Capital'e abone olun.
1 MİLYON YOLCU NASIL GERİ DÖNDÜ?

1 milyon yolcu nasıl geri döndü?

İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, özelleştirme sürecinden bugüne İDO’da yaşanan değişimi Capital’e anlattı.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Her şey dinamik fiyat uygulamasıyla başladı. Havayolu şirketlerini örnek alan İDO, kısa sürede 1 milyon müşterisini kaybetti. Bu durum yeni patronların da moralini bozdu. Ancak şirket, 1 yıllık duraklama döneminin ardından yönetimdeki değişiklikle toparlanma sürecine girdi. İkinci kez genel müdürlük koltuğuna oturan AHMET PAKSOY, krizi dinamik fiyatlandırmadan vazgeçerek ve anlatıyor. Yaptıkları çalışmalar sonrasında 1 milyon yolcuyu tekrar geri kazandıklarını söylüyor. Paksoy, “O dönemi bir tecrübe olarak görüyoruz. Ders aldık. Her şikayeti bir armağan olarak kabul ediyoruz. Şikayet sayısı yüzde 80’e varan oranda011 Haziran ayında özelleştirilerek 861 milyon dolara Tepe-Akfen-Souter-Sera konsorsiyumuna satıldığında, İDO için yeni bir dönem başladı. Bu yeni dönemde şirketin daha hızlı büyümesi, hizmet kalitesi ve yolcu kapasitesini artırması bekleniyordu.

Ancak bu beklentilerin karşılanmasından çok İDO yeni fiyat politikalarıyla gündeme geldi. Özelleştirmenin hemen sonrasında devreye alınan havayolu şirketlerinin uyguladığı dinamik fiyat tarifesinin yanında, müşterilerin fiyata uygun olarak sınıflandırılması ve geçiş üstünlüğü tanıyan fiyat uygulamaları yolcuların ciddi tepkileriyle karşılaştı.

Kısa sürede şirket 1 milyon yolcu kaybına uğradı. Bütçe planların gerisinde kaldı. İşte bu noktada İDO çözümü, yönetim değişikliğinde buldu. 2004-2011 yılları arasında İDO’ya genel müdürlük yapan ve şirketi özelleştirme sürecine hazırlayan Ahmet Paksoy, ikinci kez genel müdürlük koltuğuna oturdu. Göreve geldiği 6 ay içinde de hızlı bir aksiyon süreci yaşadı. 2013’ü “müşteri yılı” ilan ettiklerini belirten Paksoy, şikayetlere kulak verdiklerini ve yolcuların özellikle rahatsız olduğu fiyat uygulamalarından vazgeçtiklerini söylüyor. Şirket içinde ve yönetimde yaptıkları bazı yeni düzenlemelerle artık daha hızlı, sahadan yönetimi benimseyen bir yapıda olduklarını dile getiren Paksoy, “Yaptığımız çalışmalar sonrasında giden 1 milyon yolcu geri döndü. Şikayet sayıları yüzde 80’e varan oranda azaldı. İnsanlar yine akın akın geliyor, tarihi rekorlar kırıyoruz” diyor. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, özelleştirme sürecinden bugüne İDO’da yaşanan değişimi, yönetimde yapılan yanlışları ve yanlışlardan alınan derslerle nereden nereye gelindiğini Capital’e şöyle anlattı:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER