Capital'e abone olun.
KAYITLI E-POSTA NE GETİRECEK?

Kayıtlı e-posta ne getirecek?

TÜRKKEP’in CEO’su YÜKSEL SAMAST sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.06.2013

E-Tebligat Yönetmeliği, iş dünyası için önemli bir milat oldu. Gerek kamu gerek özel tüm şirketlere “kayıtlı e-posta (KEP) adresi” alma zorunluluğu getirildi. Uygulama sayesinde ihbarnamelerden sözleşmelere kadar tüm yasal evraklar, hiçbir güvenlik riski taşımadan, taraflar arasında iletilebilecek. Gerek maddi gerek zaman açısından ciddi tasarruflar sağlanacak. Şu anda binlerle ifade edilen KEP abone sayısının, yakın zamanda milyonlara çıkması hedefleniyor. Hizmet, PTT, Noterler Birliği Vakfı’na ait olan TNB KEP ve tek özel girişim olan TÜRKKEP olmak üzere 3 akredite kurum tarafından sağlanıyor. Merak edilenleri, TÜRKKEP’in CEO’su YÜKSEL SAMAST yanıtladı.

1- Kayıtlı e-posta sistemi ne zaman uygulamaya geçti? Neden ihtiyaç duyuldu?
Aslında çok yeni diyebiliriz. E-Tebligat Yönetmeliği ile 19 Ocak 2013 tarihinden itibaren tüm kamu kurumlarına, anonim şirketlere ve limited şirketlere kayıtlı e-posta (KEP) hesabı alma ve bu hesabı, talep eden kurumlara bildirme zorunluluğu getirildi. Şimdiye kadar 100’ün üzerinde kamu kurumu KEP adresi edindi. E-posta, temelinde güvenlik ve güvenilirlik açısından bazı sorunlar barındırıyor. Bunlardan biri, gönderici ve alıcının gerçekten o kişi olup olmadığının kesin olarak tespit edilememesi. Diğeri, gönderilen iletilerin gönderim zamanlarının garanti altına alınamaması. Bir diğeri ise gönderilen içeriklerin yolda değiştiğinin, başka bir tabirle değiştirildiğinin tespit edilememesi. KEP, çok önemli bir ihtiyaç olarak ortaya çıkıyor.

2- KEP sisteminin özellikleri neler? Sistem nasıl işliyor?
KEP sistemi, standart e-postanın sorunlarını ortadan kaldıran çok daha güvenli bir iletişim aracıdır. Bir e-postanın gönderen ve alan taraflarının gerçekten kim olduğunun bilinmesini sağlar. Alıcıya iletim zamanını garantiler, gönderilen iletinin içeriğinin yoldayken veya daha sonradan değiştirilmediğinin kesin olarak tespit edilmesini, inkar edilmesini önler ve bu süreçle ilgili senet hükmünde yasal geçerli kesin delilleri sağlar. Öncelikle sistemin işlemesi için göndericinin de alıcının da KEP adresi sahibi olması gerekiyor. Çünkü KEP adresinden standart e-posta adresine gönderim yapılamıyor. Göndericilerin e-imza kullanması zorunlu, alıcıların ise zorunluluğu yok. Hizmet sağlayıcılar olarak bireylerin ve kurumların kayıtlı e-posta adreslerini resmi belgelere dayalı kimlik kontrolü yaparak tescil ediyoruz. Tüm gönderilerin alıcılarına güvenli bir şekilde teslim edilmesini sağlıyoruz. Alıcıya, teslim zamanını ve içeriğin yolda değişmediğini yüzde 100 garanti ediyoruz. Bunun için senet hükmünde kesin delil ve kayıt üretiyoruz. Bu kayıtları en az 20 yıl saklıyoruz. Kullanıcıların gönderilerini saklamıyor veya kopyalamıyoruz.

3- Bireysel kullanıcılar KEP adresini nasıl alabilir?
Bireylere dönük en az 4 ayrı başvuru seçeneği var. Online başvuru, yerinde başvuru, imza beyannamesi ile başvuru, TÜRKKEP ofislerine veya başvuru merkezlerine gelerek başvuru. İmza beyannamesi ile başvuru ve bayilerden başvuru haricindeki yöntemlerimizde, KEP adreslerini belgeler merkezimize ulaştığı gün içinde açıyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER