Capital'e abone olun.
SELÇUK ERGENÇ
CEO Talk
Selçuk Ergenç
28.02.2017
Ekol, sektörün dijital markası olacak
Yeni yatırımlarıyla hızla büyüyen Ekol Lojistik, Türkiye’nin yanı sıra Avrupa’da da öncü entegre lojistik sağlayıcıları arasında dikkat çekiyor.

Şirketin yeni dönem büyüme stratejisinin özünde dijitalleşme var.

Ekol, kendi iç işleyişinin yanı sıra müşterisine verdikleri tüm hizmetleri en son teknoloji ile dijital bir platforma taşımayı hedefliyor.

1990 yılında kurulan Ekol, bugün 6.500’ü aşan çok uluslu çalışanıyla farklı sektörlerdeki müşterilerine lojistik ve tedarik zinciri çözümleri sunuyor.

Sektörün farklı şirketi Ekol Lojistik’in farklı ve sıra dışı fikirlere sahip patronu Ahmet Musul İle keyifli bir İstanbul sabahında kahvaltıda buluştuk.

Ahmet Musul’u farklı ve sıra dışı yapan, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde 2,7 Milyar Dolar’a ulaşmış şirketini çalışanlarına bırakarak emekliliğe ayrılacak olması. Uzun yıllardır patronsuz bir Ekol hayali olduğunu söyleyen Musul bu süreci şu şekilde anlatıyor. “2018 yılı sonuna kadar şirketi Ekol çalışanlarına bırakacağım. Şirketin yönetimi tek bir patrona bağımlı kalmadan tüm çalışanların üzerinde olacak. Bu proje ile dünyada bir ilki yapıyoruz. Profesyonellerin inanmış, motive olmuş bir şekilde şirketlerini yönetip belirli kriterlerle hisse devirleri yapabileceği, sonsuza denk yaşayabilecek bir şirket modeli için çalışıyoruz.”

Ahmet Musul’un bu projesi yasal zeminde zor gözüküyor. Musul, bu prosödürü aşmak için Hollanda yasalarından yararlanmayı hedefliyor.

2016'da 670 milyon Euro ciro

Avrupa’da öncü entegre lojistik hizmet sağlayıcıları arasında yer aldıklarını söyleyen Musul, Ekol Lojistik’in ulaştığı büyüklüğü şu şekilde anlatıyor; “6 Ro-Ro gemimiz, haftalık 48 sefer yapan blok trenlerimiz ve 5 bin 500 aracımızla, Avrupa’nın önde gelen lojistik sağlayıcıları arasında yer alıyoruz. Türkiye, Almanya, İtalya, Romanya, Fransa, Yunanistan, Ukrayna, Bosna, Macaristan, İspanya, Polonya, Bulgaristan, Çekya ve İran’da en son teknolojiye sahip 750 bin metrekarelik tesislerimiz var. 2016 yılını Ro-Ro şirketimiz ile birlikte konsolide 670 milyon Euro ciro ile kapattık”.

Ekol Lojistik hızla büyüme devam ediyor. Şirket hem yurt içinde hem de yurt dışında önemli yatırımlar yapıyor. Büyüme strateji, içeride verimlilik ve karlılığı artırmaya yönelik olurken; diğer ülkelerde daha fazla pazar payı ve markanın kalıcı bir şekilde çok uluslu firmaların tercihli tedarikçisi olmasını sağlamayı amaçlıyor.

Ahmet Musul’un hedefi 2020’den önce sadece ülkemizde değil birçok ülkede 3. parti lojistik şirketi olarak liderlik koltuğunda Ekol’ün olması. Musul, bu yolda önceliklerinin dijitalleşme olduğunu söylüyor.

Ekol’ün inovasyon ve teknoloji yatırımları da devam ediyor.. Şirketin gündeminde Endüstri 4.0 var. Bunu Ekol 4.0 olarak adlandırmışlar. Endüstri 4.0 stratejisinin kendi sektörlerine inovasyon, katma değer ve sürdürülebilirlik alanlarında önemli fırsatlar sunacağına inanıyorlar.

Dijital dönüşüm için çalıştıklarını söyleyen Musul, bu süreç tamamlanınca Türkiye’nin dışında Avrupa dahil pek çok kıtada lojistik sektörünün lider ve öncü dijital markası olacağız diyor.