Türkiye nasıl lüks bir marka yaratabilir?

Belek’te düzenlenen Turkish Airlines Open Golf Turnuvası sırasında ETS yönetim Kurulu Başkanı ve Maxx Royal Otel zincirlerinin sahibi Mehmet Ersoy’dan 3 yıl önce yarattığı Maxx Royal markasının gelişimini dinledim.

26.05.2014 21:59:380
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye nasıl lüks bir marka yaratabilir?
Küresel lüks tüketim pazarı krizlere rağmen büyüyor. Türkiye’nin de katma değerli ürünlerle rekabet edebilmek için yeni modeller geliştirmesi gerek. Belek’te düzenlenen Turkish Airlines Open Golf Turnuvası sırasında ETS yönetim Kurulu Başkanı ve Maxx Royal Otel zincirlerinin sahibi Mehmet Ersoy’dan 3 yıl önce yarattığı Maxx Royal markasının gelişimini dinledim.

Maxx Royal’in lüks kategorisine yerleşerek, yüksek fiyat ve yüksek doluluk rakamlarına erişmesinin ardında sağlam bir strateji, kararlılık, ekip çalışması ve yönetimin sürekli maddi yatırım yapması yatıyor. Ersoy, markalaşmasının 4 sırrını şöyle anlattı:

1- HER ADIMDA MÜŞTERİ MERKEZLİ OLMAK
Yöneticiler her fırsatta müşteri-odaklı olmaktan söz eder. Genellikle “kendilerine odaklı” iş yaparlar. Kararlarını vermeden önce müşteriye danışmayı çoğu kez akıllarına bile getirmezler.

Oysa bizim ekibimiz proje aşamasında 35 bin müşteriyle birebir telefon görüşmesi yaptı. Onlara lüks bir otelden neler beklediklerini sorduk ve ortak paydalar çıkararak tesisi beklentiler doğrultusunda tasarladık.

2- KÜÇÜK DEĞİL BÜYÜK DÜŞÜNMEK
Her şeyden önce yüksek kalite standardı arıyorum. Fiyat pazarlığına ise ancak en iyi kalite bulunduktan sonra başlıyorum. Otelin odaları, müşteri beklentileri doğrultusunda, geniş. aydınlık, jakuzili ve özel şifreli bir giyinme bölümüne sahip olacak şekilde tasarlandı.

Çiçekten çikolataya, içkiden dondurmaya dünyanın en kaliteli ürünleri seçildi. Restoran, SPA, eğlence ve spor alanlarında da seçimler “premium” kategoriye göre yapıldı. Büyük düşündük, küçük hesaplardan uzaklaştık.

3- RÜYA EKİBİN SIKI ÇALIŞMASI
Maxx Royal personeline sürekli yatırım yapıyor. Otel yıl boyu dolu olduğu için çalışan sürekliliği de yüksek oluyor. Personele, hizmet kalitesinin artması için düzenli eğitimler veriliyor. Bizzat ben tedarikçi ve yöneticilerimizle uzun süreli ve karşılıklı güvene dayalı bir biçimde çalışıyorum...

Altı yıldır birlikte çalıştığım Ideascope Başkanı Şebnem Keçik, marka yolculuğunun tüm aşamalarında tutarlı, teksesli ve kaliteli bir iletişim yürütülmesi için büyük emek veriyor. Diyalog Medya Ajans Başkanı Serpil Ercan, 3 yıldır ekibin bir parçası olarak çalışıyor. Turizm yatırım ve planlama çalışmalarında ise bana Neşe Çıldık destek veriyor.

4- SÜREKLİ YATIRIM VE PAZARLAMA
Otelin sürekli bir biçimde bakımda olmasına özen gösteriliyor. Eskiyen, bozulan her şey hemen tamir ediliyor veya yenileniyor. Bunun sonucunda ziyaretçiler tesis ve hizmet kalitesi değerlendirmelerinde Maxx Royal’e çok yüksek puan veriyor.

Dünyanın en önemli golfçülerinden Colin Montgomerie tarafından tasarlanan golf sahası European Tour yöneticilerinden ve Tiger Woods gibi yıldızlardan övgü dolu yorumlar aldı. Pazarlama çalışmalarına her yıl 8- 9    milyon Euro ayırdığımız Maxx Royal, golf turnuvası için ayrıca 3 milyon Euro ek kaynak yaratarak markasını golf dünyasına tanıtmayı başardı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz