Capital'e abone olun.
ÖNCE İKİNCİLİK 5-10 YILDA LİDERLİK

Önce ikincilik 5-10 yılda liderlik

Guillaume De Colonges, perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı

Son Güncelleme: 01.01.2012

GUILLAUME DE COLONGES, Türkiye'nin en büyük perakende zincirlerinden CarrefourSA'nın genel müdürü. Bir yıl önce bu göreve atanan De Colonges'un, üçüncü sıraya geriledikleri organize perakende pazarında önemli hedefleri var. "5-10 yıl içinde pazarın lideri oluruz" diyen De Colonges'a göre önümüzdeki dönemde büyümenin anahtarı, promosyonlarla tüketiciye en taze ürünleri, en iyi kalite-fiyat dengesinde sunmak olacak. Bu noktada pazardaki rakiplerinden çok daha avantajlı olduklarını söyleyen De Colonges, "Gelecekte en iyiler ayakta kalacak. İndirim marketlerinin şansı yok" diye konuşuyor. Carrefour, Avrupa'nın en büyük perakende zinciri. 18 yıl önce girdiği Türkiye pazarında da uzun yıllar Migros'un ardından ikinci sırada yer aldı. Ancak bu durum son dönemde değişti. Dev perakende zinciri BİM'in uyguladığı ucuz ürün stratejisiyle liderliğe yükselmesinin ardından üçüncü sıraya gerileyerek kan kaybetti. Bu süreçte 3 yılda tam 3 genel müdür değiştirdi. Şimdiki genel müdür Guillaume De Colonges ise geçen yılın ocak ayında Türkiye operasyonunun başına geçti. Daha önce Türkiye'de 6 yıl yöneticilik yapan Colonges'un en önemli özelliği, Türkiye pazarını yakından tanıması. Göreve başlayalı bir yıl olmasına karşın iddialı hedefleri olan De Colonges, "En önemli hedefimiz müşterilerin en çok tercih ettiği perakende markası olmak" diyor ve bunun neticesinde orta vadede pazarın lideri olacaklarını söylüyor. Ancak Colonges'a göre önümüzdeki dönemde kıyasıya rekabetin yaşandığı pazarda başta BİM olmak üzere indirim marketlerinin hızlı büyümelerini sürdürmeleri pek mümkün değil. Türkiye'de hane başına düşen tüketim harcamasının arttığını söyleyen De Colognes, "Artık insanlar sadece indirimli ürünler talep etmiyor. Taze ve kaliteli ürünler istiyor" diyor ve ekliyor: "Bu noktada Carrefour rakiplerine göre çok daha güçlü. Önümüzdeki dönemde bu özelliklerimizle pazarda daha avantajlı hale geleceğiz." CarrefourSA'nın bir yıllık genel müdürü Guillaume De Colonges, ilk kez Capial'e konuştu. Perakende pazarındaki hedeflerini, indirim marketlerine karşı izledikleri stratejileri anlattı:

Capital: Avrupa'daki kriz Carrefour'u nasıl etkiledi? Kriz derinleşirse bunun Türkiye'ye ne gibi etkileri olur?
- Carrefour, Avrupa'nın en büyük perakende zinciri. Dünyada da Wal-Mart'ın arkasından ikincisıradayız. Dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Avrupa'da da ciddi bir ekonomik kriz yaşanıyor. Bu durum, Avrupa'nın birçok ülkesinde tüketimi olumsuz yönde etkiliyor. Ancak, Türkiye'de gerçekten bir kriz var demek mümkün değil. Bu nedenle Türkiye'de tüketimde çok büyük değişiklikler yok. Tüketici güven endeksi Avrupa'daki birçok ülkenin üzerinde. Bu yüzden Avrupalı yatırımcılar son dönemde Türkiye'yle daha fazla ilgilenmeye başladı.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER