Capital'e abone olun.
ÖNCE ÖLÇEK SONRA YURTDIŞI

Önce ölçek sonra yurtdışı

Oya Narin ile Türkiye turizminin performansını ve kadın yönetici olmanın artı-eksilerini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.09.2012

Martı Otelcilik, son 3 yılda yüzde 60 büyüdü. Martı GYO’nun halka arzı sonrası yatırım atağına geçen grup, eylül ayında İstanbul’da ilk şehir otelini açmayı planlıyor. Martı Otelcilik İşletmeleri’nin yönetim kurulu başkanı OYA NARİN ise bu başarının arkasındaki isim. Narin’in geleceğe dönük projeleri de oldukça iddialı... Butik otel ve şehir otelciliğinde büyümeyi planlıyor. Gündeminde 2 kıyı oteli projesi bulunuyor. Narin, yatırımlar tamamlandıktan sonra 4 bin 600 yatak kapasitesine ulaşacaklarını söylüyor ve “Hedefimiz 6 bin yatak kapasitesine ulaşarak ölçeğimizi büyütmek” diye konuşuyor ve ekliyor: “Komşu ülkeler ve Avrupa ülkelerinde çok güzel fırsatlar olduğunu düşünüyoruz. Bu ülkelerde var olabiliriz, niyetimiz var.” Turizm sektörü, son 8 yıldır yıllık ortalama en az yüzde 7 büyümesiyle dikkat çekiyor. Dünya genelinde ise bu oran sadece yüzde 1,5. Sektörün önde gelen oyuncularından Martı Otelcilik İşletmeleri’nin yönetim kurulu başkanı Oya Narin, bu nedenle turizmin Türkiye’nin lider sektörü olmaya aday olduğunu düşünüyor. Kendisi de bu potansiyeli gördüğü için oldukça iddialı hedeflere sahip. “Son 3 yıldır ciddi yatırım atağındayız” diyen Narin, eylül ayında resmi açılışını yapacakları İstanbul Taksim’deki ilk şehir otelinden oldukça umutlu. Bu yatırım sonrasında 2012 yıl sonunda 30 milyon dolar olacak cirolarını 2013’te 60 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Mevcut planlanan yatırımlarla ölçeğini büyütmeyi planlayan Narin, grubun gündeminde, 2014-2015’te Sarıgerme ve Marmaris’te toplam 50 milyon dolarlık iki yatırım daha olduğunu söylüyor. Yatırımların tamamlanmasıyla yatak kapasitesini 4 bin 600’a çıkaracaklarını belirtiyor. “Koyduğumuz ilk hedef 6 bin yatak kapasitesine kavuşmak” diyen Narin, uzun vadede de yurtdışına açılma niyetleri olduğunun sinyalini veriyor. Martı Otelcilik İşletmeleri Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ile son dönemde gerçekleştirdikleri yatırımları, gelecek hedeflerini, Türkiye turizminin performansını ve kadın yönetici olmanın artı-eksilerini konuştuk:

Capital: Martı Grubu olarak tamamen farklı bir konsepte girerek şehir otelciliğine adım attınız. Neden bu alan cazip?
- Şehir otelciliğine girdiğimiz için çok mutluyuz. Gelecek yıl sonu itibarıyla ciromuz yüzde 65 artacak. Tabii İstanbul’da olmanın da önemli bir keyfi var. Şehir otelciliğinde 365 gün çalışılıyor. Mevsimsellikten etkilenmeden sürekli nakit yaratabileceğiz. Martı İstanbul Otel’e 20 milyon Euro’luk bir yatırım yaptık. Yatırımın kısa zamanda geri döneceğini düşünüyoruz. Biz diğer otellerimizde 24 hafta iş yapıyoruz, kalan zamanlarda mevsime hazırlanıyoruz. Tabii bu, yönetim açısından zorluk yaratıyor. Bizim gibi yatırım yapmak, büyümek isteyen şirketler için zor bir nakit yönetimi modeli sunuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER