Capital'e abone olun.
C JENERASYONUNU TAKİP EDİN!

C jenerasyonunu takip edin!

Solis şirketlerin sosyal medyada izlemeleri gereken ideal stratejileri anlattı...

Son Güncelleme: 01.04.2012

Brian Solis, dünyanın önde gelen sosyal medya uzmanlarından... Twitter, Facebook ve Foursquare gibi sosyal medya mecralarının tüketiciler, şirketler ve toplum üzerindeki etkisini araştırıyor. C jenerasyonu olarak tanımladığı yeni müşteri kitlesi karşısında şirketlerin doğru stratejiler geliştirmediğini söyleyen Solis'e göre gelecekte başarı, geleneksel müşteri ile "bağlı", yani C jenerasyonu arasındaki dengeyi iyi kurmaktan geçecek. Şirketlere klasik pazarlama stratejilerinden kurtulmalarını tavsiye eden Solis,"Sosyal medya gitgide daha yaygın hale gelecek, işlerin başarısında temel öğe olacak"diyor ve ekliyor:"C, yani bağlı jenerasyonu (connected gereration) iyi anlayıp takip edin." Brian Solis, dünyanın önde gelen sosyal medya uzmanlarından biri. Aynı zamanda merkezi Silicon Valley'de bulunan dünyanın en büyük reklam ve pazar araştırma şirketi Altimeter Group'un baş analisti. Sosyal medyanın tüketicilere, şirket kültürüne ve iş yerine etkisi üzerine yazılar yazıyor. Bu konuda yayınlanmış 2 kitabı var. Dünyaca üne kavuşmasını sağlayan ilk kitabı "Engage", sosyal medyayı etkin olarak kullanmak isteyen şirketlerin başucu kitabı haline gelmiş durumda. Son kitabı, "The End Of Business As Usual" ise günümüzün tüketim dünyasında başarılı olmak isteyen şirketlere yol gösteriyor. "Sosyal medya, gitgide daha yaygın hale gelecek ve her türlü işin başarılı ya da başarısız olmasında temel öğe olacak" diyen Solis, sosyal medyada var olmanın klasik medya satın alma kuralları ile mümkün olmadığına dikkat çekiyor. Artık tüketicilerin "sosyal tüketici" haline geldiğini ve "sosyal ticaret" döneminin başladığını belirten Solis, şirketlere "Sosyal medya, samimiyetsizliği ve reklamı reddeder. Yanlış bir strateji ile sosyal medyada var olmaya çalışmak markalar için yarardan çok zarar getiriyor" diyor. 42 yaşındaki ünlü sosyolog ve dijital analist Solis, sosyal medyada başarılı olmak isteyenlere önemli tavsiyelerde bulundu. Solis şirketlerin sosyal medyada izlemeleri gereken ideal stratejileri ise şöyle anlattı:

ÖLÇÜLEBİLİR OLUN!
"Sosyal medyada kazandıran bir formül olduğuna dair büyük bir mit var. Ancak bu kesinlikle doğru değil... Sosyal medyada ancak doğru içeriği oluşturursak daha fazla arkadaş ve geri dönüş sağlayabiliriz. Buna karşın sosyal medyada tekdüze, sıradan bir içerik oluştursak tüketiciyle istediğimiz güçlü iletişimi kuramayız. En ilginç içeriği geliştirirsek sadece tüketicinin ilgisini biraz daha yukarı çekmiş oluruz. Bana göre sosyal medyada en önemlisi tüketicilerle iyi ilişkiler geliştirmek. Sonuçta şirketiniz sosyal medyada varsa tüketicilerle çok daha yakın ilişkiler kurabilirsiniz. Bu noktada şirketlerin kendilerine, 'Sosyal medyada başarılı müşteri ilişkileri yönetimi nasıl olmalı' diye sorması gerekiyor. Sosyal medyada başarılı olabilmek için önce başarının tanımını yapmak gerekiyor. Bunun dışında bu başarının nasıl ölçüleceğini belirlemekte de fayda var. Bu, sosyal medyanın en önemli stratejisi olmasına karşın birçok şirket tarafından en çok gözden kaçırılan noktası...  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER