Capital'e abone olun.
SEDEF SEÇKİN BÜYÜK
Capital'den
Sedef Seçkin Büyük
16.03.2017
Zor yıl stratejileri devrede
Türkiye zor yılın ilk iki ayını geride bıraktı… Ne kadar zor olacak diye sorarsanız, şöyle açıklayayım… Ekonominin 2008-2009 resesyonundan bu yana ilk kez yıllık bazda küçülmesi ve 2016’nın nisan ayında yüzde 9,9 olan işsizlik oranının kasımda yüzde 11,8’e yükselmiş olması ekonomi ve iş dünyasındaki mücadelenin ne denli sıkı geçeceğinin ilk göstergelerinden. O dönemde cumhuriyet tarihinin zirvesine ulaşarak 3,3 milyon kişiyi bulan işsiz sayısı rekoru ise 2016 Haziran ayında aşıldı ve geçen yılın kasım ayında 3,7 milyon kişi işsizler ordusuna kaydedildi. Ancak bardağın dolu tarafından bakmak gerekirse 2008-2009 resesyonunda yüzde 13,9’a ulaşan işsizlik oranının hala uzağındayız. Türkiye’de iş dünyasının önde gelen şirketleri de bu dönemi en sağlıklı biçimde geçirebilmek için tüm süreçlerini gözden geçiriyor, stratejilerini zor yıla göre hazırlıyor. Yazı İşleri Müdür Yardımcımız Nilüfer Gözütok Ünal, sayfa 120’deki “Zor Yıl Reçeteleri” başlıklı araştırmasında inşaattan bilişime, enerjiden turizme dek pek çok sektörden onlarca önde gelen şirketin 2017’de sağlıklı olmak için neler yapacağını, hangi stratejileri uygulayacağını araştırdı. Her birinin sağlık reçetesi farklı. Kimi kârını artıracak yeni ürünlere yönelmeyi, kimi ise verimlilik ve gider yönetimi konularına odaklanmayı planlıyor. Bu stratejiler çoktan devreye alınmış, uygulanmaya başlanmış durumda. Bu reçeteler her iş insanına ışık tutacak nitelikte, okumanızı öneririm. Öztürk Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, Opet markasıyla akaryakıt sektöründe yakaladığı başarılarının yanı sıra turizm sektörüne olan inancı ve sektörün gelişimi için gösterdiği çabalarla öne çıkan bir isim. “Bu yıl turizmde 2015’in performansını bulamayız ama 2016’dan da iyi oluruz” diyen Öztürk’ün öngörüsüne göre 2017’de zarar endişesi nedeniyle Antalya’da otellerin yüzde 20’si açılmayacak. Bu dönemi atlatmak için Öztürk’ün bir dizi önerisi de var: ”THY yurt dışından Antalya’ya direkt uçuşlar başlatmalı” diyor. O da tüm iş adamları gibi “Sorun varsa çözüm de var” yaklaşımını benimsiyor. Capital ekibi olarak biz de aynı felsefeyle hareket ediyoruz. 24-25 Mart’ta gerçekleştireceğimiz Uludağ Ekonomi Zirvesi’ne gösterilen büyük ilgi de bizi umutlandırıyor. Bu vesileyle zirveye katılmak isteyenlerin www.uludagekonomizirvesi. org adresini ziyaret etmelerini ve geç kalmadan kayıtlarını yaptırmalarını öneriyorum. İyi okumalar,
diğer yazıları için tıklayın