Capital'e abone olun.
GİYİMDE YENİ DÖNEM ŞİFRELERİ

Giyimde yeni dönem şifreleri

Sarar’ın gözünden hazır giyim sektöründe yeni dönemin gerçekleri...

Son Güncelleme: 01.09.2013

Cemalettin Sarar, hazır giyimin duayen isimlerinden. 15 yıl önce üretimin yanında perakendeciliğe de giren tecrübeli ismin attığı her adım, hazır giyimde son dönemde ortaya çıkan gelişmelerin aynası gibi. Sarar’a göre hazır giyimde yeni döneme şekil veren gerçekler oldukça açık. Üretimin yurtdışına kayması, perakendeye ağırlık verilmesi, kategori sayılarının artması bunlardan sadece birkaçı. Sarar, düşük fiyat rekabetinin tehlikesine de dikkat çekiyor ve “Ufak hesap hatası büyük iflaslar getirebilir” diye konuşuyor. İşte Sarar’ın gözünden hazır giyim sektöründe yeni dönemin gerçekleri...

1- ÜRETİMDEN MARKAYA
“1980’lerin başındaki fabrika yatırımımızla hem fason müşterilere hizmet verdik hem Sarar markamızla iç piyasaya yöneldik. O dönem, kapasitemizin yüzde 70’ini fason müşterimiz Hugo Boss’a ayırmıştık. İç piyasadaki talep arttıkça yeni tesis yatırımlarımızı yaptık. Son 15 yılda üretimde büyük bir değişim yaşadık. Bugün üretimimizin yüzde 70’ini kendi markamız için yapıyoruz. Kalan yüzde 30’unu fason müşterilerimize ayırdık.

Üretim mantığından gelip marka yaratmak zor bir süreç oldu. Ancak markalaşmayı başarmak için çok çalıştık. Güçlü bir ekip kurduk, ekibimize güvendik. Kalitemizden hiçbir zaman ödün vermedik. Uyguladığımız stratejilerle bugün 154 mağazaya ulaştık. Mağazacılıkta dışarıda da büyüdük. Yurtdışında 230 mağazamız ve 800’ü aşkın satış noktamız bulunuyor.

Bugün yurtdışında en güçlü olduğumuz ve hızlı büyüdüğümüz pazarlar Amerika ve Almanya. 100-150 yıllık markalarla yarışıyoruz. Bu pistte koşmak her baba yiğidin harcı değil. Son dönemde zarar ettiğimiz tek pazar, Mısır oldu. Mısır’da 11 mağazamız vardı. Şimdi bunların hepsi kapalı. Mısır’daki zararımız 5 milyon dolar civarında. 2020 hedefimiz ise 500 mağazaya ulaşmak ve dış pazarlarda konumumuzu güçlendirmek.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER