Capital'e abone olun.
SINIR TANIMAYAN İNOVASYON DÖNEMİ

Sınır tanımayan inovasyon dönemi

MOHANBIR SHAWNEY'e göre,artık şirketler fikrin ne kadar çok olduğuyla değil,kalitesinin ne olduğuyla ilgilenmeye başladı

Son Güncelleme: 01.08.2010

“ŞİRKETLER dünyanın tüm zeki çalışanlarını tek bir çatı altında bulunduramayacaklarını anladı. Öte yandan AR-GE departmanı da pahalı hale gelmeye başladı. İşte bu gelişmeler farklı bir kavramı doğurdu: Sınır tanımayan inovasyon. Dışarıdan gelecek olan fikirlere, yeni teknolojilere ve ürünlere kapılarını açan şirketler artık hızlı ve global olmaya her zamankinden daha yakın.” Bu saptama Profesör Mohanbir Shawney’e ait. Shawney, inovasyon konusunda son yılların en başarılı akademisyenlerinden. İş dünyasında büyük yankılar uyandıran “Collaborating with Customers to Create” (Yaratmak için Müşteriyle Ortaklık Yapın) ve “The Global Brain: Your Roadmap for Innovating Smarter and Faster in the Networked World” (Global Beyin: Network’leşmiş Dünyada Daha Hızlı ve Zekice İnovasyon Yapmanın Yol Haritası) kitapları da Shawney imzalı.  İnovasyonun yaşadığı gelişme sonucunda sınır tanımaz bir pozisyona ulaştığını belirten Shawney, “İnovasyon yapmak eskisi kadar kolay değil. Global rekabet arttıkça network kurmak, dışarıdan gelen fikirleri değerlendirmek, bu fikirleri kurgulamak ve hızlı bir şekilde aksiyona geçmek daha da önemli hale geldi” diyor.  Sınır tanımayan inovasyon kapsamında şirketler, global bir network oluşturuyor ve bu network’ten gelen tüm fikirlere kapılarını açıyor. Fikrin sayısından çok kalitesini ve ticari başarısını kriter alıyor. P&G, Apple, IBM, Kraft ve Cisco gibi yenilikçilik konusunda öne çıkmış dünya devlerinin sınır tanımayan inovasyonun başarılı birer uygulayıcısı olduğunu ifade eden Shawney, bu şirketlerin hedeflerine göre çeşitli modeller uyguladığını söylüyor. Sistemi kullanmak isteyenler için de şu tavsiyede bulunuyor: “Organizasyonel ve operasyonel olarak kendilerini hazır hissetmeliler. Başarı elde edebilmek için ilk olarak doğru inovasyon modellerini seçmeliler.”bProfesör Mohanbir Shawney, sınır tanımayan inovasyon kavramını ve bu kavramın şirketlerin başarısındaki rolünü Capital’e anlattı:

Capital:
Dünyanın en büyük uluslararası şirketleri, teknolojik gelişmeleri takip ederek global iş network’lerini ve rekabet stratejilerini oluşturmaya çalışıyor. İşte tam bu noktada da “sınır tanımayan inovasyon” kavramı ortaya çıktı. Sınır tanımayan inovasyondan ne anlamalıyız?
Sınır tanımayan inovasyon kavramı, şirketlerin dünyanın tüm zeki çalışanlarını kendi bünyelerinde çalıştıramayacaklarını anladıklarında ortaya çıktı. Bu büyük şirketler, dünyanın en iyi fikirlerine her zaman sahip olamayacaklarını anladı. Rekabet, her geçen gün yoğunlaştıkça şirket içinde oluşturulan AR-GE departmanı ve AR-GE’nin tamamı çok daha pahalı hale gelmeye başladı. Şirketler, daha fazla dışarıdan gelecek fikirlere, yeni teknolojilere ve yeni ürünlere odaklanmaya başladı. Aslında olması gereken şeyin fikrin kalitesi olduğuna karar verdiler. Fikrin sayıca ne kadar çok olduğuyla değil, kalitesinin ne olduğuyla ilgilenmeye başladılar. İşte sınır tanımayan inovasyonun ardındaki gerçek bu. Tüm dünyada yaratıcılığı, uzmanlığı ortaya çıkarmak ve bu yolla inovasyon sürecini geliştirmek şirketler için çok önemli hale geldi. Sınır tanımayan inovasyon, hızlı ve çok fazla global olmak durumunda.

Capital: 
Şirketlerin sınırsız inovasyonu başarılı uygulaması için ne yapması gerekiyor?
-  Sınır tanımayan inovasyon yeni fikir, ürün ve teknoloji konularında şirketlerin erişim kabiliyetini çok büyük oranda artırır. Gelen inovasyonun kalitesi ve erişim hızı, inovasyonu elde eden şirketi tüketicilerin karşısına çıkarır. Tüketicilerin karşısına inovatif fikirler ve o fikrilerin oluşturduğu ürün ve hizmetlerle çıkmak çok önemli. InnoCentive kurumunu düşünün. InnoCentive, 2001 yılından itibaren şirketleri, akademik enstitüleri, sektörleri ve kâr gütmeyen kuruluşları bir araya getiriyor, onların birbirleriyle fikir alışverişinde bulunmalarını sağlıyor. 200 binin üzerinde dünyanın en zeki beynini bir araya getiriyor.  Bu network, 175 ülkeyi içinde barındırıyor. Bu kişiler, dünyanın önemli sorunlarına nasıl çözüm getirebilecekleri konusunda fikir paylaşımı gerçekleştiriyor. Bu açıdan bakıldığında hiçbir şirket, bu kadar zeki beyni bir araya getiremez. Artık şirketler için sınır tanımayan inovasyon bir ihtiyaç. Bu ihtiyacı kendi bünyelerinde karşılamalarına imkan yok. Global rekabetin artması şirketleri sınır tanımayan inovasyonu kullanmaya zorladı. Şirketler, artık şirket odaklı değil, network odaklı stratejileri benimsiyor.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER