Capital'e abone olun.
KOBİ'LER EN BÜYÜK PAZARIMIZ

KOBİ'ler en büyük pazarımız

CRT Yazılım Genel Müdürü Fatih İbrahim Cirit, sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.07.2012

Şirketler, CRM yazılımlarına dünya genelinde yılda 15-20 milyar dolar arasında yatırım yapıyor. Sektörün son 5 yılda düzenli olarak yıllık yüzde 15-25 oranında büyüdüğü görülüyor. Şirket bazında yapılan yatırımları araştıran Seattle-Washington merkezli Data Warehousing Institute’un bir araştırması, şirketlerin yüzde 13’ünün ölçülebilir yararlar elde etmek amacıyla CRM çözümleri için 10 milyon dolardan fazla harcadığını, yüzde 40’ının 500 bin dolardan az, yüzde 16’sının ise 100 bin doların altında harcama yaptığını gösteriyor. Müşterilerine daha iyi hizmet vermek amacıyla büyük şirketler, CRM için kesenin ağzını açıyor. Ancak, KOBİ’lerin daha küçük bütçeleri var. Üstelik çoğu zaman yanlış yapılan CRM yatırımları da masraf yaratmaktan öteye gitmiyor. Yurtdışından aldığı yazılım desteğiyle Türkiye’de CRM hizmeti vermek için yola çıkan CRT Yazılım, yerli şirketlerin alışkanlıklarına uygun hizmet geliştiriyor. Türkiye’deki KOBİ’lerin ihtiyaçlarının farklı olduğunu söyleyen CRT Yazılım Genel Müdürü Fatih İbrahim Cirit, “CRT Yazılım olarak şirketlere bu teknolojileri sağlamak için yurtdışı kökenli yazılım şirketleri ile çalıştık. Aynı zamanda yurtdışından yazılım ithalatı yaptık. Bu süreçte yurtdışı şirketleri ile çalışmanın sıkıntılarını çok yaşadık. Fiyat, uyarlama, uygulamayı geliştirme konusunda oldukça sorunlar oluştu. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermek amacıyla bütün tecrübemizi ortaya koyarak kendi CRM uygularımızı geliştirmeye başladık. Böylece ismine nicheCRM verdiğimiz markamızla yolculuğumuza başlamış olduk” diyor. nicheCRM proje maliyetlerinin içeriğine göre farklılaştığını anlatan CRT Yazılım Genel Müdürü Fatih İbrahim Cirit, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Markanızın kuruluş öyküsünden bahsedebilir misiniz? Nasıl yola çıktınız?
- 15 yıldır pazarlama, satış, servis ve müşteri memnuniyeti alanında çalışıyoruz. 2000’li yıllarda CRM’den bahsetmek oldukça zordu diyebilirim. O günden bugüne hiçbir şey değişmedi aslında. Değişen tek bir şey var: O da müşteriler, müşterilerin alışkanlıkları ve müşterinin memnuniyeti. Çünkü rekabet yoktu rekabet arttı; fiyatlar yüksekti fiyatlar düştü; tedarikçi azdı tedarikçi çoğaldı. Müşteri hem en iyisini en ucuzunu ister hale geldi hem de kendisini rahat hissettiği, güven duyduğu yerlere yönelmeye başladı. Bugün müşterisinin sesini dinleyen, hızlı geri dönüş yapan şirketler farkı yakaladı. Tabii bunu da teknoloji kullanarak sağladı. CRT Yazılım olarak şirketlere bu teknolojileri sağlamak için yurtdışı kökenli yazılım şirketleri ile çalıştık. Aynı zamanda yurtdışından yazılım ithalatı yaptık. Bu süreçte yurtdışı şirketleri ile çalışmanın sıkıntılarını çok yaşadık. Fiyat, uyarlama, uygulamayı geliştirme konusunda oldukça sorunlar oluştu. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermek amacıyla bütün tecrübemizi ortaya koyarak kendi CRM uygularımızı geliştirmeye başladık. Böylece ismine nicheCRM verdiğimiz markamızla yolculuğumuza başlamış olduk.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER