Capital'e abone olun.
HEDEFİMİZ DÜNYA MARKASI OLMAK

Hedefimiz dünya markası olmak

Caroline Koç’la Haremlique ve Selamlique markalarını, bu markalarla ilgili hedeflerini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.05.2013

Koç Holding’in başkanı Mustafa Koç’un eşi Caroline Koç,  anne olması nedeniyle ara verdiği iş hayatına, Haremliqe ve Selamlique markalarıyla döndü. Ortağı Banu Yentür ile hızlı bir büyüme sürecine girip, gözünü yurtdışına çevirdi. Koç, şimdi dünya markası yaratma hedefiyle yoluna devam ediyor. “Odaklanma stratejisiyle” büyüyeceklerini, ilgilerini dağıtmadan yeni ürünleri piyasaya süreceklerini söylüyor. Koç, “Doğru bir stratejiyle ilerlediğimizi görüyorum ve vizyonumuzdan çok uzak değiliz. Hedefimiz dünya markası olmak” diyor. Mağazalarda yakalanan ivmenin de bunun habercisi olduğunun altını çiziyor.Caroline Koç ismi, son yıllarda iş dünyasında daha fazla duyulmaya başlandı. Özellikle lüks ev tekstil ürünleri ve Türk kahvesine yönelik yarattığı Haremlique ve Selamlique markalarıyla emin adımlarla ilerleyen Koç, oldukça iddialı hedeflere de sahip. Şu anda Körfez ülkelerindeki mevcut mağazalarına yenilerini eklemekle meşgul olan başarılı isim, gelecekte dünya markası olmayı hedefliyor. Üstelik bu hedefin çok uzağında olmadıklarını da düşünüyor. Bilinmiş bir markayı almak ya da Türkiye’ye getirmek yerine kendi markalarını yaratmalarını ise “Kolay olanın peşinde değildik, bir ihtiyacın peşindeydik” sözleriyle açıklıyor. Bir dünya markası yaratmanın zor olduğuna da vurgu yapan Koç, bu alanda neden iddialı olduklarını ise şöyle açıklıyor: “Özellikle mağazalaşmada yakaladığımız ivme ve mevcut durum ne kadar ciddi olduğumuzu kanıtlıyor. Bir dünya markası olmak kolay mı diye bakarsak tabii ki değil ama gerçekleşmemesi için hiçbir sebep de yok. Ben doğru bir stratejiyle ilerlediğimizi görüyorum ve sanırım vizyonumuzdan çok uzakta değiliz.” Caroline Koç’la Haremlique ve Selamlique markalarını, bu markalarla ilgili hedeflerini konuştuk:

Capital:
Haremlique nasıl hayata geçti? Neden lüks ev tekstilinde bir girişimde bulunmaya karar verdiniz?
- Mevcut durumda ev tekstilinde birçok Türk markası faaliyet gösteriyor. Ancak, lüks marka kategorisinde bir Türk markasının varlığından söz etmek pek mümkün değil. Bu konuda ciddi bir boşluk gördük ve sadece ev tekstili ve aksesuarlarında değil, iki alanda marka yaratmaya karar verdik. Haremlique ev tekstili sektöründe, Selamlique ise kahvelerin atası olarak adlandırılan Türk kahvesi sektöründe faaliyet gösteriyor. Başlangıcı tekstille yapıp devamında Türk kahvesini ilave etmemizin en büyük sebebi, bu iki konuda da Türkiye’nin üretici olarak iyi bir itibarının ve bilinirliğinin olmasıdır.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER