Capital'e abone olun.
TÜKETİCİYİ İNTERNETTEN ALIŞVERİŞE ALIŞTIRACAĞIZ

Tüketiciyi internetten alışverişe alıştıracağız

E-ticaret son yılların en hızlı büyüyen alanlarından biri.

Son Güncelleme: 01.09.2011


6 yıl içinde 40 kat büyüdü. Uçak bileti satışları, online sigorta işlemleri düşüldüğünde 2009'da 500 milyon dolar olan pazarın cirosu geçen yıl 1 milyar doları buldu. Pazardaki büyüme kredi kartlarından da görülüyor. BKM'nin verilerine göre 2009'da kredi kartıyla yapılan her 100 liralık harcamanın yaklaşık 5 lirası internetteki sanal mağazalarda harcanırken 2010'da bu oran 7 lira yükseldi. Elektronik perakendeyle ilgili beklentiler, pazarın daha da büyüceği yönünde. 3 yıl içinde pazarın 3 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Bu büyümede ise yabancıların da payı olacak. Avrupalı ve özellikle ABD'li şirketlerin Türkiye'de bu alanda faaliyet gösteren şirketlerin bir kısmını satın alacağı öngörülüyor. Girişimciler için de büyük fırsatlar yaratan e-ticaret özellikle ihtisas ürünleri satanları iyi bir noktaya getirecek gibi gözüküyor. 2007 yılında 10 şirketle kurulan, bugün ise e-ticaretin önemli bir derneği haline gelen Etid (Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği), tüketicilerin internetten alışverişlerini artırmaları için önemli hazırlıklar içinde. Bu yılın üçüncü çeyreğinde önemli bir kampanyaya imza atmaya hazırlanan dernek, bir nevi tüketicinin ayağını internetten alışveriş yapmaya alıştıracak. Etid başkanı Hakan Orhun ile e-ticaretin bugün geldiği noktayı, geleceğini ve derneğin hedeflerini konuştuk.

Öncelikle bize Etid'den bahseder misiniz? Kaç yılında ve nasıl kuruldu?

- Dernek, 2007'de kuruldu. 2007'de sektördeki en büyük oyuncuların oluşturduğu bir dernek oldu. Sektör o zaman çok küçüktü. Kurulduktan sonra şanssız bir dönem geçirdik. Kurucu şirketlerimizin bazıları ticari hayatlarına son verdiler. Bu, aslında internetten ticaret yapmayla ilgili bir sorun değildi ama öyle algılandı. Hepsiburada, Teknosa, Weblebi, e-store, yeterkiiste, hızlıal, koysepete, e-reyon gibi şirketler kuruculardı. Sektörün o zaman yüzde 75'ini temsil ediyorduk. 150 şirket vardı Türkiye'de o dönem. Kuruluşunda 10 şirkettik. Şu anda 20'ye yakın üyemiz var. Halen sektörün yüzde 75'lik cirosunu yapan şirketler bizim üyelerimiz.

2007'den bu yana neler yapıldı dernekte?
- Mevzuatla ilgili değişiklik yapıldı. Artık online olarak tik attığınızda sözleşme artık online haline geldi. Eskiden o, yazılı bir kağıt ile size geliyordu, onu imzalayıp geri gönderiyordunuz. Şimdi ise her şeyi online yapabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra sektör çok değişti. Biz derneği kurduğumuzda ağırlıklı olarak şirketler her şeyi satan şirketlerden oluşuyordu. Bunun dışında kalan bir iki şirket vardı. Fakat geri kalan tüm şirketlerin ürün gamları sonsuzdu. Elektronik, beyaz eşya, kitap, CD, kırtasiye yani her şeyi bir arada satan siteler vardı. 2010'lardan itibaren sektörde büyük değişiklikler oldu. Yeni trendler çıktı. Günde bir ürün satan birçok internet sitesi çıktı. Bir ürün belirleniyor ve çok yüksek indirimli satılıyordu. Bu bizim sektörümüzde çok önemliydi.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER