Capital'e abone olun.
"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

Koton, pazarda oyunun kuralları değiştikçe kendisi de dönüşen, bir anlamda zamanın ruhunu yakalayan markalardan… Zaten Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı GÜLDEN YILMAZ’a göre başarının ardında da bu yatıyor. “Doğru zamanda doğru yerde olduk. Boşlukları gördük ve doldurduk” diyen Yılmaz, ekliyor: “Pazarı doğru analiz etmemiz, kendimize yeni bir yön verme konusunda çok etkili oldu. Gelecekte de böyle olacak.” Gülden Yılmaz’ın bu motivasyonu, markanın hedeflerine de yansıyor. Şirket, 3 yılda 3,5 kat büyümeyi ve 30’uncu yılı olan 2018’e 6 milyar TL ciroyla girmeyi planlıyor.

Son Güncelleme: 01.02.2015

Koton, hazır giyim perakendesinin en dinamik markalarından… Hikayesi, 27 yıl önce Kuzguncuk’ta küçük bir dükkanda başlıyor. Bugün ise 25 ülkede, 400’e yakın mağazayla tüketicisine ulaşıyor. 1988’de ihraç fazlası ürün satışıyla yola çıkan marka, 2000’den itibaren ilk yerli “hızlı moda” markası olarak konumlanmış durumda. Koton’un iki yaratıcısından biri olan Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Gülden Yılmaz ise Türkiye’nin son dönemdeki önemli kadın girişimcilerinden… Ona göre şirketin çarpıcı büyümesinin ardında girişimcilik, cesaret, vizyonerlik ve dönüşüm kabiliyeti var. “Burası aklın ve sezginin ortaklaşa yürüdüğü bir şirket. Ortak fikirlerden de çatışmalardan da besleniyoruz” diyen Yılmaz, gelecekten umutlu. Son 3 yıldır yüzde 40-45 bandında büyüyen şirketin önünde iddialı hedefler var. İlk hedef, 30’uncu yıla denk gelen 2018’de 780 mağaza ve 6 milyar TL ciroya ulaşmak. Gülden Yılmaz, 2023 hedeflerini ise şöyle özetliyor: “5 kıtada, en zengin çeşitlilikle moda perakendesinde önde gelen bir marka olmak istiyoruz. Bu hedefe ulaşacağımıza inanıyorum.” Gülden Yılmaz ile Koton’un doğuşunu, aştıkları eşikleri, aldıkları kritik kararları ve hedeflerini konuştuk. 
* Koton’un öyküsünde belli dönemlerin öne çıktığı, bu dönemlerde hedef büyüttüğünüz görülüyor. İlk ne zaman hedef büyüttünüz? 
* Aslında birçok girişimci gibi biz de aynı motivasyonla işe başladık. Daha iyi bir hayat, yeni bir başarı, yeni bir heyecan... Ben eğitim uzmanıydım, eşim Yılmaz Bey de deniz subayıydı. Genç insanlar olarak yaşantımızı değiştirmek istedik. İlk hedef büyütmek aslında buydu. Önce ben mesleği bıraktım ve denemeye giriştim. Amacımız kendi işimizle geçimimizi sağlamaktı. Bir ortağımla küçücük bir dükkan açtım. Göle maya çaldım ve tuttu. Bir hayalken gerçek oldu.
* Bir girişimci olarak sizi hedef büyütmeye yönelten olaylar nelerdi? 
* Koton’un yaşam döngüsüne baktığımızda bir dönemsellik dikkati çeker. Zaten başarının altında da o var. O gün o noktada olduğumuz için bugün bu noktadayız. Örneğin, hayat döngümüzde 1980 sonrası ivme yapan tekstil sektöründe olmamız önemli bir şanstı. Bu ivmeden ciddi biçimde faydalandık. İlk birkaç yıl sektöre ısındık. Sonra gördük ki biz iyi mal alıp satmayı beceriyoruz. 90’lara geldiğimizde, “Bu becerimizi nasıl geliştirebiliriz” diye düşündük. Önümüzde iki seçenek vardı: Daha çok satmak veya üretime yönelmek. O yıllarda sektörde küçülme de başlamıştı. İşte o noktada ilk büyük kararı almamız gerekti. Var olmak için, büyümeye devam etmek için imalat yapmaya karar verdik. Yıl 1992’ydi.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: Koton,perakende,büyüme,Hedef

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER