Capital'e abone olun.
İNTERNET BASIN İÇİN FIRSATA DÖNÜŞECEK

İnternet basın için fırsata dönüşecek

Ayşe Sözeri Cemal ile reklam sektörünü ve sektördeki son gelişmeleri ve Hürriyet'in bu gelişmeler karşısında nasıl aksiyonlar aldığını konuştuk

Son Güncelleme: 01.05.2012

Geçtiğimiz yıl reklamda tüm mecralarda çift haneli büyüme gerçekleşti. En hızlı büyüme yaşayan ise internet oldu. Son birkaç yıldır internetteki giderek ivme kazanan büyümenin önümüzdeki dönemde de artarak sürmesi bekleniyor. Reklam sektöründe dengeler yeniden şekillenirken basın mecrasının bu durumdan nasıl etkileneceği ise merak konusu. Ancak Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı AYŞE SÖZERİ CEMAI 'e göre endişelenecek bir durum yok. İnternetin doğru iş modelleri ile gazete için fırsata dönüştürülebileceğini düşünen Cemal, "Buradaki en büyük avantaj, internet ve dijitalin basılı mecra ile entegre edilmeye ve birlikte birçok yenilikler gerçekleştirmeye uygun olmaları" diyor.Reklam sektörü önemli bir değişim yaşıyor. Teknolojinin gelişimi ve internet kullanım oranının artışıyla medya, TV ve basın ağırlıklı olmaktan çıkıp internetin olduğu noktalara yayılıyor. İnternetin reklam yatırımlarından aldığı pay da giderek artıyor. Son olarak pastadan yüzde 13'lük bir pay alan mecranın, önümüzdeki dönemde büyümesini daha da hızlandırması bekleniyor. Bu beklenti internet karşısında diğer mecraların özellikle de basının konumunun ne olacağı sorusunu da beraberinde getiriyor. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, dijitalin bu büyümeye rağmen basını yakalamasının yakın bir zamanda olmayacağını söylüyor. İnternetin basın mecrasının sonunu getireceğine yönelik tartışmalara da "İnternet ilk bakışta tehdit olarak görülse de doğru iş modelleriyle gazete için fırsata dönüştürülebilir. Buradaki en büyük avantaj, internet ve dijitalin basılı mecrayla entegre edilmeye ve birlikte birçok yenilikler gerçekleştirmeye uygun olmaları" sözleriyle yanıt veriyor. Cemal'in tavsiyesi mecraların trendleri çok yakından takip ederek değişen beklentilere çözüm üretmeleri. "Bunları yapabilmenin anahtarı da dinamik bir yapıya sahip olmak ve çabuk adapte olabilmek" diyor. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal ile reklam sektörünü ve sektördeki son gelişmeleri ve Hürriyet'in bu gelişmeler karşısında nasıl aksiyonlar aldığını konuştuk:

Capital: Reklam sektörü geçen yıl yüzde 20 oranında büyüyerek yaklaşık 4,5 milyar TL'ye ulaştı. Bu büyümeyi etkileyen en önemli nedenler sizce nedir? Büyümeyi hangi sektörler getirdi?
- Geçtiğimiz yıl yüzde 8,5 büyüyen Türkiye, Çin'den sonra dünyanın en hızlı büyüyen ekonomisi oldu. Bu gelişme birçok sektöre ve tabii ki reklam pazarına olumlu yansıdı. İnşaat, perakende, iletişim ve otomotiv 2011'de en fazla büyüyen sektörlerdi. Dolayısıyla büyümeye en fazla katkı bu sektörlerden geldi.

Capital:Geçtiğimiz yıla ilişkin büyümenin yönünde ne tür farklılıklar oldu?
- Geçtiğimiz yıl tüm mecralarda çift haneli büyüme gerçekleşti. Ancak bunların içinde sırasıyla en fazla büyüme internet, outdoor ve TV'de görüldü. Özellikle internetteki büyüme diğerlerinin üzerinde.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER