Capital'e abone olun.
2 TEMEL STRATEJİ ÇOK KRİTİK

2 temel strateji çok kritik

David Meerman Scott, öncesinde Capital’e sosyal medyanın yeniden şekillendirdiği pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarını anlattı.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Pazarlama stratejisti David Meerman Scott, sosyal medyanın şirketlerin tüketiciyle iletişim kurma biçimini değiştirdiğini düşünüyor. Bu değişimi de "Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları" (The New Rules of Marketing & PR) adlı kitabında detaylı bir şekilde ele alıyor. Yazara göre, iyi bir sosyal medya stratejisinin ilk aşamasını, iyi bir içeriğin oluşturulması ve bunun paylaşılması oluşturuyor. İkinci aşama ise etkileşime açık olmakla başlıyor. Birçok şirketin sosyal medyada yaptığı en büyük hatanın tek taraflı iletişim kurmak olduğunu söyleyen yazar, "Bilgilerini oraya koyup insanlara hiçbir şekilde yanıt vermiyorlar. Eğer birisi, ürününüz yahut şirketiniz hakkında konuşuyorsa ona cevap vermelisiniz"diye konuşuyor.

Pazarlama ve halkla ilişkilerin kuralları internetin ortaya çıkmasıyla değişti.” Bu tespit, pazarlama strateji ve bu konuda 3’ü best seller olmak üzere 8 kitabın sahibi David Meerman Scott’a ait... Scott, “Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları” (The New Rules of Marketing & PR) adlı kitabında, özellikle sosyal medyanın etkin kullanımıyla değişen kuralları ve şirketlerin tüketiciyle ilişki kurma biçimlerini buna göre nasıl değiştirmeleri gerektiğini anlatıyor.

Scott’a göre her şey internet üzerinde iyi bir içerik oluşturmakla başlıyor. Reklam ve tanıtım kokmayan sağlam bir içerik de kritik önemde. Yazar, müşteriyle iletişimin çok önemli olduğuna dikkat çekiyor. “Eğer birisi, ürününüz yahut şirketiniz hakkında konuşuyorsa ona cevap vermelisiniz” diyen yazar, müşteriye ihtiyaç duyduğu bilgiyi sağlamak, tıpkı bir toplantı odasındaymış gibi konuşur gibi onunla etkileşim kurmak gerektiğini savunuyor. Birçok şirketin sosyal medyada yaptığı en büyük hatanın tek taraflı iletişim kurmak olduğuna dikkat çeken Scott, “Bilgilerini oraya koyup insanlara hiçbir şekilde yanıt vermiyorlar” diye konuşuyor. 4 Aralık 2013’te İstanbul’daki Pazarlama Zir-vesi’nde konuşacak olan David Meerman Scott, öncesinde Capital’e sosyal medyanın yeniden şekillendirdiği pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarını şöyle anlattı:

Capital: Pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarından bahsediyorsunuz. Yeni ne var?
- Pazarlama ve halkla ilişkilerin eski kuralları, internet ortaya çıkmadan önce geçerliydi. O dönemde tanıtım yapabilmek için mutlaka para ödemeniz gerekiyordu.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER