Capital'e abone olun.
BENİM ASIL İŞİM YARATICILIK

Benim asıl işim yaratıcılık

Cem Boyner’le yeni ve başarılı marka yaratma stratejisini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.04.2013

Cem Boyner, hiç kuşkusuz geçtiğimiz 10 yılı en hareketli geçiren iş insanlarından biri... Perakende sektörünün önde gelen ismi, ekibiyle birlikte yarattığı Advantage, Back-up, Fish, Morhipo, T-Box gibi markalarla her dönem gündemde kalmayı başardı. Yer aldığı her proje, büyük ilgi çekti. İnovasyon adına çok başarılı bulundu. Hatta inovatif iş insanları listesinin ilk sırasında yer aldı. Cem Boyner’e göre ise ses getiren bu markaların yaratılmasında, şirket DNA’sının payı büyük. Bu sözleriyle bu markaları tek başına yaratmadığının altını çizen Boyner, açık yüreklilikle fark yaratma bilincinin şirket içinde nasıl bu kadar uzun yıllardır devam ettiğini bilmediğini söylüyor. “58 yaşında birisine arabayı nasıl kullanıyorsun diye sorsanız, otomatik yanıtını alırsınız. Bu grubun da otomatiğe bağlanmış bir fark yaratma kültürü var” diyen Boyner’le yeni ve başarılı marka yaratma stratejisini konuştuk:

Taze pasta yapıyoruz
“Başarılı markalar yaratmamızın arkasında, grubun DNA’sının payı büyük. Çünkü grubun DNA’sında, pastadan pay almak değil de yeni pasta yapmak gibi bir özellik var. Morhipo örneğini vereceğim... Bu markayı yaratırken önümüzdeki en iyi örnekler fırsat siteleriydi. Ancak Morhipo, şu anda fırsat sitesinden çok daha öte bir şey vadediyor. Sezondaki ürünlerde önemli indirimler vererek fark yaratmış durumdayız. Fark yaratmak konusunda şirketimizde çok ciddi tutku da var. Bu benden de kaynaklanıyor, ancak pek çok arkadaşımla birlikte aynı tutkuyu paylaşmamız da önemli. Yeni marka yaratırken geçmişteki başarılar da size cesaret veriyor. Çünkü ‘Neden olmasın, yine yapabiliriz’ heyecanına sahibiz. Bu çok önemli bir faktör. Daha önce hiç başarılı olmasaydık belki biraz daha temkinli davranabilirdik. Ancak daha önce yapabilmiş olmanın getirdiği bir enerjimiz de var. Başarımızdaki bir diğer önemli faktör ise vizyoner insanlarla mikro cerrahları yan yana çalıştırabilmemiz. Bir taraf yanlış yapmamak için kılı kırk yararken öbür tarafın ufkun ötesine bakıp fikir geliştirebilmesi çok önemli. Bu iki grubu aynı masada, yan yana çalıştırabilme becerisini gösteriyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER