Capital'e abone olun.
SOSYAL MEDYADAN NE ÖĞRENDİK

Sosyal medyadan ne öğrendik

Tüketiciler sosyal medyanın tüm kanallarını etkin kullanmaya başladıkça şirketler de gözlerini bu mecraya dikti. Sosyal medyadaki yorumlar, eleştiriler ve “mention”lardan yola çıkarak ürünleri ve hizmetleri hakkında geleneksel yöntemlerle elde edemeyecekleri kadar samimi bilgiler elde ettiler. Yani kısaca yeni ve hızlı bir öğrenme sürecine girdiler… Peki şirketler bu öğrenme sürecini nasıl somut faydaya dönüştürüyor? İşte Turkcell’den Yemeksepeti’ne, THY’den Pepsico’ya dev şirketlerin sosyal medyadaki geri dönüşlerle imtihanı…

Son Güncelleme: 01.06.2015

Aslında tüketiciler ürün ve hizmetler hakkında her zaman konuşuyordu. Yine de bu konuşmaların çoğu kendileriyle, aktardıkları kişi arasında kalıyordu. Şimdi ise oyunun kuralı değişti. Bu tip geri bildirimler sosyal medya sayesinde herkese açık hale gelmiş durumda. Bu geri beslemeleri iyi dinleyip aksiyon alan şirketler ise rekabette bir adım öne çıkan hatta kazananlar olarak görülüyor. Biz de sosyal medyada etkin şirketlere son dönemde kendileriyle ilgili sosyal medya geri bildirimlerinden neler öGrendiklerini sorduk. En önemlisi bu geri beslemeler sonucunda neleri değiştirdiklerini araştırdık. Gördük ki şirketler bu yorumları çok ciddiye alıp hızlı aksiyon almaya çalışıyor. Turkcell müşteri isteğine göre “uygun fiyata ileri teknoloji” üretirken, Teknosa şikayetler üzerine mağazalarında çalan müzikleri değiştiriyor. Yemeksepeti, değiştirdiği mobil uygulamalarına talep üzerine geri dönerken, Pepsico ise ürettiği cipsin şeklini ve tadını geri bildirimlerle belirliyor. THY gibi bir yolcu şikayeti sonrasında anlık aksiyonla uçak içi ısısını değiştiren bile var… Kısaca şirketlerin ürün ve hizmetlerle ilgili kararlarını artık sıklıkla sosyal medya geri bildirimleri belirliyor. 
ÜRÜNE DOKUNANLAR Her ay binlerce kullanıcının farklı sosyal medya kanalları üzerinden doğrudan iletişime geçtiği teknoloji devi Turkcell, sosyal medyadaki geri bildirimlerden müşterilerinin, ileri teknolojiye uygun fiyatla sahip olmak istediklerini gördü. Bu bilgiyi de T serisi telefonlarının teknik özellikleri, tasarımı, arayüzü ve fiyatı şekillenirken öncelik olarak belirledi. Turkcell Grup Kurumsal Iletişim Direktörü Filiz Karagül Tüzün, “Ardından kamera özellikleri, kolay kullanım özelliği, Türkiye’ye has arayüz, mesaj ve zil sesleri ve arka kapak alternatifleri geldi. Tüm T serisinde müşterilerimizden aldığımız geri bildirimlerin izlerini görebilirsiniz. Turkcell T50’nin 500 binin üzerinde satarak rekora imza atması tesadüf değil” diyor. Sosyal medyada kadınların günlük yaşamlarına dokunan bir iletişim sürdürmeyi tercih eden Penti de bu mecradan aldığı geri dönüşlerle tüketicilerin beklentisine uygun ürünler tasarlıyor. Penti Icra Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Karaibrahimoğlu, “Örneğin tüketiciler suba çoraplarğn hem ayakkabının içinde kayması hem de ayakkabıdan gözükmesinden rahatsızdı. Biz de kadınların bu rahatsızlıklarını gidermek için suba çoraplarımızın altına silikon koyarak kaymasını önledik ve ayakkabıdan gözükmeyecek şekilde tasarladık” diyor. Audi Türkiye Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer de Audi ürünleriyle ilgili dikkate değer kullanıcı yorumlarını Almanya ile paylaştıklarını ve Türkiye’de satışa sunulacak model donanımlarını belirlerken bu yorumlardan yararlandıklarını belirtiyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: Sosyal Medya,Tüketici

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER