Capital'e abone olun.
HİÇBİR MARKA ORTA SEGMENTTE KALMAK İSTEMEYECEK

Hiçbir marka orta segmentte kalmak istemeyecek

Paolo de Cesare, lüks alanında yeni trendleri, bu alanın ve perakendenin geleceğine ilişkin öngörülerini bizimle paylaştı.

Son Güncelleme: 01.05.2012

Printemps, 1,4 milyar Euro'luk cirosuyla dünyanın dev çok katlı mağaza zincirlerinden biri... Şirketin basında P&G kökenli PAOLO DE CESARE bulunuyor. Ona göre lükste trendler değişiyor. Tüketici artık gösteriş için değil kalite arayışıyla alım yapıyor. Pazarın özel koleksiyon parçalarına doğru gittiğini anlatıyor. Lükste mücevher ve saatlerin öne çıktığını söylüyor. De Cesare'nin perakendenin geleceğine yönelik ilginç saptamaları da var. Ona göre gelecekte perakende pazarı giderek kutuplaşacak. Orta segmentteki markalar ise e-ticarete yönelecek ve kimse bu segmentte kalmak istemeyecek. Aslında Printemps markası Türk tüketicisi için oldukça tanıdık... Türkiye perakende pazarı bugünkü gibi yabancı oyunculara alışmamışken 90'lı yılların başında Türk tüketicisi, İstanbul Galleria'da açılan Printemps mağazası ile ilk defa yabancı çok katlı mağazacılık konseptiyle tanıştı. Printemps'ın o dönemde Türkiye'nin yanı sıra dünyada Dubai ve Sinpagur gibi farklı şehirlerde de mağazaları bulunuyordu. Ancak bu yurtdışı yatırım macerası çok uzun soluklu olamadı ve şirket 2000'li yıllara ulaşamadan bu ülkelerden çıkma kararı aldı. Bugün ise 15 mağazası ile Fransa'ya odaklanma stratejisi benimseyen şirketin sadece Tokyo'da mağazası bulunuyor. Printemps Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Paolo de Cesare, lüks segmentinde çok katlı mağazacılık konseptinin globalleşmeye uygun olmadığını düşünüyor. De Cesare'e göre gelecekte perakende pazarı giderek kutuplaşacak. Bazı markalar giderek daha düşük fiyatlı çalışmaya odaklanacak. Ortada kalan tüm markalar ise e-ticarete yönelecek. Yüksek kaliteye yoğunlaşanlar uzun vadede iyi bir büyüme yaşayacak. De Cesare, işte bu yüzden Printemps'ı bu kategori içinde konumlandırdıklarını söylüyor. Dünyada çok katlı mağazacılığın öncülerinden Printemps'ın yönetim kurulu başkanı ve CEO'su Paolo de Cesare, lüks alanında yeni trendleri, bu alanın ve perakendenin geleceğine ilişkin öngörülerini bizimle paylaştı.

Capital:
Mağazalarınızın büyük çoğunluğu Fransa'da yoğunlaşıyor. Yurtdışına açılma planınız var mı?
- Açıkçası çok katlı mağazacılık konsepti, özellikle de lüks kategorisinde, global genişleme anlamında çok iyi işleyen bir model değil. Tokyo'da bir mağazamız var ama bu pazarda 30 yıldır varız. Uzun bir geçmişimiz ve Tokyo mağazamız için yaptığımız bir anlaşmamız olduğundan o pazarda olmak zorundayız. Ama şu an için dünyaya açılma, herhangi bir ülkede yatırım yapma planımız mevcut değil.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER