Capital'e abone olun.
HANDE YAVUZ
Media Pulse
Hande Yavuz
13.03.2017
Sebat ettim kazandım


“SEBAT ETTİM KAZANDIM”
Brandweek İstanbul’da “Women to Watch 2016 Ödülleri”nde MullenLowe İstanbul Ajans Başkanı Ela Gökkan Savcı, ödül kazanan yöneticilerden biri oldu. 1997’den beri aralıksız reklam sektöründe çalışan Savcı, ödülü kazanmasındaki en önemli etkenin sebat etmesi olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Sektörde ajans değiştirme oranı çok yüksek olmasına rağmen bu konuda oldukça muhafazakar davranarak sadece iki defa ajans değişikliği yaptım ve çalıştığım ajanslarda hep bir şekilde sebat ettim. Sanırım iş hayatında her zaman değeri bilinmese de sadakat ve istikrar insana faydalı oluyor.”
KENDİ AJANSINI KURDU Savcı, uzun yıllar sonra küçük ölçekte bir ajans sahibi olarak yoluna devam etme kararı aldı. Kısa zamanda bu cesaret karşılığını buldu. En büyük reklam şirketlerinden IPG ile görüşmeleri neticesinde o zamanki ismiyle Lowe ile kendi ajansını birleştirdi. Böylece MullenLowe macerası da başlamış oldu. Savcı, “Bence başarılı olmanın altın kuralı çalışmak, vazgeçmemek ve cesur olmak ama hepsinin ötesinde yaptığın işi sevmek” diyor.
SEKTÖRDEKİ KADINLAR Savcı’ya göre reklamcılık sektörü kadın çalışan ve yöneticiler açısından şanslı bir alan. Yine de uzun mesailerin ve yüksek stres ortamının olumsuz etkileri de yok değil. Savcı, “Bu çalışma ortamı ne yazık ki işe başlayan pırıl pırıl genç kızlarımızın 7-8 yılda evlilik ya da çocukla birlikte işten ayrılma kararı almasına neden oluyor. Sektörde kalan kadınlar ise yönetici pozisyonlarında işin hakkını tam anlamıyla verebiliyor.”
SEKTÖR NEREYE GİDİYOR? Savcı sektörle ilgili de şu yorumlarda bulunuyor:  “İyi fikir sektörde hala çok önemli. Bu fikrin hedef kitleye en etkin şekilde nasıl ulaşacağı onların hayatına nasıl kolayca gireceği ve ceplerinden markayla nasıl iletişim kuracakları hala o fikrin gücüyle doğru orantılı. Ajans olarak yeni teknolojileri hızlıca anlayıp öğrenmeye önem veriyoruz. Yabancı bir holdinge bağlı olduğumuzdan bunlarla ilgili sık sık eğitimler alıp yeni teknolojileri hızlıca uygulama şansımız oluyor.”


SATIŞLAR YÜZDE 20 ARTTI
TAB Gıda’nın Düello markası, Felis Ödülleri’nin dijital bölüm kategorisinde ödüle layık görüldü. Bu ödülü nasıl kazandıklarını TAB Gıda Pazarlama Genel Müdürü Seçil Kurdoğlu şöyle anlatıyor: “Elinden akıllı telefonunu düşürmeyen genç tüketiciyi hedefleyerek reklam stratejimizi sade bir fikirle konumlandırmak bu ödülü hak etmemizdeki en önemli sebep. Sıra dışı fikirleri markamızın hitap ettiği kitlenin vazgeçilmez alışkanlıklarıyla birleştirmeyi başarıyoruz. Bunu yaparken iletişim dilimizi iyi kullanmanın yanı sıra dijital dünyayı da iyi bir şekilde işin içine entegre ediyoruz. Burger King’in en popüler ürünlerinden biri olan Texas Smokehouse Burger için hazırlamış olduğumuz ‘Düello’ reklam kampanyamız bu vizyonumuzun bir örneği oldu.
KAMPANYANIN İÇERİĞİ Burger King restoranına yerleştirdiği etkileşimli billboard içinde yer alan kovboy karakteri müşterileri düelloya davet etti. Kovboy hamburgerini ısırmadan fotoğrafını çekip #texasınenhızlısıbenim hashtag’iyle Instagram’da paylaşanlar, kendilerine gönderilen kodla bedava Texas Smokehouse Burger’in tadını çıkardı. Özellikle gençler bu eğlenceli kampanyaya yoğun ilgi gösterdi.
ETKİSİ NE OLDU? Günlük ortalama 50 kişi düelloya katıldı. Düello reklam kampanyamız Instagram paralelinde bir çalışma olduğu için Burger King Türkiye’nin Instagram hesabından yoğun paylaşımlar yapıldı. Bu kampanya sayesinde Texas Smoke Burger’i deneyenlerin sayısı 4 katına çıkarken toplam günlük satış oranımızda da yüzde 20’lik bir artış yakalandı.”

 

ÖNE ÇIKANLAR

TÜKETİCİ McDonalds, yaklaşık 1 yıldır yemek servislerinin masaya yapılması konusunda test anlamında bir iş modeli uyguluyor. Bu test aşaması, New York ve Florida eyaletlerinde yapılıyor. McDonalds CEO’su Steve Easterbrook, “60 yıllık tarihimizin en önemli parçası iş modelimizi müşterilerin taleplerine göre oluşturmak. Artık tüketiciler daha talepkar ve bu trendi iş modelimize adapte etmek istiyoruz” diyor.
YENİ İŞ RSW/US şirketi ajansların yeni iş anketi sonuçlarını açıkladı, 2016’ya göre 2017’de yeni iş elde etmek daha kolay olacak. Ankete katılanların yüzde 42’si bu yıl yeni iş elde etmenin daha kolay olduğunu düşünürken yüzde 14’ü aynı kalacağına inanıyor. Ayrıca yeni iş fırsatlarının yüzde 60 artacağını söylerken yüzde 31’i sabit kalacağını ve sadece yüzde 8’inin de düşeceğini söylüyor.

 

DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
TEKNOLOJİ AudienceBloom’un Kurucusu ve CEO’su Jayson DeMers, “2017’de sosyal medya kullanıcıları anında içeriği daha fazla talep eder hale gelecek. Internetin daha hızlı hale gelmesi, mobil araç kullanımının sıklığı ve video izleme trendi insanların anında bilgi edinme isteğini artırıyor. Bu durumda 2017, daha fazla marka tarafından kullanılacak” diyor.

SOSYAL MEDYA Likeable Media şirketinin direktörü Tim Bosch, bu yıl sosyal medya reklamcılığının yaklaşık 40 milyar dolara ulaşacağını belirtiyor ve devam ediyor: “Akıllı telefon ve tabletlerde izlenen videolara olan zaman artacak. Reklamlar kişilerin araştırdığı konulara ilişkin olacak. Bu nedenle online reklamcıkta daha fazla demografik özellikler kullanılacak. Ayrıca her 5 akıllı telefon kullanıcısının 1’i reklam sınırlandırma kullanıyor.”

 

Twitter
1.
Ali Atıf Bir/Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölüm Başkanı
“Reklamcıların resmi sesi Haluk Bilginer artık reklamları farklılaştırmıyor,  aynılaştırıyor!”

2. Hakan Senbir/Marka Danışmanı ve Stratejisti
“Bir konut reklamı yapma tekniği olarak ‘Betona şiir yazma’ ne güzel bir sanat akımı oluyor. Heyecanla izliyoruz.”

3. Burçin Ergünt/Güzel Sanatlar Ajans Başkanı
“Bu sabah #G3Forum’da girişimcilere mentorluk yaparken 15 yaşında girişim fikri olan bir misafirim vardı. Arada güzel şeyler de oluyor yani…”

4. Steve Stoute/Translation Kurucusu ve CEO’su
“İmkansızı imkanlı yapacak şeyleri her zaman hayal edin.”

diğer yazıları için tıklayın