Capital'e abone olun.
GÖRSEL ÇEKİÇ KULLANANLAR ÖNE ÇIKACAK

Görsel çekiç kullananlar öne çıkacak

Görsel Çekiç kitabının yazarı Ries, görsel çekicin ne olduğunu ve pazarlamada yarattığı farkı Capital’e anlattı.

Son Güncelleme: 01.06.2012

Konumlandırma bundan yaklaşık 30 yıl önce pazarlama gurusu Al Ries tarafından ortaya atıldı. Yönetim dünyası uzun süre bu konuya odaklandı. Pek çok pazarlama stratejisi bu kapsamda yeniden şekillendirildi. Yeni dönemde ise Al Ries’in kızı LAURA RIES, “Visual Hammer” (Görsel Çekiç) isimli kitabıyla “konumlandırma”ya farklı bir bakış açısı getirmiş durumda. “Görseli bir çekiç, sözcükleri de çivi olarak hayal edin. Çivileri tüketicinin beynine yerleştirmenin en iyi yolu görsel çekiç kullanmaktır” diyen Ries, bu konuda Coca-Cola’nın ikonik şişesini, Marlboro’nun maskülen kovboyunu, KFC’nin ünlü adamını başarılı örnekler arasında gösteriyor ve “Görsel etki markalara rekabet avantajı sağlıyor” diye konuşuyor. MARLBORO PİYASAYA İLK SURULDUGU ZAMAN, tüm sigara markaları cinsiyetsizdi. Ancak Marlboro “maskülen” olmaya karar verdi. Ancak markayı maskülenleştiren kelimeler değil kullanılan kovboy görseli oldu. Bu görselle bir kimlik kazanan dev marka, dünyada en çok satan sigara haline geldi. Bu örnek, başarılı görsel kullanımının markaya olumlu etkisini net şekilde gözler önüne seriyor. Yeni dönemin önde gelen pazarlama uzmanlarından Laura Ries da son kitabı Visual Hammer” da (Görsel Çekiç) bu konuya dikkat çekiyor. Ries, artan marka ve mecra sayısının artık pazarlama uzmanlarını başka bir noktaya taşıdığını düşünüyor. Sadece sözcüklerle müşterinin beyninde yer edinmenin zorluğuna değiniyor. 
Görsel çekiçle kazananları görmek için görsele tıklayın.
En iyi yolun görsel etki yaratmak olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Görseli bir çekiç, sözcükleri de çivi olarak hayal edin. Çivileri tüketicinin beynine kazımanın en iyi yolu görsel çekiç kullanmaktır.” Ries’a göre bugün Coca-Cola’nın ikonik şişesi, KFC’nin ünlü adamı bu konuda en başarılı örnekler arasında yer alıyor. Ona göre dünyada milyonlarca insan, bu görselleri gördüğünde markaya dair birçok fikir elde edebiliyor. Bu da görsel çekiç kullanımını başarılı kılıyor. Yine de yapılan çalışmalar, markaların sadece yüzde 1’inin “görsel çekiç” yaratmakta başarılı olduğunu gösteriyor. İşte Ries da bu nedenle uyarıyor ve “İlk önce neyin görsel çekiç olabileceğine dair inceleme yapmanız gerekiyor. Sektörler arasında görsel çekiçten yararlanma açısından farklılıklar var. Hizmet sektörü, görsel çekiçten daha çok yararlanır. Sigorta ve araç kiralama gibi sektörler bunların başında geliyor” diye konuşuyor.Pazarlama uzmanı ve “Visual Hammer” GÖRSEL ÇEKÎÇLE KAZANANLAR (Görsel Çekiç) kitabının yazarı Ries, görsel çekicin ne olduğunu ve pazarlamada yarattığı farkı Capital’e anlattı:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER