Capital'e abone olun.
KULLANICI BİLİNCİ ARTTIKÇA E-TİCARET HACMİ DE ARTIYOR

Kullanıcı bilinci arttıkça e-ticaret hacmi de artıyor

İnternet üzerinden alışverişin son yıllarda arttığını rakamlar doğruluyor.

Son Güncelleme: 01.09.2011


E-ticaret işlemlerinin tüm kartlı alışveriş işlemleri içindeki payı yaklaşık yüzde 7,5. 2003 yılında yerli ve yabancı kredi kartları ile Türkiye'de e-ticaret cirosu 262 milyon TL olarak gerçekleşmiştdi. 2011 yılı ilk yarısında ise 10 milyar TL'yi aşmış durumda. Bu rakamlann daha da artacağını söyleyen BKM Genel Müdürü Soner Canko, bu artışta, hayata geçirilen İnternette Güvenli Alışveriş (3D Secure) platformunun etkisinin oldukça fazla olduğunu söylüyor. Soner Canko'nun e-ticaret ve kredi kartı kullanımı üzerine etkileriyle ilgili sorduğumuz sorulara yanıtları şöyle:

2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 48 büyüme gösteren Türkiye'de e-ticaret hacmi, 2010 sonunda 15 milyar TL'ye ulaştı. Bu rakam 2011 ilk yarıda ise rakam 10 milyar TL oldu. Bu süreçteki gelişimi neye bağlıyorsunuz, bu hacim büyüklüğü nasıl sağlandı?

- 2009 yılı ile 2010 yılı e-ticaret cirosu karşılaştırıldığında yüzde 48 artış olduğu görülüyor. Bazı verileri hatırlamakta fayda var; TÜİK'in 2009 verilerine göre Türkiye nüfusunun yüzde 40'ı bilgisayar, yüzde 38'i ise internet kullanmaktaydı. 2010 verilerine göre ise Türkiye nüfusunun yüzde 43'ü bilgisayar, yüzde 41'i ise internet kullanıyor. Hem bilgisayar hem de internet kullanıcılarının sayısında yaklaşık yüzde 10'luk artış meydana geldi. Türkiye, dünyada en fazla internet kullanıcısına sahip ilk 15 ülke içinde yer alıyor. Tüm bunların yanısıra, sektörün kendini sürekli geliştirmesi, yabancı yatırımların ülkemizde yatırımlarını artırması, kullanıcıların bilinçlenmesi ve ödeme güvenliğinin artmış olmasının doğal sonucu olarak da işlem adetlerine ve hacimlerine yansıdı. Ayrıca, internet üzerinden alışveriş, kişilere seçme, en iyi ürünü en iyi fiyata satın alma konularında olanak tanıyor. Sadece internet bağlantısı ile istediğimiz ürünü fiyat karşılaştırması da yaparak istediğimiz saatte bulunduğumuz yerden satın alabiliyoruz. E-ticaret siteleri üzerinden alışveriş, güvenlik önlemleri arttıkça yaygınlaşmaya devam ediyor. Ödemelerin güvenliği burada önemli bir noktadır, güvenlik arttıkça e-ticaret işlem hacminde de artış gözleniyor. "İnternette Güvenli Alışveriş (3D Secure)" yöntemi bu güveni sağlıyor.

Artışta diğer faktörler nelerdir?
-Tüketicilerin güvenlik konusunda bilinçlendirilmesi ve kart sahipleri için düzenlenen kampanyalar, e-ticaret hacminin artışında olumlu etki yaratıyor. Ayrıca internet erişimine sahip olan kullanıcı sayısındaki artış, yeni firmaların e-ticaret yatırımı yapması, mevcut firmaların altyapılarındaki iyileştirmeler, tanıtım faaliyetlerindeki artış, internet alışverişindeki fiyat ve kolaylık avantajı e-ticaret hacminin gelecek dönemde daha da artmasını sağlayacak. Aralık 2010 itibariyle bir önceki yıla kıyasla, e-ticaret işyeri sayısında yüzde 7, "İnternette Güvenli Alışveriş (3D Secure)" uygulamasını kullanan e-ticaret sitesi sayısında ise yüzde 25 artış meydana geldi. Uygulamanın tüm e-ticaret siteleri tarafından benimsenmesi BKM olarak öncelikli hedefimiz. Haziran 2011 itibarıyla Türkiye'de 32 bin adet e-ticaret yapılabilen işyeri bulunuyor. Haziran sonu itibarıyla yerli ve yabancı kredi kartları ile 58 milyon adet ve 10 milyar TL tutarında e-ticaret işlemi gerçekleştirildi.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER