Capital'e abone olun.
BANKASI OLMAYANIN BANKASI OLACAĞIZ

Bankası olmayanın bankası olacağız

Meriç Uluşahin ile bankayı ilk 10’a taşıyacak büyüme stratejilerini ve bu yıl getirecekleri yenilikleri konuştuk.

Son Güncelleme: 01.05.2013

Şekerbank, büyüme stratejisini niş segment olarak belirlediği küçük işletmeler ve esnaflar üzerine kuruyor. Genel Müdür Meriç Uluşahin, “14,5 milyar TL aktif büyüklüğümüzle sektörde 11’inci sıradayız. İlk 10 banka arasında olma hedefinden öte, küçük işletmelerin, çiftçinin, esnafın ve bankası olmayanların bankası olacağız” diyor. Bu doğrultuda banka, 2012’de esnaf ve mikro işletme kredilerinde sektörün 29 puan üzerinde yüzde 44 büyüme gösterdi. Uluşahin, bu yıl da “Kapımız Esnafa Açık” adlı projesiyle yeni ürünler sunarak, bugün 400 bini bulan esnaf ve mikro işletme müşteri sayısını artırmayı hedefliyor. Bu artışı da bugüne dek bankacılıkla tanışmayan 700 bin esnafa ulaşarak gerçekleştirmeyi istiyor.

Türkiye’de toplam kayıtlı esnaf sayısı 2 milyonu buluyor. Bankacılık sektörü bu kitlenin sadece yüzde 65’ine dokunmayı başarabiliyor. 700- 800 bin esnaf ve küçük işletme halen bankacılık hizmetlerine ulaşamıyor. İşte Şekerbank da büyüme planlarını bu niş segment üzerine kuruyor. Öyle ki banka kullandırdığı kredilerden, şube ağlarına, yeni ürün kararlarına kadar her alanda bu kitleyi gözeterek adım atıyor.

Bu stratejinin mimarı Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, “Özkaynak tarafında ilk 10 özel banka arasına giriyoruz. 14,5 milyar TL aktif büyüklüğümüz ile 11’inci sıradayız. Hedefimiz daha hızlı büyümek ve aktif büyüklük anlamında daha üst sıralara çıkmak... Ancak ilk 10 banka arasında olma hedefinden öte, küçük işletmelerin, esnafın, çiftçinin ve bankası olmayanların bankası olacağız” diye konuşuyor.

Aslında bu yıl 60’ıncı yaşını kutlayan Şekerbank, misyonu gereği her zaman Anadolu’ya ağırlık vererek çiftçinin ve mikro işletmelerin yanında olmayı hedeflemiş bir banka. Mevcut konjonktürde ekonomide dinamizmin yıllık 1 milyon TL altı ciro gerçekleştiren KOBİ’ler, yılda 150-500 bin TL arası gelir elde eden mikro işletmeler ve esnaflardan geleceğine inanıyor. Banka, bu yıl kredilerde esnaf ve küçük işletmeler segmentinde yüzde 30’a varan büyüme bekliyor. Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin ile bankayı ilk 10’a taşıyacak büyüme stratejilerini ve bu yıl getirecekleri yenilikleri konuştuk:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER