Capital'e abone olun.
"ÖNCE BÖLGESEL SONRA GLOBAL MARKA OLACAĞIZ"

"Önce bölgesel sonra global marka olacağız"

Yıldız Holding başkanı Murat Ülker, “Önce bölgesel marka olacağız. Ardından global marka olmayı hedefleyeceğiz” diyor.

Son Güncelleme: 01.09.2010

"Önce bölgesel sonra global marka olacağız" Okulun ilk günleriydi. Öğretmen, sınıftaki çocukları tanımak, babalarının ne işle uğraştıklarını öğrenmek istiyordu. Bu nedenle hepsini tek tek ayağa kaldırıyor ve soruyordu. Sıra ilkokul öğrencisi Murat’a geldiğinde, “Benim babam bisküvici” karşılığını verdi. Fakat öğretmeni şaşırmıştı. “Nasıl yani, bisküvi mi satıyor? Bisküvicilik meslek değil, baban esnaf mı, hırdavatçı mı, nalbur mu, nedir?” Küçük Murat’ın kafası karışmıştı. Akşam babası eve geldiğinde ilk fırsatta öğretmeniyle yaşadığını anlattı. Babasından anlamlı bir açıklama bekliyordu. Ancak babası bisküvi konusunda ısrarlıydı: “Oğlum ben ne yapayım? Ben de isterdim ki nalbur olayım, Tahtakale’de bir hırdavatçı dükkanım olsun. Ama bisküviciyim ben.” 1960’larda ilkokulda olan bu küçük öğrenci, şimdi Türkiye’nin önde gelen gruplarından Ülker’i (Yıldız Holding) yönetiyor. “Bisküviciyim” diye ısrar eden Sabri Ülker ise deve dönüştürdüğü grubunun “onursal başkanlığını” yürütüyor. Sabri Ülker ve oğlu Murat Ülker, 1960’larda “bisküvici” olarak bilinen, öğretmen tarafından “meslek olarak” görülmeyen işi, dünya çapında bir gruba dönüştürmeyi başardı. Şimdi 22 bin 500 kişinin çalıştığı, dünyanın dört bir yanında üretimi ve şirketi bulunan Ülker Grubu, alanında bir numara olan Godiva’yı da alarak hedefini daha üst düzeylere taşıdı. Ülker Grubu’nun başkanı Murat Ülker, aslında medyaya çok fazla özel söyleşi vermez. Zaman zaman yaptığı bilgilendirme toplantılarıyla basının bu yöndeki taleplerini karşılamaya çalışır. Biz de o nedenle söyleşi, özel görüşme konusunda ısrarcı olmayız. Geçtiğimiz ay içinde yaptığımız sohbet toplantısına giderken de “özel görüşme” amacımız yoktu. Daha önce Murat Ülker’den Godiva’daki “yönetim kurulu” değişimini dinlemiş ve yazmıştım. Sohbet yine yönetim, değişim, markalaşma ve globalleşme konularına kayınca Murat Bey’in de izniyle ortaya güzel bir “söyleşi” çıktı. Murat Ülker ile yaptığımız sohbetten öne çıkan başlıkların sizlerin de ilgisini çekeceğini düşünüyorum.

GODIVA’YI ZİYARET
Godiva’ya, yani merkezine aslında çok sık gidemiyorum. Yılda 4 tane yönetim kurulu toplantımız var. Yılda 4 tane de executive komite toplantısı yapıyoruz. Ancak ben geçen yıl sadece 6 defa gidebildim. O kadar şirket olunca hepsini ziyaret etmek, toplantıların tamamına katılmak mümkün olmuyor.

YENİ MAĞAZALAR GELİYOR

İlk etapta Nişantaşı’ndaki mağazayı açacağız. Onun yapımı devam ediyor. Sanıyorum sonbaharda açılacak. Şu anda tabela konulmamış, sadece logo, kakaolardan ve çikolatalardan yapılmış Godiva amblemi var. Akmerkez dışında Bağdat Caddesi’nde açmak istiyoruz. Bağdat Caddesi’nde mağaza aramaya devam ediyoruz, ancak yer bulamıyoruz. Birinin çıkması lazım ki biz girelim. Cadde üzerinde piyasa olan, güçlü bir yer bakıyoruz. Markaların olduğu yerler. Ama henüz bulamadık.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER