Capital'e abone olun.
SOSYAL MEDYA KİME EMANET?

Sosyal medya kime emanet?

Artık herkes bilincinde…Dijital bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital pazarlamayı iletişim stratejisinin merkezine koyan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Üstelik bu sayede önemli rekabet avantajı da elde ediyorlar. Bu markaların birçoğunun sadece sosyal medya için üst düzey kadrolar açması ise dikkat çekici. Örneğin sosyal medya yönetimi Yıldız Holding’de dijital pazarlama direktörlüğü, Akbank’ta dijital iletişim müdürlüğü, LCWaikiki’de ise sosyal medya müdürlüğü kapsamında yürütülüyor.

Son Güncelleme: 01.01.2015

Sosyal medya, son dönemin en önemli pazarlama araçlarından biri. Kimine göre de markaların hedefleri doğrultusunda iletişim yapmasının yeni yolu… Sonuçta sosyal medya sayesinde müşteri isteklerini anlık takip etmek, olumlu olumsuz bildirimlerden ya da yorumlardan haberdar olmak, gelen içeriğe göre aksiyon almak, ürün ve hizmetleri müşteriler için uygun stratejilerle pazarlamak mümkün. Ancak tüm bunların yönetimi ise başka bir konu… Bu yönetimi etkin yapmak için dünyada şirketler sadece dijital pazarlamaya odaklı departmanlar oluşturmuş durumda. Türkiye’de de bu trendin etkisi yavaş yavaş görülüyor. Dijital iletişim ya da sosyal medya müdürü gibi unvanların artmaya başlaması da bunun bir göstergesi. Peki isimleri her şirkete göre değişen bu sosyal medya yöneticileri ve departmanları neler yapıyor? Nasıl bir katma değer yaratıyorlar? Bu yöneticiler, sadece belirli sosyal medya araçlarını değil, bütün dijital iletişimi yönetmek üzere görev alıyor. Örneğin Yıldız Holding’de sosyal medyadan dijital pazarlama direktörü sorumlu. Akbank’ta sosyal medya için dijital medya ve topluluk yönetimi bulunuyor. LC Waikiki de sosyal medya çalışmalarını daha kapsamlı ele almak için 2014 yılının ilk çeyreğinde sosyal medya departmanını yapılandırdı. Peki şirketler sosyal medya departmanlarında neler yapıyor? Bu departmanlar kime emanet? Sosyal medya yöneticileri nasıl bir bütçeyi ve nasıl bir gündemi yönetiyor?
“50’NİN ÜZERİNDE PROJE YAPTIK”
Yıldız Holding’de sosyal medyadan dijital pazarlama departmanı sorumlu. Holdingin pazarlama baŞkanlığına bağlı olarak çalışan departmanın liderliğini ise Yıldız Holding Dijital Pazarlama Direktörü Nevgül Anbarlılar yürütüyor. Dijitali tamamlayıcı bir kanal olarak değil, 360 derece iletişimin entegre bir parçası olarak gördüklerini belirten Anbarlılar, sosyal medyayı Facebook ağırlıklı olmak üzere asıl marka mesajını desteklemek, bu mesajın etkisini artırmak ve dolayısıyla daha fazla tüketiciye ulaşmak için kullandıklarını söylüyor. “Bütün bu stratejinin bir sonucu olarak, Yıldız Holding markaları 20 milyonu geçen Facebook kullanıcı sayısıyla Türkiye’de en büyük kullanıcı kitlesine sahip. Facebook istatistikleri açısından referans alınan Socialbakers verilerine göre, Facebook top 10 FMCG marka listesinde Ülker, birinci sırada yer alıyor. Ayrıca, listedeki 5 markanın da Yıldız Holding markaları olduğunu görüyoruz. Twitter’da ise FMCG’deki ilk 10 markanın 6’sını Ülker markaları oluşturuyor” diyor. Yıldız Holding, markalarına ait toplam 100 Facebook, 72 Twitter, 40 Instagram sayfası için ayrı ajanslarla, sosyal medya takip hizmeti için ise farklı bir ajansla çalışmalarını sürdürüyor. 2014 yılında 70’inci yıla özel “Mutlu et mutlu ol” kampanyasının yanı sıra Ülker Caramio ve Café Crown gibi birçok markaya sosyal medyada çok sayıda proje gerçekleştirdiklerini anlatan Anbarlılar, toplamda sosyal medyaya özel hazırlanan proje sayısının ise 50’nin üzerinde olduğunu ifade ediyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: Sosyal Medya

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER