Capital'e abone olun.
TÜKETİM DEVİNİN GELECEK PLANI

Tüketim devinin gelecek planı

Paul Polman, hızlı tüketim sektöründeki rekabeti, yenilikçilik ve sürdürülebilirliğe yaklaşımlarını anlattı.

Son Güncelleme: 01.12.2013

Hızlı tüketim ürünleri devi Unilever’in dünya başkanı Paul Polman,global kriz sonrası gelecek 10 yılda Avrupa ve Amerika’da büyüme beklemiyor. Bugün büyümenin yüzde 55’inin gelişmekte olan pazarlardan geldiğini belirten Polman, bu pazarlar içinde Türkiye’nin öneminin de büyük olduğunu söylüyor. “Türkiye birçok kategoride merkez haline geldi. İnovasyon, çalışanlar ve fikirler bazında da Unilever Türkiye’den ihracat gerçekleştiriyoruz. Burada yatırım yapmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor.

Dünya çapında 190 ülkede faaliyeti olan Unilever, en büyük global hızlı tüketim ürünleri şirketi... Bugün 173 binden fazla çalışanı 51,3 milyar Euro ciro yaratıyor. Bu ölçekte bir devin verileri de global rekabetteki son durumu ortaya koymak açısından önemli. Unilever Başkanı Paul Polman, büyümelerinin yüzde 80’inin gelişmekte olan pazarlardan geldiğini söylüyor. Avrupa'nın yaşadığı yavaş büyüme nedeniyle rekabet gücünü yeniden kazanmaya ihtiyacı olduğunu belirtiyor. Her ne kadar inovasyon performansı açısından Amerika’yı Avrupa’ya kıyasla daha iyi bir noktada olarak nitelendirse de Amerika’da da tüketimin sınırlandırıldığına dikkat çekiyor. “Gelecek 10 yıla baktığımda ne Avrupa’da ne Amerika’da büyüme beklemiyorum” diyor. Son dönemde büyümeyi sürükleyen gelişmekte olan ülkeler ise şirketin gelecek planlarında da öne çıkıyor. Bu ülkeler arasında yılda 3,5 milyar TL ciro elde ettiği Türkiye’nin de büyük öneme sahip olduğunu ifade eden Polman, “Türkiye birçok kategoride merkez haline geldi. İnovasyon, çalışanlar ve fikirler bazında da Unilever Türkiye’den ihracat gerçekleştiriyoruz.

Ülkeniz öncelikle stratejik ve stratejisini yükselten bir coğrafyada yer alıyor. Burada yatırım yapmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor. Unilever Başkanı Paul Polman, Capital’in sorularını yanıtladı. Hızlı tüketim sektöründeki rekabeti, yenilikçilik ve sürdürülebilirliğe yaklaşımlarını anlattı:

Capital:
İlk olarak, global ekonomide yaşanan dalgalanmalar sizi gibi hızlı tüketim devlerini nasıl etkiliyor?
- Burada da bölgeleri ayrı ayrı incelemek daha doğru olur. Avrupa bir dönem daha yavaş büyümeye devam edecek. Bizim de yapmamız gereken Avrupa’yı daha rekabetçi hale getirmek. Teknik ve mühendislik eğitimine yatırım yapılması gerekiyor. İşçiliği daha rekabetçi hale getirip buranın gelişmesini sağlamak lazım.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER