Capital'e abone olun.
"KÜÇÜKLERİN LİDER BANKASI OLACAĞIZ"

"Küçüklerin lider bankası olacağız"

Meriç Uluşahin, sektörde ilk 10'u hedeflediklerini ve küçük işletmelerin lider bankası olmak istediklerini söyledi.

Son Güncelleme: 01.04.2010

Şekerbank, “Anadolu’nun bankası olmak” misyonuyla son 5-6 yılda önemli bir performans elde etti. Özellikle zirai kesime kullandırdığı yenilikçi kredi ürünleriyle adından söz ettirdi. Geçtiğimiz yıl EKOkredi adı altında sunduğu kredi ürünleri ile 6 bin müşteriye, 200 milyon TL hacme ulaştı. Şekerbank bugün küçük işletmeler, mikro-zirai kesim ve KOBİ’ler kapsamında toplam 115 bine yakın müşteriye hizmet veriyor. Genel müdür Meriç Uluşahin, yeni dönemde bu rakamı daha da yukarı taşımak hedefinde olduklarını söylüyor. Bunu bankacılıkla tanışmamış kesime ulaşarak yapacaklarına dikkat çeken yönetici, büyümenin odağında ise küçük işletmelerin olacağını söylüyor. Hem kârlı hem daha az riskli buldukları bu kesime yönelik kredileri artıracaklarını belirten Uluşahin, “Bugün kredi portföyümüzde yüzde 18 olan küçük işletmelerin payını, önümüzdeki yıllarda yüzde 30’lara kadar taşımak istiyoruz” diyor. Şekerbank geçtiğimiz yıl kredilerinde yüzde 13, aktiflerinde yüzde 11 düzeyinde büyüme elde etti. 2009 sonunda kredi hacmi 5,5 milyar TL’ye, aktif büyüklüğü 9 milyar TL’ye ulaştı. Meriç Uluşahin, bu yıl aktiflerde yüzde 16, krediler tarafında da yüzde 20 büyüme öngördüklerini söylüyor ve ekliyor: “Özel bankalar arasında, küçük işletmelerin lider bankası olmak hedefindeyiz.” Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin ile bankanın mevcut performansını, yeni döneme yönelik plan ve hedeflerini konuştuk:
CAPITAL: Şekerbank 2009’u nasıl geçirdi? Bir önceki yıla göre aktif, krediler gibi bilanço kalemlerinde ne kadar büyüme oldu?
- Geçtiğimiz yılı, krediler tarafında sektörün 5,5-6 puan ilerisinde bir büyüme ile kapattık. Sektörün toplam kredi büyümesi yüzde 5,5-6 düzeyinde olurken Şekerbank olarak yüzde 13’lere yaklaşan bir büyüme gösterdik. Kredilerimiz 2009 sonunda 5,5 milyar TL’ye ulaştı. Aktiflerimiz ise yüzde 11 düzeyinde büyüyerek 9 milyar TL’ye yükseldi. 2009’da, öncelikle mevcut müşterilerimize her türlü desteği vermek ve biraz daha seçici olsa da yeni kredi müşterileri yaratmak yönünde bir stratejiyle hareket ettik. Bu doğrultuda başarılı bir performans gösterdik.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER