Geçen ay düzenlenen 4. Dijital İK
Konferansı öncesinde Vodafone
Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı
PINAR KALAY’la sohbet ettik. Kalay,
şirketin 21,6 milyon kullanıcıya
ulaşmasının, yıl bazında yüzde 28,8’lik
büyümesinin ve mobil gelirlerinin 6,2
milyar TL’ye erişmesinin gerisindeki en
büyük etkenlerden birisinin, yaşadıkları
kültürel değişim olduğunu vurguladı.
Pınar Kalay, geleceği şekillendiren
lider olmak vizyonuyla yola çıkarak
Vodafone’un küresel tarihi için örnek
olacak bir öyküye imza attıklarını
ifade etti. Kalay, değişim öyküsünü şu
sözlerle anlattı:
“Biz Türkiye’nin dijital dönüşümüne
liderlik etmeyi hedefliyoruz. Bunun
için önce kendi çalışanlarımızın bu
vizyonu benimsemesi ve ortak bir
hedefimizin olması gerekiyor. Bu
doğrultuda, üst düzey yöneticilerimizi
de kapsayacak şekilde şirketimizde,
‘Dönüşüm Liderliği’ sürecimizi
başlattık. Program kapsamında liderlik
bakış açımızı ve liderlik kültürümüzü
yenilikçi bir yaklaşımla yeniden
tanımladık.”
Pınar Kalay’ın Vodafone Dönüşüm
Liderliği programı hakkındaki
anlattıklarını kısaca şöyle özetlemek
mümkün:
* Programın temel ilkeleri Y
kuşağının, çalışma yaşamına ilişkin
istek ve ideallerini göz önünde
bulundurularak oluşturulmuş.
*Yaklaşımın temel noktalarından
birisi, “şikâyetleri taleplere çevirmek”
anlayışı.
* Ekipler sorunla karşılaştıklarında,
“Problem nedir?” yerine “Eksik olan
nedir?” diye sormayı alışkanlık haline
getiriyor.
* Aksaklıklar açıklıkla dile getiriliyor.
* Çalışanlar yetkili oldukları alandan
daha fazla sorumluluk almaya
yönlendiriliyor.
* İlişki geliştiren, sonuç odaklı
ve ileriye dönük geri bildirimlerle
konuşmaya özen gösteriliyor.
Akıllı sistemlerde dev işbirlikleri
Hollandalı Philips, teknolojide atağa kalktı. 2014’te 21,4 milyar Euro’luk ciroya erişen kuruluş, geçtiğiniz ay Cisco ve SAP ile birlikte ilerlemek için anlaştıklarını açıkladı. Kuruluş, teknolojik altyapılar sayesinde aydınlatma sistemlerinden topladığı verileri analiz edecek. Lambalara verilen elektriği elindeki gerçek zamanlı bilgilere göre dağıtarak verimliliği artıracak. SAP’nin HANA platformu, Philips’in CityTouch sokak aydınlatma sistemlerinin daha da akıllanmasına yardımcı olacak. Tüm veriler, ortak bir panelde birleşecek. Planlamacılar, sokak aydınlatması, park ve trafik sistemlerinin verilerini ve kentteki diğer sensörlerden gelen bilgiyi birlikte görebilecek. Böylece 360 derece görüşe sahip oldukları için gereksiz tüketimi engelleyecek ve maliyetlerin düşmesini sağlayabilecekler. Philips-Cisco işbirliğiyse 1 milyar dolarlık ofis aydınlatma pazarına önemli yenilikler getirecek. İşyerlerindeki LED bağlantılı aydınlatma sistemleri, Cisco’nun altyapısıyla kontrol edilecek.
Yeniden konuşma zamanı
Medya üzerine çalışmalarıyla tanınan SHERRY TURKLE, son kitabında konuşmaktan kaçınmanın ilişkilerimizi ve yaratıcılığımızı yitirmemize neden olduğuna dikkat çekiyor. Reclaiming Conversation: The Power of Talk in a Digital Age adlı kitabında, “İşte, evde, siyasette ve aşkta, konuşmak yerine e-postaları veya yazılı mesajları tercih ediyoruz. Böylece dinlemekten, çevremize dikkat etmekten ve en önemlisi duygularımızı açmak zorunda kalmıyoruz” diyen ünlü akademisyen, ciddi bir sorunla karşı karşıya geldiğimizi belirtiyor. Turkle, insanlığın artık teknolojinin sınırlarının farkına vardığını savunuyor.
Akışkan strateji dönemi
Soysal Danışmanlık’ın düzenlediği Perakende Günleri 2015’te konuşan ünlü teknoloji uzmanı, danışman ve yazar PETER HINSSEN, hızla değişen rekabet ortamında kalıcı olabilmek için “Akışkanlık” gerektiğini vurguladı. Hinssen’e göre bir bilgi okyanusunun içinde yaşayan tüketicilere erişmenin tek yolu, kesintisiz bilgi akışını yönetebilecek bir biçimde yapılanmak. Yeni dünya düzeni içinde sabit kalmak mümkün değil. Bu yüzden uzun vadeli stratejiler yerine sürekli olarak güncellenen yaklaşımlara ihtiyaç var. Hinssen, akışkan strateji için yöneticilere üç tavsiyede bulunuyor: 1Şirketinizin bir “start-up” olduğunu düşünün. Bildiklerinizi unutun. Yeni bir girişimci gibi davranın. 2Bir “network” gibi sürekli olarak yenilenin. Ortaklarla beraber bir ağ içinde çalışmaya alışın. 3Stratejiyi abartmayın. Hatalar yapın. Bir stratejiyi A’dan Z’ye izlemek için çabalayarak kendinizi sabit bir noktada kilitlemeyin.
Coğrafi işaretli zeytinyağı gerek
Zeytin Hasat Şenlikleri, bu yıl sönük geçti. Zeytin ağaçları beklenen verimi sağlamadı. Komili, Madra ve Kırlangıç markalarının sahibi Ana Gıda’nın genel müdürü ÜMIT ERSOY’dan aldığım bilgiye göre bu yıl Türkiye olarak yaklaşık 143 bin ton zeytinyağı elde edeceğiz (Bu rakam geçen yıl 190 bin ton civarındaydı ). Ülkemizde zeytinyağının hane penetrasyonu yüzde 39. Kişi başına tüketimimiz 2 litre (Diğer üretici ülkelerin ortalaması 14 litre). Oysa Trakya’dan Güneydoğu Anadolu’ya kadar neredeyse tüm Ege ve Akdeniz kıyılarında zeytin üretiliyor. Üretimi ve tüketimi artırmalıyız. Balıkesir, Tekirdağ, Çanakkale, Bursa, Hatay gibi merkezlerin ülkemizin katma değerini yükseltmek için çalışması ve kendi coğrafi işaretlerini oluşturmaları gerek. Ayvalık Ticaret Odası, uzun uğraşlar sonucunda 2007’de yılında Ayvalık zeytinyağı için “Coğrafi Menşe İşaretlemesi” hakkını elde etti.
545 bin ziyaretçi ağırlandı
İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, Koç Holding sponsorluğunda düzenlenen 14. İstanbul Bienali, 26 Kasım’da sona erdi. İKSV Yönetim Kurulu
Başkanı BÜLENT ECZACIBAŞI’nın ev sahipliğinde, 2026 yılında kadar İstanbul Bienali sponsorluğunu üstlenen Koç Holding adına Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü OYA ÜNLÜ KIZIL ve İstanbul Bienali Direktörü BIGE ÖRER, bir basın buluşmasıyla Bienali değerlendirdi. Rakamlar çok etkileyici. 12 haftada Bienali, 545 bin izleyici ziyaret etmiş. Düzenlenen tartışma, seminer, panel ve söyleşilere 3 bin 500’ü aşkın kişi katılmış. Bienal izleyicilerinin yüzde 30’unu gençler oluşturmuş. Üç bin genç ve çocuk, eğitim programlarına katılmış. Bienal, uluslararası medyada 40’tan fazla ülkede ve farklı dilde 500’ün üzerinde haber, eleştiri yazısı, röportaj, TV ve radyo programına konu olmuş. Türkiye markasına yaptıkları muazzam katkı için Bienal’e emeği geçen herkesi kutluyoruz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?