Capital'e abone olun.
ÜNLÜ MARKALAR AVM ETKİSİ İLE TÜRKİYE'YE GELİYOR

Ünlü markalar AVM etkisi ile Türkiye'ye geliyor

Türkiye'nin AVM perfomansı oldukça iyi.

Son Güncelleme: 01.08.2011




AVİ ALKAŞ, AVM (Alışveriş Merkezi) sektörünün önde gelen isimlerinden. Hatta bu alanda duayen olarak da tanımlanıyor. Bugüne kadar aralarında İstinye Park'ın da bulunduğu pek çok başarılı AVM projesine imza atan Alkaş'a göre Türkiye'nin AVM perfomansı oldukça iyi. Hatta eleştirilerin aksine sektörde daha gidilecek çok yol var. 2013 yılına kadar 65 yeni AVM açılacağını söyleyen Alkaş, Victoria Secret, Holister, American Eagle gibi önemli markaların Türk AVM'lerinin çekiciliğine kapılarak Türkiye'ye gelme planları yaptığına dikkat çekiyor ve "Önümüzdeki dönemde daha büyük AVM projeleri ortaya çıkabilir" diye konuşuyor. Artık herkes hemfikir. Alışveriş, Türkiye'de önemli bir sektör haline gelmiş durumda. 1988 yılında Galleria ile ilk alışveriş merkeziyle tanışan Türkiye, şu anda 280'i aşkın AVM'ye sahip. Bu hızlı yükselişin arkasındaki isimlerden biri ise perakende kökenli Avi Alkaş. Sektörde masanın farklı pek çok tarafında bulunan Alkaş, Akmerkez'in genel müdürlüğünü yaptı. İstinye Park'ı dünyanın en iyileri arasına yerleştiren marka çalışmasının arkasında da yine onun ismi vardı. Şimdi ise dünyanın önde gelen gayrimenkul hizmeti şirketlerinden Jones Lang LaSalle'nin Türkiye başkanlığı görevini yürütüyor. Zorlu ve Emaar'ın yürüttüğü alışveriş merkezleri de onun yönetiminde ilerliyor. Alkaş, sektörün yakaladığı ivmeden memnun. "AVM sektörü, Türk perakendeciliğinden destek alarak çok ciddi gelişme gösterdi" diye konuşuyor. Bugün Rusya'daki birçok alışveriş merkezinden daha güzel projeler yapıldığına dikkat çekiyor ve "Avrupa'daki alışveriş merkezleri yaşlanmaya yüz tutarken biz artık en yeniyi üstleniyoruz" diye konuşuyor. Şu anda 280'i geçen alışveriş merkezine 2013 yılına kadar 65 yeni alışveriş merkezinin daha ekleneceğini söyleyen Alkaş, sektördeki büyüme potansiyeline dikkat çekiyor. Büyürken dikkat edilmesi gereken noktaların altını ise şöyle çiziyor: "Yerel gereksinimler çok önemli. İnsanlarının beğenisine, ihtiyaçlarına çok dikkat etmek lazım. Araştırmalar yapılmalı. Demografik detaylara ihtiyacımız var ama bugün yaşam tarzı diye bir gerçek var. Bu yaşam tarzına göre segmentasyon yapmak şart." Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, alışveriş merkezlerinde gelinen son noktayı, sektörde yatırım yapmanın cazibesini, genel olarak perakende sektöründeki son durumu anlattı:

Capital: AVM'lerdeki hızlı gelişim, yabancı marka ve şirketleri çekiyor. İtalyan OVS ve Fransız La Fayette gibi markaların Türkiye'ye geleceği konuşuluyordu. Siz gelmeyi düşünen böyle marka ve şirketler duydunuz mu?
- Abercrombie&Fitch ve Holister markaları Türkiye'ye gelmeye hazırlanıyor. La Fayette'in Türkiye'yi araştırdığını biliyorum. İspanyol markaları Türkiye'yle daha fazla ilgilenir diye düşünüyoruz. Kendi pazarlarında sıkışan bazı markaların Türkiye'ye ilgi duyduğunu da biliyoruz. Cheesecake Factory, Victoria Secret, American Eagle beklenen şirketler arasında. Debenhams sadece bir mağazayla gelmişti. Tekrar mağaza açma hareketliliği bekliyoruz. Burada sevindirici bir gelişme şu: Geçmişte markalar Türkiye'yi riskli gördükleri için bayi üzerinden geliyordu, şimdi artık kendileri doğrudan gelmeyi tercih ediyor.

Capital: Perakendenin hangi ayağı daha hızlı bir performans sergiliyor?
- Son zamanlarda gıdada çok enteresan bir büyüme söz konusu. Gıda derken, yeme-içmeden bahsediyorum. Organize perakende kısmına bakarsak, marketlerde daha büyük zincir rekabeti göreceğiz. Bu alanda yerel zincirlerde de artış olacak. Hazır giyimde Türk markaların çok ciddi bir aşama gösterdiği de bilinen bir gerçek.

Capital: AVM'lerin dışında ofis konusunda da İstanbul'un çok önemli bir potansiyeli olduğunu düşünüyorsunuz. Biraz bahseder misiniz?
- İstanbul, ofis konusunda müthiş bir gelişme gösterecek. Harikulade 2 havalimanı var, 3'üncüsü yolda. İstanbul'da ciddi bir A sınıfı ofis var. Dünya ile entegre olabilecek ofisler geldikçe daha fazla uluslararası şirketi Türkiye'de konuşlanmış göreceğiz. İstanbul'un finans şehri olma potansiyeli çok yüksek. Bu, beraberinde İstanbul'da daha fazla uluslararası şirketin var olacağını gösteriyor.  

  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER