Capital'e abone olun.
KÜÇÜK 'ÜN İLK 3 PLANI

Küçük 'ün ilk 3 planı

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ile yurtdışına yönelik iddialı hedeflerini anlattığı sohbetimizden çıkan satır başları...

Son Güncelleme: 01.07.2013

Türkiye’nin önüne koyduğu 2023 hedeflerinde 10 global marka çıkarmak var. Bu amaca yönelik hareket eden şirketlerden biri de LC Waikiki... Şirket, 2010 yılından sonra ağırlık verdiği yurtdışı macerasında emin adımlarla ilerliyor. Yakın gelecekte için Avrupa’nın ilk 3 markasından biri olmak ise en büyük hedefi. Bunun için inorganik büyüme gerçekleştireceklerinin sinyallerini veren LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı VAHAP KÜÇÜK, “Türkiye’den çıkan global marka biz oluruz demek doğru değil, ancak bu amaçla çalıştığımız muhakkak” diye konuşuyor. LC Waikiki’nin üretimden perakendeye son 10 yıldaki dönüşümünü bilmeyen yok. Şirket, 2001 yılında bayileriyle yollarını ayırarak perakendeye giriş yaptı. Bu hamlenin ardından agresif büyüme stratejisiyle önüne 2010 yılını hedef koydu. Her yıl ortalama yüzde 40 büyüdü ve 1 milyar dolar ciro hedefini geçerek Türkiye’de moda perakendede liderlik koltuğuna oturdu.

Çok fazla bilinmeyen ise LC Waikiki’nin yurtdışına açılma öyküsü. LC Wakiki’nin kaptan koltuğunda oturan Vahap Küçük, yerel pazarda istediği ölçeğe gelene kadar yurtdışına açılmamaya karar verdiğini söylüyor. 2010 yılında ise hedeflerine ulaştıktan sonra agresif bir şekilde yuıtdışı atağına başladıklarına dikkat çekiyor.

Şu an 16 ülkede 52 mağazaya sahip olan LC Wakiki’nin yurtdışına yönelik gelecek hedefleri ise hayli iddialı. Avrupa’nın kârlılıkta en iyi ilk üç markası kadar FAVÖK (Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) elde etmek, 10 milyar dolar ciroyu yakalamak bu hedefler arasında yer alıyor. Vahap Küçük’le, İkitelli’deki yeni merkez binasında bir araya geldik. Yurtdışına yönelik iddialı hedeflerini anlattığı sohbetimizden çıkan satır başları şöyle:

Capital:
Uzun yıllar yurtdışına açılmadınız. 2010 yılından sonra bu anlamda önemli bir atak söz konusu. Radarınızı yurtdışına çevirmeniz neden bu kadar sürdü?
- Biz aslında 2010 yılından önce de yurtdışında faaliyet göstermek istedik. Ayrı ayrı 2004 ve 2008 yılında Rusya’ya kendi mağazalarımızla gittik. Ancak 2008 yılından sonra bu defteri tamamen kapatma kararı aldık.

Capital: Kötü giden neydi? Neden olmadı?
- Hazırlıklı değildik. Ev ödevimizi yeteri kadar iyi yapmamıştık. Yerel pazarda “yapılacak hatalarımızı tamamlamamıştık. Buradaki “büyük ölçeği” yakalamamıştık. Bunun üzerine farklı bir hedef koyduk. “Biz ilk önce Türkiye’de sektörün lideri olacağız” dedik. Belli bir büyüklüğü yakalamadan yurtdışında olmamızın bir anlamı olmayacağını düşündük.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER