Dolar: 2,109
Euro: 2,839
Sterlin: 3,6018
İsv. Frank: 2,3398
Altın: 88,4508
İMKB: 82530,5
Şubeleşme Yarışı Yeniden Başlıyor
Ekonomideki kriz, bankacılıktaki yeniden yapılanma ve alternatif dağıtım kanalları… Son 4 yılda banka şube sayıları 8 binden 6 bine geriledi. Şimdi ise bankalar “ilişki bankacılığı”nın yükselen yıl...

Ekonomideki kriz, bankacılıktaki yeniden yapılanma ve alternatif dağıtım kanalları… Son 4 yılda banka şube sayıları 8 binden 6 bine geriledi. Şimdi ise bankalar “ilişki bankacılığı”nın yükselen yıldızını yakalamak için yeniden şube açma atağını başlatıyorlar.  Küçüklerden büyüklere, her bankanın hedefinde şube sayısını artırmak var. Özellikle de orta ölçekli bankalar, olmadıkları ve gelişen bölgelerde bulunmak için hazırlıklar yapıyor.

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerine göre, 22 Kasım 2004 itibariyle Türkiye’de toplan 6 bin 3 adet banka şubesi bulunuyor. Oysa 2000 yılında bu rakam yaklaşık 8 bin düzeyindeydi. Yani şube sayısı açısından sektörde neredeyse yüzde 25’lik bir küçülme yaşandı. Bu küçülmede, bazı bankaların kapanması, faaliyette olan bankaların ise yaptıkları fizibilite çalışmaları sonunda özellikle birbirine yakın şubelerini tasfiye etmesi etkili oldu.

Ancak, ekonomide, özellikle de bankacılık sektöründe yaşanan iyileşme, son zamanlarda bankaların şubeleşme konusundaki çalışmalarına bir hayli hız verdi. Şu anda neredeyse tüm bankalar şube sayısını artırmak için yoğun bir çaba içinde.

Bunun en büyük nedeni de müşteriyle temas konusunda “şube”lerin önemini gittikçe artırması. Çünkü, bankacılıkta önemli olan müşteriyle ilk temas, yani müşterinin bankaya kazandırılması...

hedBu da ancak şubeler sayesinde mümkün oluyor. Tabii alternatif dağıtım kanalları nedeniyle şubelerin operasyonel yükünün büyük ölçüde hafiflemiş olması da bu çalışmalara destek veriyor. Çünkü, şubeler artık daha fazla pazarlama odaklı çalışıyor. Daha az personelle, müşteriye hızlı ve kaliteli hizmet verebiliyorlar. Şubeden vazgeçmeyenlerin sayısının bir hayli fazla olması da bankaların bu konudaki çalışmalarına hız vermesine neden oluyor. Önümüzdeki yıllarda da şubelerin önemini koruyacağını belirten bankacılar, geçmişteki kadar hızlı olmasa da bankaların şubeleşme çalışmalarının devam edeceğini söylüyor.

Müşteri şubede kazanılır

En büyüğünden en küçüğüne kadar neredeyse tüm bankalarda şube sayısını artırma konusunda yoğun bir çalışma var. Bunun en büyük nedeni de “Müşteri şubede kazanılır” düşüncesi. Aslında bu büyük ölçüde doğru. Yapılan araştırmalara göre, gelecekte “ilişki bankacılığı” giderek önem kazanacak ve müşteriyle ilk temas için en iyi nokta şubeler olacak. Peki önümüzdeki 5 yıl içinde şube sayıları nasıl değişecek?

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, şu anda 195 şube ile hizmet verdiklerini söylüyor. 5 yıl sonra ise 350 şubeye ulaşmayı planladıklarını ifade ediyor. Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Reşat Aytaç ise şu anda 170 olan şube sayılarını yıl sonuna kadar 173’e çıkarmayı planladıklarını aktarıyor. Haziran 2005 sonuna kadar ise 27 yeni şube daha açacaklarını ifade ediyor. 5 yıl sonunda ise 350 şubeye ulaşma hedefleri olduğunu söylüyor. Şu anda 31 şube ile hizmet veren Tekfenbank yetkilileri ise, 5 yıl sonunda 50 şubeli bir banka olmayı hedeflediklerini ifade ediyor.

Şube sayısı açısından özel bankalar arasında lider konumda olan İş Bankası da benzer planlar yapıyor. Şu anda 854 şubeleri olduğunu belirten Genel Müdür Yardımcısı Mete Uğurlu, “5 yıl içinde 900 rakamına ulaşmayı planlıyoruz” diyor.

Kasım ayı itibariyle 380 şube ile hizmet veren Garanti Bankası’nın hedefi ise 450 şubeli bir yapıya kavuşmak. Üstelik bu şubelerin önemli bölümü 2005-2006 yılında açılacak.

2004 yılını 164 şube ile kapatan Koçbank ise, 2007 yılında şube sayısını 250’ye yükseltmeyi planlıyor. Yapı ve Kredi Bankası’nın ise şu anda 410 adet şubesi var. Banka yetkilileri, bu şubelere 10-15 adet ilave olabileceğini söylüyor. 

2004 yıl sonuna kadar şube sayısını 173’e ulaştıracaklarını belirten Dışbank Genel Müdür Yardımcısı Kaan Cesur ise, önümüzdeki 5 yıl sonunda bu sayıyı 300’e çıkaracaklarını ifade ediyor.

Yeni şubeler nerede açılacak?

Önümüzdeki 5 yıl içinde şubeleşme konusunda özellikle orta ve küçük ölçekli bankaların biraz daha atak olacağı gözleniyor. Bunun yanı sıra, her ne kadar hedef rakam vermeseler de, yabancı bankaların da şubeleşme konusunda oldukça hızlı hareket etmesi bekleniyor.

HSBC Bank yetkilileri, Türkiye’de yaygınlıklarını ve şubelerinin bulunduğu il sayısını artırmanın öncelikli hedefleri olduğunu söylüyor. Bu doğrultuda da Ege, Akdeniz ve Doğu Anadolu Bölgeleri'nde potansiyel tespit ettikleri yerlerde şube açacaklarını ifade ediyor.

Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Reşat Aytaç, tüm segmentlere yönelik bankacılık yaptıklarını hatırlatıyor. Buna bağlı olarak da önümüzdeki dönemde şubeleşme faaliyetlerindeki ilgi alanlarının tüm bölgeler olacağını söylüyor.

Tekfenbank yetkilileri, öncelikle şubelerinin hiç bulunmadığı, ancak sanayi ve ticaretin yüksek olduğu Anadolu illerinde yoğunlaşacaklarını söylüyor. Tekfen’in tercih listesinin ilk sıralarında ise Şanlıurfa, Malatya, Samsun, Mersin ve Uşak yer alıyor.

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Mete Uğurlu, şubeleşme açısından özellikle büyük il merkezleri üzerinde durduklarını söylüyor. Diğer taraftan organize sanayi bölgeleri, sanayi siteleri, alışveriş merkezleri, toplu konut bölgeleri, turistik yöreler ve üniversitelerin hedef bölge olarak incelendiğini de sözlerine ekliyor.

Garanti Bankası Müşteri İlişkileri Yönetim ve Pazarlama Birim Müdürü Şebnem Dönbekçi, “Metropollerde gelişen yeni mikropazarları, Doğu’da Teşvik Yasası sonrasında görece gelişme kaydeden illeri değerlendiriyoruz” diyor.

Ekonomiden alınan pay önemli

Bankalar şube yerini seçerken, öncelikle bölgenin ekonomiden aldığı paya dikkat ediyor. Bunun yanı sıra, bölgenin nüfus ve demografik özellikleri ile gelişme trendi de şube yeri belirleme açısından son derece önemli rol oynuyor.

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, şube yeri belirlerken, öncelikle bölgenin Türk ekonomisinden aldığı paya önem verdiklerini söylüyor. Ayrıca, bölgenin dağıtım ağı olarak bankaya sağlayacağı katkıya, hedefledikleri niş marketlere yakınlığına ve hedef müşterilerinin kolay ulaşabileceği bir yer olmasına önem verdiklerini ifade ediyor.

Dışbank Genel Müdür Yardımcısı Kaan Cesur ise, şube yerini belirlerken lokasyon ve ekonomik olmak üzere iki ana kriter üzerinden değerlendirme yaptıklarını belirterek, sözlerini şöyle sürdürüyor:

”Ekonomik kriterler arasında hedef müşteri sayısı, mevduat ve kredi hacmi yer alıyor. Şube yerinin fiziksel ve teknik özellikleri, konseptin uygulanabilirliği, müşteriye yeterince bekleme alanı yaratabilme gibi lokasyon özelliklerine de dikkat ediyoruz. Ekonomik aktivitenin yoğun olduğu ve bankanın hedef müşteri segmentlerinin bulunduğu yerler tercih ediliyor.”

Sanayi bölgelerine dikkat!

Bankacılar, globalleşme ve AB ile üyelik görüşmelerinin sürdüğü bir süreçte henüz potansiyelini tam anlamıyla realize edemeyen bölgeler olduğunu söylüyor. Anadolu’nun birçok kentinin bugünkünden daha etkileyici ekonomik performanslar ortaya koyacağını ifade ediyorlar. Buna bağlı olarak da bu illerdeki banka şubelerinin sayısının her geçen gün biraz daha artacağını vurguluyorlar. Bankacılara göre, büyük şehirlerdeki şubeleşme de diğer illere göre daha yavaş da olsa devam edecek.

Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Reşat Aytaç, önümüzdeki yıllarda bankaların daha çok küçük ve orta büyüklükte işletmelerin yoğun olduğu bölgelerde şube açmayı tercih edeceklerini söylüyor. Bunun nedenlerini ise şöyle anlatıyor:

“Bireysel ve kurumsal bankacılık yapılabilecek yerler içinde henüz yeterli sayıda banka şube şubesinin olmadığı yerler çok azaldı. Dolayısıyla, önümüzdeki dönemde bu segmentlere yönelik yeni şube açma faaliyeti nispeten daha az olacak. Buna karşılık küçük ve orta boy işletmelerin bulunduğu yerlerde yeni banka şubesine ihtiyaç bir hayli fazla. Üstelik bu ihtiyaç söz konusu segmentte diğerlerine göre hızlı bir şekilde büyüyor. Bu nedenle, büyük şehirlerin çevrelerindeki organize sanayi bölgeleri en çok şube açılacak yerler olacaktır.”

Şube kadroları azalacak

Bankalar, şube yatırımlarının yanı sıra, 90’lı yılların ikinci yarısından itibaren alternatif dağıtım kanallarına da çok ciddi yatırım yaptı. Bunun en büyük nedeni de şubelerin gerçek işlevine dönerek, operasyonel maliyetlerin aşağı çekilmek istenmesiydi. Bu sayede de şubeler pazarlamaya biraz daha ağırlık verme şansına sahip oldu. Yani sayıları gittikçe artan şubelerin işlevleri bir hayli değişti. Bankacılara göre, önümüzdeki yıllarda bu değişim şubelerin daha sağlıklı yapıya kavuşmasına da neden olacak.

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, alternatif dağıtım kanallarının her geçen gün biraz daha büyüyeceğini ve şubeler üzerindeki yükü fazlasıyla alacağını söylüyor. Ancak, bankaların bütün hizmeti bu kanallardan vermesinin söz konusu olmadığını ifade ediyor. Tanju Kaya, “İlişki bankacılığı her dönem yine ön planda olacak. Bu yüzden müşterilere dokunabileceğiniz mesafelerde olmanız gerekiyor. Sizi diğer rakiplerinizden o lokallerde vereceğiniz hizmetin kalitesi ve müşterilerinize yaptığınız pazarlama, satış farklılaştıracaktır. Kısaca şubeler hep var olacak ve sayıları da ekonomik fizibilitelere dayalı olarak gelişecek. Fakat şube kadroları eskisi kadar fazla olmayacak 10-12 kişiyle hizmet veren daha küçük lokallare sığan şube sayıları artacaktır” diye konuşuyor.

Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Reşat Aytaç da çok uzun vadede alternatif dağıtım kanallarının banka şubelerine olan ihtiyacı azaltacağını söylüyor. Bu konuda alınması gereken uzun bir yol olduğunu belirten Reşat Aytaç, sözlerini şöyle sürdürüyor.

“Türkiye'de de banka şubelerine olan ihtiyacın kurumsal segmentte 4-5 yıl, bireysel segmentte 6-7 yıl, küçük ve orta boy işletmelerin bulunduğu segmentte ise 9-10 yıl daha azalmayacağını düşünüyoruz. Başka bir ifade ile bu süreler boyunca bankaların şube sayısını azaltmasına gerek olmayacağı kanısındayız.”

DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE DIŞINA TAŞINACAK

İLK ERİŞİM NOKTASI ŞUBE Yapılan araştırmalara göre, teknolojinin gelişmesiyle şube dışı alternatif hizmet kanallarının bankacılık işlemlerindeki payı artıyor. Ancak, buna rağmen, müşterilerin ilk erişim noktası olarak hala şube bankacılığını tercih ettiğini görüyoruz.

ŞUBELER ÖNEMİNİ KORUYACAK Bu durum uzun vadede değişiklik gösterebilir. Ancak şubelerin, bankalar ve müşteriler açısından öneminin kısa ve orta vadede değişeceğini düşünmüyoruz.

İŞLEVLERİ DEĞİŞECEK Şubelerin işlevlerinde değişiklikler olduğunu görüyoruz. Banka şubeleri, eskiden her türlü operasyonun gerçekleştiği yerler iken, artık sadece müşteri ile temasın sağlandığı satış noktaları haline geliyor.

ŞUBELER SATIŞ NOKTASI OLACAK Diğer alternatif hizmet kanalları ise bankacılık operasyonlarının şube dışında gerçekleştirilmesini sağlıyor. Gelecekte şubelerin satış noktası olarak ön plana çıkmasını ve destek hizmetlerinin daha çok şube dışında gerçekleşmesini bekliyoruz. 

DAHA ÇOK ŞUBEYE İHTİYAÇ VAR

hedHEDEF MÜŞTERİYE YAKINLIK ÖNEMLİ Şube yeri seçiminde başta hedef müşteriye yakın konumlanmaya, Bankamız ve diğer rakip banka şubelerinin yerlerini dikkate alarak piyasa potansiyeli ve beklenen işlem hacmine göre bina yeri ve büyüklüğünün belirlenmesine dikkat edilmektedir.

YATIRIMLAR YAKINDAN İZLENECEK Ticari ve kurumsal bankacılık açısından ticari faaliyetlerin yoğun olduğu,yatırımların büyüdüğü ve sanayileşmenin arttığı yerler tercih edilecektir. Diğer taraftan şehirleşme giderek daha planlı bir gelişim göstermekte, yeni konutlar şehir merkezi dışında inşa edilmektedir. Bireysel bankacılık açısından ise bu noktalar önem arz edecektir.

ADK’LAR ŞUBEYİ İKAME ETMİYOR Yeni müşteriler kazanmanın, kalıcı kılmanın ve daha iyi ilişkiler kurmanın en etkin yolu şube kanalıdır. Dünyadaki genel trendler şube dışı dağıtım kanallarının şubeyi ikame edici değil, tamamlayıcı unsurlar olduğunu göstermektedir. ÇOK KANALLI, AZ PERSONELLİ ŞUBE Ekonomi ve bankacılık sektörü büyüdükçe nüfus, sosyo-ekonomik gelişim ve kişi başına gelir arttıkça daha fazla sayıda banka şubesine ihtiyaç duyulmaktadır. AB ve ABD'deki mevcut eğilimler geleceğin şubesinin; çok kanallı, az personelli ve daha fazla sorumluluk sahibi olacağına işaret etmektedir.

NÜFUS ARTIŞI ETKİLİ Ülkemizde, gelecekte daha fazla banka şubesine ihtiyaç duyulacağını düşünüyoruz. Bunun nedenlerini de, şube başına düşen nüfusun yüksekliği, nüfusun sürekli olarak artması, 15-64 yaş grubunun toplam nüfus içindeki payının giderek yükselmesi, ekonominin büyüme trendinde olması, kişi başı gelirin artmaya başlaması olarak sıralayabiliriz.

ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE İLGİ ARTACAK

HEDEFİMİZ ŞUBE AĞINI GENİŞLETMEK Şekerbank olarak yurt çapında 197 şube ile hizmet vermekteyiz. Önümüzdeki 5 yıl içinde şube ağımızın genişletilmesi hedeflerimiz arasında yer alıyor. Şube sayısı konusunda nihai hedef olarak kesin bir rakam vermek zor. Daha yaygın ve efektif bankacılık yapmamıza imkan vereceğine inandığımız her bölgede şube açmayı planlamaktayız. İlk etap da İstanbul ve Ankara’da yeni şubeler açmayı planlıyoruz. Ardından Anadolu da olmadığımız veya daha büyük bir güçle olmasını arzu ettiğimiz yerlerde yeni şubeler açma düşüncesindeyiz. 

LOKASYON ETÜDÜ YAPILIYOR Şube yeri belirlenirken lokasyon etüdü yapılmaktadır. Bu etüt yapılırken, şubenin bulunduğu bölgenin nüfusu, eğitim seviyesi, ulaşım imkanları, bölge ekonomisinin potansiyeli, rakipler, piyasanın yapısı, lokasyonun fiziki konumu ve maliyeti, bölgenin kredi ve mevduat potansiyeli değerlendirilmektedir.

REEL SEKTÖRLE İLİŞKİ ARTACAK Önümüzdeki yıllar, bankaların reel sektörle daha fazla iş yaptığı bir dönem olacaktır. Ülkemiz ekonomisinin düşen enflasyon ortamından istikrarlı bir ekonomiye geçmesi ile bankalarımız kredi verme konusunda daha etkin bir rol üstlenme çabası içine gireceklerdir. Bu çaba da doğal olarak kredi satma potansiyelinin daha yüksek olduğu bölgelere şube açılması yönünde bir süreci beraberinde getirecektir. Bu bölgelere verebileceğimiz en uygun örnek organize sanayi bölgeleridir.

ŞUBEDEN VAZGEÇMEYENLER VAR Müşterilerimiz işlem tercihlerinde halen şubeler önemli bir yere sahip. İnsanlar bazı işlemlerini yaparken teknolojinin imkanlarını sunan ADK’ları tercih etse de çalıştığı şubeye gidip bankacısıyla yüz yüze konuşarak işlemlerini yaptırmak isteyen bir müşteri profili her zaman var olacaktır. Önümüzdeki dönemde şubeler önemli bir satış kanalı olarak banka içindeki ağırlığını korumaya devam edecektir. Ancak şubelerin yapısı  değişecektir. Şöyle ki şubeler de çalışan sayısı azalacak, daha yoğun teknolojik enstrümanlar kullanılacak ve kadrolar ağırlıklı olarak pazarlamacılardan oluşacaktır.

BELGİN BAYIR LEVENT
blevent@capital.com.tr











Haber : Capital Online / 01 Aralık 2004 Çarşamba
YORUMLAR (0)
Haber'e ait yorum bulunmamaktadır. İlk yorumu siz yapın.

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Zirvedeki 25 Tasarımcı
Listeye Hakan Gürsu'nun alınmaması, yazının alt araştırmasının çok sağlam olmadığını gösteriyor.
Misafir tarafından gönderildi
Harika bir patron olmanın 10 yolu
iyi patron herzaman çalışanının hakkını verendir
Misafir tarafından gönderildi
Güçlü kadının denge formülü
Hüsnü Özyegin:" Yatırımlarla hızlı büyüyeceğiz" dedi
25 sektörün yıl sonu beklentilerini araştırdık.
Son 10 yılda şirketler hızla gençleşti.
Bankaların şubeleşme hızını araştırdık.

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ Kayseri'nin nabzını tuttu
Devamı için Tıklayın
“Konut almak için en iyi dönemdeyiz”
Devamı için Tıklayın
Kriz nedeniyle yönünü yurtdışına çevirdi
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ platformu Denizli'deydi
Devamı için Tıklayın
İzmir buluşması umut verdi
Devamı için Tıklayın
Bizden haberdar olmak için.

E-posta adresiniz


Tam zamanında gelişme
Yeni bir işletmecilik yaklaşımı sayesinde Siemens'in gaz türbini uzmanları artık teslimat sürelerini ve üretim maliyetlerini düşürebiliyor.

Verimliliği ve kârlılığı nasıl artırmalı?
Kömür ve gaz ile çalışan enerji santrallerini modernleştirmenin getirileri arasında ilk akla gelenler arasında artan üretim, azalan salımlar...

Denge mi, kesinti mi?
Siemens'in yeni otomatik yük azaltma sistemi, enerji santrali arızalarında olası herhangi bir dengesizliği engellemek için ışık hızında devreye girebiliyor.