Capital'e abone olun.
BİZ MARATONCUYUZ AKILLI BÜYÜYORUZ

Biz maratoncuyuz akıllı büyüyoruz

Erkan Akdemir, son 4 yılda Avea’da yaşanan gelişmeleri, şirketin kat ettiği yolu ve önümüzdeki dönemdeki rotasını anlattı.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Avea CEO’su Erkan Akdemir, 4 yıl önce göreve geldiğinde şirkette yeniden yapılanmaya gitmişti. Bu değişimin meyvelerini son yıllarda toplamaya başladıklarını söylüyor.

Abone sayısını artırma ve kârlılık konusuna odaklanan şirket, sonucunda “kalıcı ikincilik” hedefine doğru sağlam adımlarla ilerliyor. “Son 3 yıldır sektörden hızlı büyüyoruz. 2013’ün ilk 6 ay sonuçlarına göre abone tabanı büyümesinde 8 çeyrektir, faturalı abone büyümesinde ise 22 çeyrektir öndeyiz” diyor.

Yeni dönemde “akıllı büyümeye” odaklanacaklarını belirtiyor ve ekliyor: “Gündemimizde kurumsal pazar ve Türk Telekom Grubu ile daha büyük sinerji yaratacak çalışmalar ön planda olacak.”

Avea, 2000 yılında kurulan GSM operatörü Aria ile 2001 yılında hayata geçen Aycell’in 2004’te birleşmesiyle doğdu. Sonraki 5 yıl boyunca abone sayısını artırmaya odaklandı. Avea’nın kuruluşundan 5 yıl sonra genel müdürlük koltuğunu Cüneyt Türktan’dan devralan Erkan Akdemir, göreve gelir gelmez de şirketin rotasında önemli bir değişiklik yaptı.

O güne kadar hızlı büyümeye odaklanan ve bu uğurda kârlılığından taviz veren şirket, önceliği kârlılığa verdi. Pazar payında da iddialı olduğunu ortaya koydu. 5 yıl sonra kalıcı ikinciliği elde edeceklerini ilan etti. Aradan geçen 4 yılda Akdemir, kârlılık konusunda sözünü tutmuş görünüyor. Üstelik bunu sektörün üzerinde büyüyerek ettiklerini açıklıyor.   

Etiketler: Avea,büyüme,pazar,Abone sayısı

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER