Sağlıklı ürünler

Jean-Marc Saubade ile haziranda İstanbul’da düzenlenecek forumu ve sektördeki gelişmeleri konuştuk.

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sağlıklı ürünler
Jean-Marc Saubade, perakende sektörünün dünyadaki en büyük meslek örgütü The Consumer Goods Forum’un genel direktörü. Forum’un temsil ettiği ekonomik büyüklük ise 2,5 trilyon Euro. P&G’den Coca-Cola’ya dünyanın önde gelen 400 CEO’su bu forumun üyesi. Aslında birbirleriyle kıyasıya rekabet halinde olan bu şirketleri buluşturan bazı ortak amaçlar. Saubade,  “Özellikle sürdürülebilirlik, yapılan işlerin çevreye etkisi ve bunları azaltacak yolları birlikte aramak gibi konular bizi bir araya getiren nedenlerin başında geliyor” diyor. Bu yıl The Consumer Goods Forum’un 20-22 Haziran tarihleri arasında İstanbul’da toplanacağını söyleyen Saubade, “Perakendedeki hızlı büyümeniz ve dinamik yapınız bizi çok etkiliyor” diyor ve ekliyor: “İstanbul’da Bim’den İstinye Park’a kadar Türkiye’nin perakende sektöründeki başarılı örneklerini yerinde inceleyeceğiz.”

TÜKETİCİ DOSTU, ÇEVRECİ FORUM TÜRKİYE’DE

Jean-Marc Saubade, P&G’den Coca-Cola’ya dünyanın önde gelen 400 CEO’sunun üye olduğu The Consumer Goods Forum’un (Tüketici Ürünleri Forumu) genel direktörü. 70 farklı ülkeden 2 bin şirket ve 400 CEO’nun üye olduğu forumun temsil ettiği büyüklük neredeyse Almanya ekonomisi kadar. Üyelerinin yıllık satışlarının toplamı 2,5 trilyon Euro’yu buluyor. 3 yıl önce daha iyi bir hayat ve daha iyi bir iş hayatı için kurulan forumun Türkiye için önemi ise bu yıl ilk kez haziran ayının son haftasında İstanbul’da düzenlenecek olması. Türkiye’nin perakende ve tüketici ürünleri sektöründe hızla yükselen ülke olduğunu ve deneyimlerinden faydalanmak için forumu İstanbul’da toplamaya kadar verdiklerini söyleyen Saubade, “Türkiye bütün üyelerimiz için kritik bir pazar. Sürdürülebilir ekonomik büyüme için Türkiye’ye büyük önem veriyoruz” diyor. Saubade, 20 Haziran tarihinde İstanbul’da düzenlenecek ve 2 gün sürecek forum sırasında Bim’den Kipa’ya, Dia’dan İstinye Park’a kadar Türkiye’deki perakende sektörünün başarılı örneklerini de yerinde inceleyeceklerini belirtiyor. Saubade, ayrıca forumda Türkiye’deki başarılı örneklerinin dışında global ekonomik trendler, müşteri dinamikleri, mobil gelişmeler ve sürdürülebilir ekonomik büyüme gibi 6 önemli konunun ele alınacağını söylüyor.  The Consumer Goods Forum’un (Tüketici Ürünleri Forumu) genel direktörü Jean-Marc Saubade ile haziranda İstanbul’da düzenlenecek forumu ve sektördeki gelişmeleri konuştuk:

Tüketici Forumu’nun üyeleri dünya perakende sektörünün önemli temsilcileri. Forumun toplam kaç üyesi var? Bunların kaçı CEO?
- Tüketici Ürünleri Forumu 3 yıldan beri toplanıyor. Dünyanın 70 farklı ülkesinden 400 CEO forumun üyesi. Aynı zamanda şirketler de forumun üyesi olabiliyor. Foruma üye olan şirketlerin sayısı 2 bin civarında. Üyelerimiz arasında Coca-Cola’dan Carrefour’a, Unilever’den P&G’ye kadar çok sayıda uluslararası şirket bulunuyor.

Yönetim kurulunda perakende ve gıda sektörleri nasıl temsil ediliyor?

- Yönetim kurulu 50 CEO’dan oluşuyor. Bunların 25’i tüketiciye dönük üretim yapan dünya devlerinin, 25’i de perakende şirketlerinin CEO’ları. Birlikte karar alıyoruz.~

P&G’den Coca Cola’ya dünyanın en önemli CEO’larını bu foruma üye olmaya iten unsur nedir?
- Aslında baktığınızda birbirleriyle kıyasıya rekabet eden şirketleriz. Ancak birlikte yapacağımız işler de var.  Özellikle sürdürülebilirlik, yapılan işlerin çevreye etkisi ve bunları azaltacak yolları birlikte aramak gibi konular bizi bir araya getiren nedenlerin başında geliyor.

Forum olarak en önemli amacınız, hedefiniz nedir?

- Amacımız daha iyi iş yaparak daha iyi bir yaşam elde etmek. Forum bizim sektör olarak birlikte çalışmamızı, tek bir ağızdan konuşmamızı sağlıyor. Tüketici ürünleri sektöründe faaliyet gösteren gıda, perakende ve dağıtım şirketleri olarak en önemli misyonumuz müşterilerimize, tüketicilerimize ve topluma sunduğumuz hizmetlerin değerini, kalitesini ve hızını geliştirmek.  Bu kapsamda en önemli hedefimiz gıda güvenliğinin sağlanması, küresel ısınma ve iklim değişikliğinin önlenmesi.

Forumun aldığı kararlar ne kadar bağlayıcı? Üye şirketlerin bunlara uyma zorunluluğu nedir?

- Baktığınızda forumun kuruluş misyonu doğrultusunda perakendeci ve üreticilerin ortaklaşa aldığı tüm kararlar yazılı ve resmi olarak belirtildi. Tüm bu kararlara uyum otoriteler tarafından özgürce kabul edilip benimsendi. Bu kararlar her aşamada forumun üyeleriyle paylaşıldı ve daha geniş bir kitleye bildirildi. Bu amaçla, foruma üye şirketler aldığımız kararlar konusunda kendi bireysel girişimlerini hazırlayacak, hükümet ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışmalar yürütecek.

Forumun eş başkanı Coca-Cola’nın CEO’su Muhtar Kent. Forum üyelerinin temsil ettiği büyüklük nedir? Dünyada toplam tüketici pazarının yüzde kaçını temsil ediyorsunuz?

- Foruma üye perakendeciler ile dağıtım şirketlerinin cirolarının toplamı 2,5 trilyon Euro’yu buluyor. Bu da Almanya’nın gayri safi milli hasılasına eşit. Ayrıca üye şirketlerimizde 10 kişi çalışıyor. Dolayısıyla gördüğünüz gibi üyelerimiz değişimi yaratacak gerçek gücü elinde bulunduruyorlar.

Dünyada tüketici perakendesi sektörünün büyüklüğü nedir? 2012 sonunda pazarın büyüklüğü ne olur?
- Çok iyi bir soru ancak dünyada perakende sektörünün büyüklüğü konusunda elimizde net bir rakam yok. Tahminlerimize göre dünyada perakende ve tüketici ürünleri sektörünün büyüklüğü geçen yıl 12,6 trilyon doları buldu. Bu yıl da bu rakamın 13,6 trilyon dolara çıkacağını tahmin ediyoruz. 2015’te ise sektörün büyüklüğü 16 trilyon Euro seviyesine yükselecek.

Dünyada pazarın yıllık büyümesi nedir?

Tüketici ürünleri sektörü son 5 yılda yüzde 25 büyüdü. Önümüzdeki dönemde de bu büyümesini sürdürmesini bekliyoruz.

Tüketici Forumu haziranda ilk kez Türkiye’de yapılacak. Neden forumu İstanbul’da gerçekleştirmek istediniz?

- Forum yılda bir kez toplanıyor. Bu yıl, ilk kez Türkiye’de toplanacak. Türkiye’yi seçmemizin en önemli nedeni ekonomik olarak önemli. Ayrıca Asya ve Avrupa arasında bir köprü. İstanbul dünyada önemli bir büyüme bölgesini temsil ediyor. Kentin dinamizmi insana ilham veriyor. Türkiye’nin büyüme başarısını hepimiz görüyoruz ve takdir ediyoruz.~

İstanbul’a forum için kaç üst düzey yönetici gelecek? En önemli gündem maddeniz neler olacak?
- İstanbul’a 20 ila 22 Haziran tarihleri arasında 50 farklı ülkeden 800 ila 1 milyon arasında üst düzey yönetici gelecek.

Hangi konuları ele alacaksınız?
İstanbul’daki toplantıda global ekonomik trendlerden Türkiye’deki başarılı örneklere kadar 6 önemli gündem maddemizi tartışacağız.

Türkiye’nin tüketici perakendesindeki potansiyelini nasıl görüyorsunuz? Türkiye’nin büyümesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

- Türkiye’deki hem perakende hem de tüketici ürünleri sektörlerinin büyümesi dünya ortalamasının çok yukarısında. Türkiye’de perakende sektöründeki başarılı örnekleri yerinde görüp incelemek ve buradaki başarılı deneyimlerini özümseyerek kendi içimizde uygulamak istiyoruz.

Türkiye’de perakende alanında başarılı bulduğunuz uygulamalar hangileri? Neden?

- Bim, Dia, Kipa, İstinye Park… Bizim son dönemde çok başarılı bulduğumuz ve Türkiye’deki son dönemde hızlı bir büyüme yakalayan yapılar. Ayrıca İstanbul’a geldiğimizde Migros’u da yakından inceleyeceğiz.

Tüketici perakendeciliğinde geleceğin trendleri neler olacak?

- Önümüzdeki dönemde kesinlikle sektörün geleceğini sağlık, çevre ve sürdürülebilirlik konuları şekillendirecek. Sağlıklı gıda tüketimi, klimanın korunması 3 yıldan bu yana en üzerinde en çok çalıştığımız konuların başında bulunuyor.

“12 YAŞIN ALTINA GIDA REKLAMI YASAK”

ÇEVRE ÖNEMLİ
3 yıldan bu yana forumun yönetim kurulundan birçok önemli kararlar geçti.  Bunların başında ormanların kesimini önlemek için aldığımız kararlar bulunuyor. Üyelerimiz 2020’ye kadar ağaç kesimini sonlandıracak. İkinci önemli karar ise kullanılan soğutucularla ilgili. Üyelerimiz 2015 yılından itibaren ozon tabakasına zararlı HCFC ile çalışan soğutucularını kaldıracak ve bunları çevreye duyarlı soğutucularla değiştireceklerini taahhüt etti.
YENİ KURALLAR
Aldığımız üçüncü önemli karar ise sağlık ve refahla ilgili. Sağlıklı beslenme ve yaşam tarzları teşvik eden ürün ve hizmet hizmetleri destekliyoruz. Sağlıklı beslenme konusunda ürünlerin erişimine ve iletişimine yönelik aldığımız çok önemli uygulamalar bulunuyor. Örneğin 12 yaşın altındaki çocuklara gıda reklamlarının yapmasını sınırlandırıyoruz. Bunların yanı sıra şirketlerin enerji tasarrufu ile ilgili aldığımız önemli yaptırımlar var.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz