Capital'e abone olun.
TEKFEN'DE AZ SEKTÖRLÜ YENİ DÖNEM

Tekfen'de az sektörlü yeni dönem

Erhan Öner’le yaşanan dönüşümü ve yeni dönem planlarını konuştuk.

Son Güncelleme: 01.01.2013

Tekfen’de büyük bir dönüşüm yaşanıyor. En son bankacılıktan çıkan dev holdingin CEO’su ERHAN ÖNER’e göre bu durum, odaklanma stratejisinin bir parçası. Öner, önümüzdeki dönemde sadece inşaata ve tarımsal sanayiye odaklanacaklarını söylüyor. Son 10 yılda perakendeden tekstile kadar birçok iş grubundan çıktıklarına dikkat çekiyor. Bu kadar alandan çıkmalarına rağmen cirolarının 2,5 kat artmasına vurgu yapıyor ve “Lider olamayacağımız işlerden çıkıyoruz. Bize güç katacak, iş hacmimizi artıracak ortaklıklara da açığız” diye konuşuyor. Tekfen Holding, son 10 yılda büyük bir değişim yaşadı. Perakende, tekstil, süt gibi ana faaliyet alanı dışındaki tüm işlerinden çıktı. Bir tek ampul ile Özbekistan’daki iplik fabrikasını kapatmadı. Sembolik olarak devam eden bu işler dışında geçtiğimiz yıl da bankacılık alanındaki faaliyetlerine son verdi. Tamamen ana iş kolları olan inşaat ve tarımsal sanayiye odaklandı. Büyük umutlarla girilen bankacılıktan çıkış sürpriz olsa da Tekfen Holding’in CEO’su Erhan Öner, 2000’li yıllarda başlattıkları odaklanma stratejisi çerçevesinde bu kararı aldıklarını söylüyor. “Yaptığımız yeniden yapılanmayla çekirdek işlerimizi tespit edip lider olamayacağımız pazarlardan çıkma kararı aldık” diye konuşuyor ve ekliyor: “Bankacılıkta istediğimiz büyüklüğe gelemeyeceğimiz düşüncesiyle sektörden çıktık.” Holdingde 2000’lerde başlayan değişim hareketinin sonucu ise oldukça başarılı... Öner, “Birçok sektörden çıkmamıza rağmen 10 yıl öncesine göre ciromuzu 2,5 kat artırdık, Eskiden yurtdışında 2 ülkede faaliyet gösteriyorken şimdi 10 ülkede çalışıyoruz” diyor. Tekfen Holding’i tam 43 yıldır kesintisiz yöneten deneyimli CEO Erhan Öner’le yaşanan bu dönüşümü ve yeni dönem planlarını konuştuk:

Capital: Son 10 yıldır Tekfen’de büyük bir değişim yaşanıyor, En son bankacılıktan çıktınız. Yeni dönemde Tekfen’in nasıl bir büyüme stratejisi var?
- Bildiğimiz işi en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. 2000 yılında gerçekleştirdiğimiz yeniden yapılanmayla çekirdek işlerimizi tespit edip lider olamayacağımız pazarlardan çıkma kararı aldık. Bu süreçte tekstilden, sütten ve perakendeden çıktık. Bunların bazılarını sattık, bazılarını ise tasfiye ettik. Örneğin Makro Süper Marketleri’nin sahibiydik. Pazarda bir numaralı oyuncu olma şansımızın olmayacağını gördüğümüz için güzel ve reddedemeyeceğimiz teklif gelince bu şirketimizi sattık. Bunun sonucunda da grup olarak en iyi bildiğimiz iki işi, yani inşaatı ve tarımsal sanayiyi büyütecek şekilde konsantre olduk.

Capital:  Bu kadar fazla alandan çıkmak şirket performansına nasıl yansıdı?
- Çok fazla alandan çıkmamıza rağmen ciromuzu son 10 yılda 2,5 kat artırdık. Şu anda sadece inşaat, tarımsal sanayi ve emlak alanında faaliyet gösteriyoruz. Sembolik olarak da Özbekistan’daki iplik fabrikamızla Türkiye’deki ampul işimizi kapatmadık. Bunlar da 35-40 milyon dolarlık küçük işler.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER