mı? 
* Türkiye, sosyal medya penetrasyonun en yüksek olduğu ülkeler arasında. Toplumumuzun hemen her kesimi sosyal medyayı çok yoğun kullanıyor. KOBİ sahipleri için toplumumuzun tüm temel özelliklerini yansıtan net bir örneklem grubu diyebiliriz. Dolayısıyla bu işe hazırlanırken biz zaten KOBİ’lerin sosyal medyada aktif olduğunu biliyorduk. KOBİ sahipleri genel olarak dijital kanallarda kullanım alışkanlıkları çok net olarak ayrışan, kolay erişebildiğimiz bir kitle. Ayrıca girişimci ruhları ve değişime açık yapılarıyla hem online hem offline tarafta yaptığımız etkinliklerde KOBİ’lerin yoğun katılımlarını görüyoruz. Bu, onların sunduğumuz fırsatlara ne kadar açık ve istekli olduklarını da gösteriyor. Bu bağı sıcak tutmak için de KOBİ’lere özel iletişim modelleri geliştirmek gerekiyor. 
* KOBİ’lere sosyal medyada nasıl ulaşıyorsunuz? Sosyal medyada KOBİ’lere yönelik yeni projeleriniz olacak mı? 
* KOBİ’leri bulundukları ve aktif oldukları alanlarda tespit edip doğru hedeflemelerle onlara ulaşıyoruz. Desteğe ihtiyaç duydukları alanlarda onların yanında olduğumuzu hissettiriyoruz. Bundan sonra da sosyal medyadaki projelerimizle KOBİ’lere ulaşmaya devam edeceğiz. 
* “Yürüyelim Arkadaşlar” kampanyasının ortaya çıkış süreci nasıl oldu? 
* Kampanya için ilk başta yola çıkarken hedefimiz ihracatla atılım yapmayı hedefleyen KOB��’lerimize cesaret vermek, onları teşvik etmek ve Akbank olarak desteğimizi göstermekti. KOBİ’lere bir pencere daha açarak sadece iç pazarla kısıtlı kalmamalarını, dünyaya açılmalarını amaçladık. Kampanya kapsamında ilk 3 ayda bin müşterimizin kapısını çalıp onları ziyaret etmeyi hedefliyoruz. 2 bin 500’ü aşkın çok geniş bir uluslararası bankacılık muhabir ağımızla ihracatç ıların kolaylıkla yeni pazarlara ulaşmalarını ve işlemlerini avantajlı bir şekilde yapmalarını sağlayabiliyoruz. 
* Kampanya sürecini nasıl yönettiniz? 
* İhracatçı KOBİ’lerimizin en çok yaptıkları dış ticaret işlemlerini göz önünde bulundurarak bu kampanyayla onlara özel bir tarife oluşturduk. Bu tarifeyle KOBİ’ler bankacılık işlemleri için tek bir sabit ücret ödeyecek. Ayrıca internette de KOBİ’lerin kolaylıkla dış ticaretle ilgili bilgilere ulaşabilecekleri bir portal hazırlıyoruz. Burada ülkelere ait ürün ve üretim miktarı gibi birçok veri yer alacak. Kampanya kapsamındaki reklam kampanyamızın başlangıcını Twitter reklam modeliyle de destekledik. Tüm Twitter kullanıcılarının #yürüyelimarkadaşlar hastag’ini görmesini, bu hashtag altında Akbank’la ihracatta atılım yapmış kahraman KOBİ’lerin hikayelerini ve Akbank’ın ihracata desteğini anlatan tweet’i görmelerini sağladık. Hem Facebook hem Twitter’da 17 kahraman KOBİ’nin ihracat hikayesini yayınladık. Paralelde de ilham vereceğini düşündüğümüz reklam filmimizi, sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda gösterdik. 
~
"Normların üzerine çıktık"
BÜYÜK BAŞARI YAKALADI

“Yürüyelim Arkadaşlar” kampanyamızla sosyal medyadaki tüm kanallarımızda büyük ilgi gördük. Twitter sonuçlarına baktığımızda ilk gün yayınlanan iki kahraman KOBİ hikayesi ve Akbank’ın desteğini anlatan tweet’lerimiz kampanya sonuna kadar toplamda 1,4 milyon kez görüntülendi. Bu tweet’lerimizle 28 bin kez etkileşime geçildi. Yüzde 3,2 etkileşim oranıyla başarılı kampanyaların etkileşim oranının üst sınırının da üstüne çıktık. 
4 MİLYON KİŞİYE ULAŞTI Twitter’da reklamla desteklemediğimiz günlerde de etkileşim oranımız yüzde 2 ortalamasında seyretti ve bizi oldukça memnun eden bir iletişim oldu. Kampanyanın Facebook ayağında ise kahraman KOBİ hikayelerini paylaştığımız içeriklerimiz ve reklam filmimizi paylaştığımız postumuz, 4 milyon kişi tarafından görüntülendi. Reklam filmimiz Facebook’ta da yüzde 16 izleme oranıyla normların üzerinde bir izlenme oranı yakaladı. Müşterilerimizin Akbank’la yakaladığı ihracat başarı hikayeleri Facebook’ta 50 binin üzerinde etkileşim sağladı. 
GERÇEK HİKAYELER KULLANILDI Twitter reklamı girdiğimiz gün hikayesini paylaştığımız müşterilerimiz çok olumlu geri dönüşler aldı. “Bizim kanallarımız dışında, sosyal medya genelinde #yürüyelimarkadaşlar hakkında ne konuşuldu” diye değerlendirdiğimizde de çok olumlu sonuçlarla karşılaştık. #yürüyelimarkadaşlar kampanyası toplamda 24 bin 831 adet tweet atılmasını tetikledi ve tahminen 341 binin üzerinde kullanıcıya erişti. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz