Capital'e abone olun.
YATIRIM AJANSI GİBİ ÇALIŞIYORUZ

Yatırım ajansı gibi çalışıyoruz

Tolga Ulutaş, sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.05.2012

Accenture, dünyada 120’den fazla ülkede hizmet veren ve 250 bine yakın kişinin çalıştığı global bir yönetim danışmanlığı, teknoloji hizmetleri ve dış kaynak şirketi. Uzmanlıklarıyla şirketlere yol gösteren ve 10 Ayıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Accenture, yaptığı farklı araştırma ve raporlarıyla da biliniyor. Son olarak 600 şirket sahibiyle görüşülerek yapılan, Türkiye’nin de içinde olduğu hızlı büyüyen pazarlardaki fırsatlar ve 2010-2020 arasındaki olası gelişmeleri içeren araştırması oldukça dikkat çekici. En temel bilgi, 2020’li yıllarda gelişmekte olan ülkeler arasındaki ticaret hacminin yüzde 40 olacağı. Dolayısıyla Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin rakipleri, yine gelişmekte olan ülkeler ve oradan gelen şirketler olacak. Son üç yıldır hızlı bir büyüme içinde olan Accenture’ın Türkiye genel müdürü Tolga Ulutaş, günümüzde Türk şirketlerinin yatırım için Avrupa’yı tercih ettiğini, ancak gelecekte Türkiye’de büyüyen şirketlerin, yalnız Avrupa’ya değil Türkiye’nin etrafındaki hinterlanda yatırım yapan şirketler olacağının altını çiziyor. Bu noktada kalkınma ajanslarının önemine vurgu yapan Ulutaş sorularımızı yanıtladı.

Accenture’un Türkiye’nin de içinde olduğu hızlı büyüyen pazarlardaki fırsatları ortaya çıkaran ve 2010-2020 arasındaki olası gelişmeleri içeren özel bir araştırması var. Bu araştırmadan ne tür mesajlar çıktığını kısaca anlatır mısınız?

- Bu araştırma büyümekte olan ülkeleri kapsıyor. Araştırmanın içinde BRIC ülkelerinin yanında CIVETS denilen ülkeler de var. Yani Çin’den Rusya’ya, Kolombiya’dan Vietnam’a, Mısır’dan Türkiye’ye kadar yaklaşık 11-12 ülkeyi kapsayan bir araştırma. Bu ülkeler sadece büyümüyor, aynı zamanda gelişmekte olan ülkelerle ilişki de kuruyor. Dolayısıyla bizim 2010-2020 arasında bu ülkelerde nasıl bir gelişme olacağını görmemizi sağlıyor. 600 şirket sahibi ile görüşülerek yapılan bu araştırmaya katılanlar hem uluslararası şirketlerin yöneticileri hem de gelişmekte olan ülkelerdeki uluslararası olma hedefinde olan şirketlerin patronları. En temel bilgi, 2020’li yıllarda gelişmekte olan ülkeler arasındaki ticaret hacminin yüzde 40 olacağı. Dolayısıyla Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin rakipleri yine gelişmekte olan ülkeler ve oradan gelen şirketler olacak.

Türkiye ile ilgili ne tür saptamalar var bu araştırmada?
- Bildiğiniz gibi TİM’in 2023’e ilişkin bir ihracat hedefi var. Ancak en büyük soru ihracatın nereye ve hangi alanlarda yapılacağı. Bu araştırma gösteriyor ki ihracatı canlandırmak için diğer gelişmekte olan ülkelere yönelmeliyiz. Araştırmadan çıkan bir başka ilginç bulgu, gelişmekte olan ülkeler, gelişmekte olan ülkelerde yatırım yapan gelişmiş ülke şirketlerinden yüzde 23 oranında daha başarılı oluyor. Yani Çin’den gelen bir şirketin Rusya’da başarı gösterme ihtimali Amerika ve Japonya’dan gelen şirketlerin başarı oranına göre daha yüksek.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER