Capital'e abone olun.
ÖDÜL DAYANIKLILIĞI ARTIRIYOR

Ödül dayanıklılığı artırıyor

KALDER kurumların rekabet ortamında farklılaşmasını sağlamak istiyor.

Son Güncelleme: 01.03.2011



WalDer tarafından verilen  Ulusal Kalite Ödülleri, Türkiye'de kurumsal W mükemmellik anlayışının yaygınlaştırılması ve mbu alanda başarılı örneklerin ortaya çıkarılarak kazanılan deneyimlerin paylaşılması amacıyla yürütülüyor. KalDer, 18 yılda 24 büyük ödül, 36 başarı, üç mükemmellikte süreklilik ödülü olmak üzere toplam 63 ödül verdi. KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Doğan, KalDer ödül süreçlerinde yer alan TMME Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nde başarılı kuruluşların satışlarında önemli sıçramalar görüldüğünü ifade ediyor. Doğan, "Tüm pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde kullanılan ana karakterlerden biri bu ödüllerdir. Kalite ödülü kazanmış 600 kuruluşta, kuruluşların hisse değeri, işletme gelirleri, satışları ve satış karlılıklarında, istihdamda ve aktiflerinin büyümesinde anlamlı iyileştirmeler gözleniyor" diyerek ödüllü şirketlerin farkını ortaya koyuyor. KalDer Başkanı Hamdi Doğan ile KalDer'in hedeflerini ve şirketler için aldıkları ödüllerin getirilerinin neler olduğunu konuştuk.

KalDer olarak faaliyetleriniz neler?
Son yıllarda yıkıcı küresel rekabet ortamı gerek ülke olarak gerek şirketlerimiz açısından herkesi sürekli çözüm arayışlarına itiyor. Kaynakları daha iyi ve etkin kullanmak, daha verimli çalışmayı sağlamak, performansı sürekli artırmak ve sürdürülebilir başarı açısından müşteri memnuniyetini kalıcı kılarak sonuçta karlılığı artırmak bu arayışın ana unsuru haline geldi. KalDer'in görevi bu arayışta ister büyük ölçekli işletme, ister KOBİ, ister kamu veya özel sektör olsun, sektörlerden bağımsız olarak değişim ve gelişime yardımcı olmak ve yol göstermek. Bunu yaparken Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) Mükemmellik Modeli'ni kullanıyoruz. EFQM Mükemmellik Modeli nedir? EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde eğitimler, dış değerlendirme hizmetleri, kalite kongresi ve ulusal kalite ödülleri, yerel kalite, kamu kalite sempozyumu, kıyaslama çalışmaları, Türkiye müşteri memnuniyeti endeksi çalışması ve yaygınlaşmayı sağlayan ulusal kalite hareketi faaliyetlerimiz arasında yer alıyor.

Kurumlara her yıl düzenli olarak ödül veriyorsunuz. Bu ödüllerden bahsedebilir misiniz?
KalDer, 1992 yılında yönetim kalitesini geliştirmek ve özendirmek amacıyla ülkemizin en prestijli ödülü olan Ulusal Kalite Ödülü'nü TÜSIAD ile birlikte oluşturdu ve tam 18 yıldır kesintisiz devam ettiriyor. KalDer-TÜSİAD Ulusal Kalite Ödülü, yıllar içinde referansı olan EFQM Kalite Ödülü çerçevesinde gelişmeler göstererek bugün çeşitli kategorilerde sürüyor. Bunlar, işletme kategorileri, kamu sektörü kategorileri, sivil toplum kuruluşları kategorileri ve mükemmellikte süreklilik ödülü olarak ayrılıyor. Bu ödüllerin amaçları neler? Ulusal Kalite Ödülleri, EFQM tarafından geliştirilen Mükemmellik Modeli'nin Türk kuruluşları tarafından etkili kullanımını sağlamak ve başarılı uygulamaların özendirilmesi için veriliyor. Yürüttüğümüz Ulusal Kalite Ödülü, ilk olarak 1993 yılında verildi. Ilk yıllarda işletmeleri kapsayan ödül programında, zaman içerisinde kamu kuruluşları ve STK kategorileri oluşturuldu. Mükemmellikte süreklilik ödülü, 2007 yılında daha önce büyük ödül kazanan kuruluşlarımız için uygulanmaya başlandı.   
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER