Capital'e abone olun.
GELİR GRUBUNDA ALGIYI KIRDIK A VE B'Yİ KAZANDIK

Gelir grubunda algıyı kırdık A ve B'yi kazandık

Haluk Dortluoğlu BİM'in son dönemdeki performansını, perakende sektöründe yaşanan değişimi Capital'e anlattı.

Son Güncelleme: 01.05.2012

Gıda perakendeciliği hızlı bir değişimin eşiğinde... Sektörde birleşme ve satın alma aksiyonlarıyla pazar payı kapma yarışı tüm hızıyla sürüyor. Yeni dönemde ise rekabetin fiyattan ürün ve hizmete kayacağı düşünülüyor. Yine de fiyat avantajıyla sektörde liderliği ele geçiren BİM, bu yarışta birinciliği kaptırmak niyetinde değil. BİM İcra Kurulu Üyesi HALUK DORTLUOĞLU, indirim perakendeciliğinin sonu geliyor söylemine katılmıyor. Hatta BİM'in her gelir seviyesinden tüketiciye ulaştığını söylüyor. Son 6 yıldır yakaladıkları ivmeyle dünyanın 7'nci hızlı perakendecisi olmayı başardıklarına dikkat çekiyor ve "BİM, Türkiye'de A ve B grubunda yer alan insanların en çok alışveriş yaptığı zincir" diye konuşuyor. BİM, sahip olduğu toplam 3 bin 390 mağazayla Türkiye'nin en büyük perakende zinciri. Yüksek indirim (hard discount) türünde Türkiye'nin ilk markası olan dev zincir, henüz 16 yıl önce kurulmasına rağmen çok hızlı bir büyüme kaydetmiş durumda. Hatta gösterdiği performansla dünyanın en hızlı büyüyen 7'nci perakende zinciri olması dikkat çekici. BİM, sadece hızlı büyümesiyle değil, alışveriş alışkanlıklarını ciddi ölçüde değiştirmesiyle de göz önünde olan bir şirket. Özel markalara ve verimliliğe odaklanarak sunduğu yüksek indirim konseptini akıllı alışveriş adıyla tüm gelir gruplarına yaydı. Türkiye'de ulaşılması zor görülen A sınıfına ulaştı. Hatta BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dort-luoğlu'nun ifadesiyle bugün Türkiye'de A ve B gelir grubunun en çok alışveriş yaptığı perakende zinciri oldu. Birçok dev global oyuncunun liderlik mücadelesi verdiği pazarda zirveye oturan BİM, önümüzdeki dönemde bu performansını korumak niyetinde. Şirketin hedefinde bu amaca ulaşmak için agresif büyümeyi sürdürmek var. Hatta bu yıl rekor bir yatırımla Türkiye'de 400, Fas'ta ise 50 mağaza açılışı yapılması planlanıyor. Bunun için 300 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirilecek. Dortluoğlu, "Bu yapacağımız yatırım, BİM'in tarihi boyunca yaptığı en yüksek yatırım olacak" diyor. BİM'in Türkiye'de gelir dengesinin daha adil dağılmasına vesile olan bir iş modeli olduğunun altını çizen Dortluoğlu, sektörde "İndirim marketlerin sonu geliyor" türündeki açıklamalara da şu yanıtı veriyor: "Şimdiye kadar bu trendin tam tersini gördük. Şu anda bunun tersine döneceğine yönelik bir emare yok. Bu şekilde devam edeceğini düşünüyoruz." BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, BİM'in son dönemdeki performansını, perakende sektöründe yaşanan değişimi ve bu değişim karşısında kendilerini nasıl konumlandıracaklarını Capital'e anlattı:

Capital: 2011 yılında satış gelirleriniz yüzde 24,5, net dönem kârınız da yüzde 21,7'lik artış gösterdi. Bunlar hedeflenen rakamlar mıydı? Bu büyümeyi önceki yıllarla kıyasladığınızda performansınızı nasıl buluyorsunuz?
- Bizim satış gelirlerindeki artış beklentimiz yüzde 20 idi. Hedefimizi aşmış olduk. BİM bağımsız kuruluşların hazırladığı raporlara göre son 5-6 yıldır dünyanın en hızlı büyüyen 7'nci perakende zinciri. Bunda müşterilerimizin onlara sunduğumuz değer önerisine verdiği cevabın büyük etkisi var. BİM olarak yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatla sunuyoruz. Bunu yaparken mağaza dekorasyonundan idari birimlerdeki harcamalara kadar her türlü gereksiz maliyetten de uzak duruyoruz. Son derece mütevazı ama gerekli olan hiçbir şeyden kaçınmayan bir yaklaşımımız var. Bu, 15 yıl önce ilk başladığında bazı tereddütlerle karşılaşılan bir yaklaşımdı ama şu anda benimsendi.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER