Capital'e abone olun.
SOSYAL MEDYA AJANSLARI YÜKSELİYOR

Sosyal medya ajansları yükseliyor

Sosyal medya ajanslarının sayısı 40'ı aşmış durumda. Ancak bu ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u geçmiyor.

Son Güncelleme: 01.05.2014

Peki bu ajanslar neler yapıyor, müşterileri için nasıl değer yaratıyorlar? Sektörün geleceğini nasıl değerlendiriyorlar? Sosyal medyanın önemi ve kullanımı giderek artıyor.

Neredeyse her marka, kampanyasına sosyal medyayı da dahil ederken, sosyal medya ajanslarının sayısı da 40'ı aşmış durumda. Ancak bu ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u geçmiyor.

Peki bu ajanslar neler yapıyor, müşterileri için nasıl değer yaratıyorlar? Sektörün içinde bulunduğu durumu ve geleceğini nasıl değerlendiriyorlar? Bu soruların yanıtlarını aradıkB Türkiye internet Ölçümleme Araştırması mW 2014 verilerine göre Türkiye’de 12 yaş üstü, 28,2 milyon kişinin yüzde 95’i sosyal medyayı kullanıyor.

Buna göre sosyal medya kullanıcıları ülke nüfusunun yüzde 44’ünü oluşturuyor. Türkiye internet kullanıcılarının üçte biri, zamanını sosyal ağlarda geçiyor. Ortalama bir internet kullanıcısı ise ayda 46 defa sosyal ağlara giriyor. En önemlisi bir oturumda sosyal ağlarda 16 dakikadan fazla süre geçiriyorlar.

Tüm bunlar, bu kitleyi şirketlerin radarına sokmuş durumda. Şirketler artık bu kitleye yönelik pazarlama aktiviteleri geliştiriyor, onlara göre strateji belirliyorlar. Bunun için ise sosyal medya ajanslarından yardım alıyorlar.

Türkiye’de sadece sosyal medya ajanslığı yapan şirket sayısı 40’ı geçmiyor. Uzmanlara göre de bunlar arasından ancak 10’u profesyonel hizmet veriyor. Oysa bu alana yönelik ihtiyaç gün geçtikçe artıyor.  

Etiketler: Sosyal Medya,reklam ajansı,müşteri,Hizmet,internet

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER