Capital'e abone olun.
"SOSYAL MECRADA HİKAYECİ OLUN"

"Sosyal mecrada hikayeci olun"

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzlarından Socialbakers’ın kurucu ortağı ve CEO’su. 26 yaşında olmasına rağmen sosyal medyanın en önemli isimleri arasında gösteriliyor. Rezab’a göre sosyal medyayı etkin kullanan bir marka olmanın yolu, iyi bir hikaye anlatıcısı olmaktan geçiyor. İkincisi ise takipçileri iyi dinlemek. Rezab, Türk markalarını sosyal medyada İngiliz markalarına göre daha başarılı bulduğunu söylüyor. Ancak Facebook’ta duvarı kapalı şirket sayısının dünya ortalamasının üstünde olduğuna da dikkat çekiyor.

Son Güncelleme: 01.01.2015

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya analizi yapan şirketi Socialbakers’ ın kurucu ortağı ve CEO’su. Dünyanın en başarılı genç girişimcilerinden biri. İlk şirketini 15 yaşındayken kuran Rezab, bugün 26 yaşında. Prag’da 5 yıl önce 3 ortağıyla Socialbakers’ı kurduğunda ise 21 yaşındaydı. 5 yıl gibi kısa sürede Socialbakers’ı global bir markaya dönüştüren Rezab, şimdiden sosyal medyanın öne çıkan isimleri arasında gösteriliyor. Dünyanın en büyük markalarına sosyal medya istatistikleri ve analizleri konusunda verdiği bilgilerle büyük ilgi toplayan Socialbakers’ ın CEO’su Jan Rezab, sosyal medya kullanımında Türk şirketlerini yaratıcı ve inovatif bulduğunu söylüyor. Ancak Rezab’a göre Türk markalarının sadece yüzde 40’ı, sosyal medyayı etkin olarak kullanıyor. Rezab, sosyal medyada başarının kuralının ise iyi bir hikayeci olmaktan geçtiğini söylüyor. “İyi bir hikaye anlatıcısı olun” diyen Rezab, CEO’lara da sosyal medyada daha aktif olmalarını öneriyor. Dünyada sosyal medyada en başarılı isimler arasında gösterilen Jan Rezab’la markaların sosyal medyada yaptığı hataları ve yeni trendleri konuştuk: 
* Çok gençsiniz. Nasıl girişimci oldunuz? Socialbakers’ı kurduğunuzda kaç yaşındaydınız? 
* Kendimi bildim bileli hep girişimci olmayı istedim. İlk şirketim mobil oyun firması Redboss’u kurduğumda 15 yaşındaydım. Socialbakes’ı ise 5 yıl önce arkadaşlarımla birlikte 21 yaşında kurdum.
* Socialbakers 5 yıl önce kurulmasına karşın çok hızlı büyüdü. Fikir nasıl doğdu?
* Socialbakers’ın kurucu ortağıyım. Socialbakers’ı Jiri Voves, Martin Homolka ve Lukas Maixner’le birlikte kurduk. Socialbakers’tan önce 2008 yılnda sosyal medya pazarlama ajansı Candytech’i kurmuştuk. 2009 yılında da Socialbakers kuruldu. Socialbakers’ı kurma fikri, şirketlerin sosyal medyada kampanyalarının performansını izleme ve ölçme ihtiyacından ortaya çıktı.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: Sosyal Medya

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER