Türkiye anahtar konumda

Ontex Türkiye, üretimde de iyi bir pozisyonda. Akyıldız, "Avrupa pazarında satışa sunulan hijyenik ürünlerin üretimini de Türkiye olarak üstleniyoruz. Ontex Türkiye olarak 2013 yılını 180 milyon Euroluk ciro ile kapattık” diyor.

8.06.2014 23:09:270
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye anahtar konumda
ÖZGÜR AKYILDIZ / ONTEX MEA GENEL MÜDÜRÜ

Ontex, Türkiye pazarına 2000 yılında Astel'i alarak girdi. Astel'in sahip olduğu Canbebe ve Canped gibi bilinirliği yüksek markalarla Ontex'in uluslararası gücü birleşince, şirket Türkiye'de hızlı bir büyüme sürecine girdi.

Bugün Ontex olarak Canped markasıyla hem medikal hem perakende kanalında lider konumda olduklarını belirten Ontex MEA Genel Müdürü Özgür Akyıldız, Canbebe ile de bebek bezi pazarının en güçlü üçüncü markası olduklarını söylüyor.

Ontex Türkiye, üretimde de iyi bir pozisyonda. Akyıldız, "Avrupa pazarında satışa sunulan hijyenik ürünlerin üretimini de Türkiye olarak üstleniyoruz. Ontex Türkiye olarak 2013 yılını 180 milyon Euroluk ciro ile kapattık” diyor.

Sağlanan başarılar Ontex Türkiye'nin sorumluluğunu da artırmış. Akyıldız, bu nedenle Türkiye'nin yanı sıra aynı zamanda Ortadoğu ve Afrika'dan da sorumlu. Canbebe, Helen Harper ve Canped markaları, hem yurtiçinde hem yurtdışında bu coğrafyalarda da pazarlanıyor.

Türkiye'nin hem bölge ülkelerine göre coğrafi konumu hem kültürel olarak yakınlığı açısından anahtar konumda bulunduğunu ifade eden Akyıldız, "Ciromuzun yarısından fazlası Ontex Türkiye'nin sorumlu olduğu bölgelerdeki operasyonlarından ve kendi markalarımızın satışından geliyor. Şu anda 58 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hızlı büyümemiz ve girişimci yapımızla Ontex Global'in toplam cirosu içinde yüzde 12'lik bir paya sahip olduk” diye konuşuyor.

“YÜZDE 10 BÜYÜRÜZ”
Ontex Türkiye, bu yıl ve sonrasında da büyümeye odaklı. Akyıldız, geçen yıl kurların artmasından olumsuz etkilenmiş olmalarına rağmen yılı planladıkları gibi kapattıklarını ve yatırımlarını gerçekleştirdiklerini anlatıyor. "Dünyada sadece hijyenik ürünlere yönelik çalışan Ontex, burada liderliğini korumaya ve büyümeye devam edecek.

Ontex Türkiye olarak biz de coğrafi genişlememizi sürdüreceğiz, ihracatımızı artıracağız. Bu bağlamda yurt içinde markalarımızın pazar payını da artırmayı hedefliyoruz. Bu yıl sektör, TL bazında yüzde 5-10 arasında büyürken biz yüzde 10 civarında büyürüz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz