Capital'e abone olun.
2023 YILINDA YAN SANAYİ DEVİ OLACAĞIZ

2023 yılında yan sanayi devi olacağız

Murat Orhan ile yurtdışına açılmalarını, hangi pazarlarda nasıl zorluklarla karşılaştıklarını ve sektörün geleceğini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Orhan Holding, Türkiye’nin önde gelen otomotiv yan sanayi gruplarından... Çok değil, 6 yıl önce sadece Türkiye sınırları içinde vardı. 2007’de “sektörün gerçeklerine” ayak uydurmak amacıyla globalleşme kararı aldı, dünya çapında büyümeye başladı. Şimdi 13 ülkede, 29 tesisi olan şirketin başkanı MURATÛRHAI , “Ya global bir sıçrama yapacaktık ya da lokal kalıp yavaş yavaş küçülecektik” diye konuşuyor. Bunun için Brezilya, Çin, Rusya ve Hindistan gibi ülkelerde büyüyeceklerinin altını çiziyor ve ekliyor: “2023’te, Orhan Holding’in geçmişteki büyüme ivmesini devam ettirerek 2,6 milyar Euro ciroya ulaşmasını hedefliyoruz.” Bursalı Orhan Holding, otomotiv yan sanayinin en güçlü oyuncularından, 2007’de başladığı yurtdışı yatırım atağına tam gaz devam ediyor. 2012 cirosu 700 milyon Euro olan şirket, 6 yıl önce ABD’li Dana Corporation’ı satın alarak büyük bir adım attı ve 6 ülkede birden faaliyete geçmiş olmuş oldu. Bugün 13 ülkede, 29 tesisle üretim yapıyor. 7 bin 300 çalışanının üçte biri ise yabancı, Orhan Holding’in son yurtdışı yatırımı ise tam 1 yıl önce gerçekleşti. Yükselen pazar Çin’de de üretici olmaya karar veren şirket, Çinli yan sanayi devi Fuzhou Rocket’in yüzde 51’ini satın aldı, Holdingin orta vadeli hedefi ise Brezilya. 6  yıl gibi kısa bir sürede ciddi bir yurtdışı atılımı yapan Bursalı grubun bu yolculuğunu Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan’a sorduk. “İşler biraz da kendiliğinden ilerledi” diyen Orhan’a göre aslında başka seçenekleri de olmamış. “Otomotiv çok hızlı büyüyen, dışarıya çok açık bir sektör. Bu sektöre hizmet veren bir yan sanayi olarak sizin de küresel aksiyonlar almanız kaçınılmaz oluyor” sözleriyle durumu özetliyor. Şu anda Meksika’dan Hindistan’a, Romanya’dan Çin’e kadar yeni dönemin yükselen tüm pazarlarında var olan grubun yaşadığı deneyimler ise son derece değerli. Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan ile yurtdışına açılmalarını, hangi pazarlarda nasıl zorluklarla karşılaştıklarını ve sektörün geleceğini konuştuk:

Capital: Yurtdışı açılımınız ne zaman ve nasıl başladı? İlk nereye gittiniz?
- Aslında bu strateji bir gereksinimden doğdu. Türk otomotiv sanayi global otomotiv sanayinin bir parçası oldukça biz de globalleşmemiz gerektiğini hissettik. Açıkçası 90’lı yıllardan itibaren bir arayış içindeydik. O zamanki ortaklarımızın bir alt firması olarak “Biz buraya gelelim, sizlere üretim yapalım” diye teklifler götürdük. Daha sonra bunların bir kısmı yürümedi. Sonra işler biraz kendiliğinden büyüdü. Çünkü, otomotiv çok hızlı büyüyen, dışarıya da çok açık bir sektör. Sektör, 1994’teki krizin ardından hep yukarı doğru ilerledi. Öyle olunca, bu sektöre hizmet veren bir yan sanayi olarak sizin de küresel aksiyonlar almanız kaçınılmaz oluyor. Biz de bu yolda ilerledik.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER