Capital'e abone olun.
TÜRKİYE'DE SINIF ATLAMA DAHA KOLAY

Türkiye'de sınıf atlama daha kolay

Uzun yıllardır Türkiye'de üretim yapan şirket, güçlü şekilde perakende pazarına da girme kararı aldı.

Son Güncelleme: 01.01.2011



Dünyanın önde gelen lüks ürün mar­kalarından Hugo Boss, 1999'dan bu yana Türkiye'de üretim yapıyor. Ege Serbest Bölgesi'ndeki üretim tesisleri, takım elbise, gömlek ve kadın giyim gibi alanlarda dünyanın önde gelen üretim mer­kezleri arasında yer alıyor. Takım elbisede Tür­kiye'nin payının yüzde 40, gömlekte yüzde 45 ve kadın giyiminde ise yüzde 60'a ulaştığını söyle­mek, bu konudaki tabloyu açıkça gözler önüne seriyor. Genel müdürlüğünü Sezai Kaya'nın yaptığı Hugo Boss Türkiye, perakende tarafını uzunca süredir Orjin Grup ile yürütüyordu. Ancak grupla yollar yaklaşık 1 yıl önce ayrıldı ve Türkiye pazarına güçlü şekilde kendisi girme kararı aldı. Perakende işini üstlenen ve yeni mağaza arayışlarına giren Hugo Boss'un bu kararının arkasında, Türkiye'nin geleceğine yönelik inanç var. Şirketin CEO'su Claus Dietrich Lars, "Türkiye'nin çok büyük bir potansiyel sunduğunu ve bu nedenle ciddi bir mağazalaşma planını devreye sokaçaklarını" söylüyor. 2009 yılı cirosu 1,5 milyar Euro'ya ulaşan, dünya çapında 9 bin çalışanı olan Hugo Boss, 110 ülkede faaliyet gösteriyor. Bin 400 mağazasının 364'üne ise kendisi sahip. Lars'ın büyüme ve Türkiye pazarıyla ilgili sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

Capital: Krizden sonra firmanız için "normal olan yeni şeyler" nelerdir?
- 2009'da, krizin tam ortasında herkes "Artık hiçbir şey eskisi gibi olmaz" demişti. Bu hem doğru hem de yanlış bir tabirdi. Evet, kriz hiç beklenmiyordu. Çok zor bir süreçti. Krizin bu şekilde yaşanmasının temel sebebi, şirketlerin böyle bir şeyin olabileceğini tahmin edememesiydi. Piyasanın havası açık ve güneşliydi, herkes önümüzdeki 5 yıl için de aynı durumun devam edeceğini zannediyordu. Sonra aniden piyasayı çok kötüleştiren bir şey oldu. Krizden sonra bizler için normal olan yeni şey, "olası bir krize" hazırlıklı olmaktır. Bugün hemen hemen bütün sektörlerde lider firmalar, krizin atlatılmasından ve eskiye dönülmesinden ötürü mutlular. Fakat yeni olan şey önümüzdeki yıllarda çıkabilecek olası yeni bir krize hazırlanmanın gerekliliğinin kavranmış olmasıdır.

Capital: Hugo Boss için hangi ülke ya da ülkeler yıldız olacak? Çin mi? Almanya mı?
- Almanya birinci, ABD ikinci, Fransa üçüncü olacak. Sonraki sıralama için İngiltere ile Çin arasında bir rekabetin varlığından söz edilebilir. Çin'in hızlı bir şekilde üçüncü sıraya yerleşmesini bekliyorum. Çin, çok hızlı bir biçimde büyüyen bir piyasa... Ancak bu, Avrupa piyasa standardını dikkate almayacağı anlamdıa gelmez. Çünkü inandığım bir kural var: Eğer yurtdışında başarılı olmak istiyorsanız, önce kendi ülkenizde başarılı olmanız gerekir. Bu yüzden Almanya'da lider olmaya devam etmeliyiz.Örneğin Fransa'da, Fransız olmayan yabancı markayız. Bu ülkede bu konumumuzu kaybetmek istemiyoruz. Çin'de de konumumuzu sadece Hong Kong, Pekin ve Şangay gibi şehirlerde değil, aynı zamanda bölgesel şehirlerde de güçlendirmeye çalışıyoruz. Buralarda açtığımız mağazalarla daha görünür olamaya çalışıyoruz. Dürüst olmak gerekirse markamızın büyüklüğü dünya çapında az ya da çok durumumuzu değiştirebilmemize imkan veriyor. Asya'yı parlayan bir yıldız olarak görüyorum ama bu Avrupa'daki ve Amerika'daki konumumuzun kötüleşeceğini göstermiyor.

Capital: Hugo Boss'u hangi segmentte değerlendiriyorsunuz ve burada ne gibi değişiklikler oldu?
- Biz lüks ürün üreten bir hediye markasıyız. Portföyümüzdeki bu tip hediyelik ürünleri artırmaya çalışıyoruz. Avrupa ve Amerika'da çok önemli bir hediyelik eşya piyasası mevcuttur.   

  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER