Capital'e abone olun.
YENİ YATIRIM YOK MERKEZ YAPACAĞIZ

Yeni yatırım yok merkez yapacağız

BSH’nin başkanı ve CEO’su Kurt-Ludwig Gutberlet, Asya’ya kayan rekabeti ve Türkiye pazarını değerlendirdi...

Son Güncelleme: 01.04.2013

Dünyanın 3’üncü büyük ev aletleri üreticisi BSH’nin CEO’su KURT-LUDWIG GUTBERLET, “Bugün beyaz eşya üretimi için Avrupa’da iki yeni merkez; Polonya ve Türkiye. Ayrıca Almanya ve Çin’in ardından satışlar anlamında en büyük 3’üncü ülkemiz yine Türkiye” diyerek bu ülkeye verdikleri önemi ortaya koyuyor. Gutberlet, “Çevredeki pazarlarda da büyük potansiyel görüyoruz. Örneğin Irak büyük bir pazar haline gelecek, şu anda gelişiyor ve dışa açılıyor” sözleriyle Türkiye’yi Orta Asya, Kuzey Afrika ve Ortadoğu gibi pazarlar için bir merkez haline getirmek istediklerini belirtiyor. Gelecekte pazardaki oyuncular arasındaki rekabeti enerji tasarruflu ürünler, ankastre cihazlar ve yenilikçi küçük ev aletlerinin şekillendireceğini düşünüyor. BSH (Bosch Siemens Hausgerate), dünyanın 3’üncü büyük ev aletleri üreticisi. Dünya çapında 13 markası, 45 bin çalışanı ve 70 şirketi var. 2012 sonu cirosu ise 9,8 milyar Euro. Bu devin CEO’su Kurt-Ludwig Gutberlet, beyaz eşya sektöründe rekabetin Asya ve doğu pazarlarına kaydığını söylüyor. Rusya, Çin ve Türkiye’nin beyaz eşyanın yükselen yıldızları olduğunu söyleyen Gutberlet, “Pek çok Avrupa şirketi şu anda dünyanın doğu bölgelerinde işlerini genişletmekle meşgul” diyor ve Türkiye pazarının Avrupa’da beyaz eşya sektöründe üretim üssü konumunda olan 2 ülkeden biri olduğuna dikkat çekiyor. Kuruluşundan bu yana yaptığı 700 milyon Euro yatırımla Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi konumunda bulunan BSH Türkiye, gelecekte çevre ülkelerdeki potansiyeli de değerlendirerek Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya için bir merkez haline getirmeyi hedeflediklerini söylüyor. BSH (Bosch Siemens Hausgerate), ABD’li Whirlpool ve İsveç’li Electrolux’ün ardından dünyanın en büyük üçüncü ev aletleri üreticisi. Dünyanın değişik ülkelerinde 42 fabrikası ve 49 ülkede 70 şirketi bulunuyor. BSH’nin 42 fabrikasından en büyüğü ise Tekirdağ Çerkezköy’de bulunuyor. BSH CEO’su Gutberlet, beyaz eşya sektörünü Avrupa’da krizden çok düşen nüfus istatistiklerinin vurduğunu ve sektörün gözünü artık demografik açıdan umut veren doğu toplumlarına diktiğini söylüyor. BSH Türkiye CEO’su Norbert Klein’ın da eşlik ettiği İstanbul’daki söyleşimizde, BSH’nin başkanı ve CEO’su Kurt-Ludwig Gutberlet, grubun son 10 yıl içinde değişen yapısını, Avrupa’daki mali krizin beyaz eşya sektörüne etkilerini, Asya’ya kayan rekabeti ve Türkiye pazarını değerlendirdi:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER