Capital'e abone olun.
TAV'IN YENİ PLANI

TAV'ın yeni planı

TAV Holding CEO’su Sani Şener, üçüncü havalimanı ihalesi sonrasında yeni rotalarını ve gelecek planlarını Capital’e anlattı.

Son Güncelleme: 01.08.2013

TAV Holding, Türkiye’nin en büyük havaalanı işletmecisi... Üçüncü havalimanı ihalesiyle birlikte sektörde ortaya çıkan yeni durum nedeniyle gelecek planlarını revize etme yoluna gitti. Şirketin CEO’su SANİ ŞENER, 2021’de kapanacak Atatürk Havalimanının yerini mutlaka dolduracaklarını, ancak bu büyüklükte bir yeni iş fırsatını Türkiye içinde bulamayabileceklerini söylüyor. “Bu nedenle Latin Amerika, Afrika ve Güneydoğu Asya’ya ciddi şekilde bakıyoruz” diye konuşuyor. Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında “çift haneli ve akıllı büyüme” stratejilerini sürdüreceklerini belirtiyor. Şener, “İstanbul bitiyor diye TAV’ın bitmesi söz konusu olamaz. Gelecek 10 yılda 10 milyar dolarlık şirket olacağız” sözleriyle de bu iddiasını ortaya koyuyor.

Üçüncü Havalimanı İhalesi, TAV Holding için kritik bir dönüm noktasıydı. Bu ihaleyi alması durumunda şirket, son 10 yılda olduğu gibi yurtiçindeki hızlı büyüme yolculuğuna devam edecekti, Ancak ihalenin Limak-Cengiz-Mapa-Kolin-Kalyon OGG tarafından alınması, TAV’ın oyun planını tümüyle değiştirdi. Yurtiçi gelirlerinin yüzde 90’ını oluşturan Atatürk Havalimanı’nın 2021 yılında kapanacak olmasıyla birlikte TAV’ın rotası büyük oranda yurtdışına yöneldi, TAV Holding CEO’su Sani Şener, şimdi İstanbul’daki gelirlerini kompanse edecek yeni bir havalimanını portföylerine eklemek için çalışmalara başladıklarını söylüyor. Yurtiçinde İstanbul’un yerine geçecek bir havalimanı ihalesi olmadığı için de yurtdışına yöneldiklerini belirtiyor. “Afrika’da, Latin Amerika ve Güneydoğu Asya’da ciddi girişimlerimiz var. Bu bölgelerdeki havalimanı ihalelerine ortaklarımızla girmeye ve almaya çalışacağız. İstanbul bitiyor diye TAV’ın bitmesi söz konusu olamaz. İstanbul TAV’ın FAVÖK’ünün (faiz ve vergi öncesi kâr) yüzde 50’sini temsil ediyor. Diğer yüzde 50’si devam edecek. 2021’den sonra oluşacak FAVÖK kaybını 2021’e kadar yerine koymak için elimizden geldiğince çalışmaya başladık” diye konuşuyor.

Sadece yeni havalimanı ihaleleriyle değil servis şirketleriyle farklı havalimanlarında hizmet vererek büyüme planları yapan TAV’ın uzun vadede hedefi ise gelecek 10 yılda bugün 2,5 milyar dolar olan pazar değerini 10 milyar dolara çıkarmak. TAV Holding CEO’su Sani Şener, üçüncü havalimanı ihalesi sonrasında yeni rotalarını ve gelecek planlarını Capital’e anlattı:  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER