Dolar: 2,162
Euro: 2,84
Sterlin: 3,5962
İsv. Frank: 2,3597
Altın: 89,6089
İMKB: 80312,9
Yerel Ajansların Büyük Kampanyası!
Reklamın kalbi İstanbul’da atıyor. Ancak, Anadolu’nun dört bir yanındaki reklam ajansları da büyümeleri ve yaptıkları çalışmalarıyla öne çıkmaya başladılar. Bazıları sektörel, bir bölümü de bölgele...

Reklamın kalbi İstanbul’da atıyor. Ancak, Anadolu’nun dört bir yanındaki reklam ajansları da büyümeleri ve yaptıkları çalışmalarıyla öne çıkmaya başladılar. Bazıları sektörel, bir bölümü de bölgelerindeki büyük şirketlerle işbirliğine gidiyor. Aralarında “marka” stratejisi oluşturan, imaj kampanyası yapan ve ciddi sonuçlara ulaşanlar da var. Birkaç milyon dolarlık cirolara ulaşan yerel ajansların hedefinde ise yerel büyük şirketlerin İstanbul’a gidişini önlemek…

Ünlü çay markası Sir Winston Tea, 2001 yılında Türkiye pazarına girmeye karar verdiğinde, agresif bir reklam kampanyası yapma stratejisini benimsemişti. Kampanyada, markanın İngiliz kimliğini vurgulamak amacıyla da ünlü İngiliz kahramanlar, Sharlock Holmes, Robin Hood ve James Bond kullanılacaktı.

Reklamda her bir kahraman farklı serüvenler yaşarken, bir şekilde çayla karşılaşıyor ve aynı tepkiyi veriyorlardı: “Oh my God!” Kampanyanın reklam filmi tüm ulusal kanallarda dönerken, gazete ve dergilerde de ilanları yayınlandı. Yapılan çalışma, beklenenin üstünde başarı gösterdi ve markanın bilinirliliği hedeflenenin üstüne çıktı. 

hedİngilizleri şaşırtan bu başarılı reklam çalışmasının arkasında ise İzmir merkezli bir ajans vardı. Ege Bölgesi’ne yönelik hizmet veren Parma Ajans, yılda 1 milyon dolar düzeyinde ciro yapabilecek düzeye ulaştı. Müşterileri arasında Pehlivanoğlu, Doğtaş ve Kipa gibi yerel şirketler de bulunuyor. Örneğin, 1991 yılında Pehlivanoğlu marketler zinciri için yaptığı “kurumsal imaj” ve “logo” çalışmaları, sektördeki diğer şirketler tarafından da büyük beğeni topladı. Önce bir amblem oluşturuldu, ardından mağaza tasarımları yenilendi. Bunu, iletişim kampanyası izledi. “Şok fiyatlar” sloganı, ilk defa bu kampanyada kullanıldı. Sonuçta şirketin marka bilinirliliği yüzde 90’lara kadar oluştu.

Parma Ajans’ın başarısı bunlarla da sınırlı değil. Ajans 2004 yılında Işıkkent Eğitim Kampüsü için hazırladığı kampanya ile New York Festivali’nde de finalist oldu. Parma Ajans Başkanı Maksude Kılınç, “Ajans olarak hedefimiz, marka olmanın gerekliliğine inanmış, yolun başındaki reklam verenlere ulaşmaktır” diye konuşuyor.

Anadolu’ya özel yaklaşım

Parma, Türkiye’nin büyük yerel ajanslarından sadece biri… Ama dahası da var. Tıpkı İzmir’den Rekmar, Ankara’dan Grafikir, Bursa’dan Barışçı, Kayseri’den Medya Merkez, Adana’dan Sezgi, Gaziantep’ten Map Ajans gibi… Belki bu ajansların varlıkları İstanbul’dan çok fazla hissedilmiyor. Ancak, her biri bölgelerindeki markalara kimi zaman İstanbul’daki büyük ajansların veremeyeceği hizmeti verebilecek kapasite ve anlayışta çalışıyorlar. Ortaya koydukları çalışmalarla da, kalbi İstanbul’da atan reklamın başka illerde de varolduğunu hatırlatıyorlar.

Yerel ajanslar, çalışma sistemleri ve bulundukları coğrafya nedeniyle de İstanbul’daki ajanslardan farklı özelliklere sahipler. Örneğin genellikle müşterileriyle konkurla değil, kişisel ilişkilerle bir araya geliyorlar. Müşterileri olacak firmalara hizmet vermeden önce onları reklamın gücüne inandırmaya çalışıyorlar. Az sayıda müşterileri olduğu için her birine daha fazla odaklanıyorlar. Her türlü kararı müşteriyle birlikte alıyor, gerek duydukları değişiklikleri anında yapıyorlar.  Anadolu’da oldukları için maliyet yönünden de avantajlılar. Mecralardan rahatlıkla indirim alıyor ve bunu da doğrudan hizmet maliyetlerine yansıtıyorlar.

Bursa’nın hızlı ajansı

Barışçı Ajans, Bursa’nın en eski reklam ajanslarından.1976 yılından bu yana tam hizmet ajansı olarak faaliyet gösteriyor. Pazarlama iletişiminin tüm araçlarını bünyesinde barındırıyor. Yıllık cirosu 6.5 trilyon olan Barışçı Ajans’ın 30 yılda markalaşma yolunda beraber ilerlediği birçok marka olmuş. Bürosit ve İnoksan, bunlar arasında öne çıkan markalar… Ajans Başkanı ve sahibi Erdoğan Bilenser, Bürosit’i jenerik marka haline getirdiklerini söylüyor ve devam ediyor:

“Bürosit ile jenerik marka olma iddiamız vardı. Bu nedenle ulusal bir kampanya başlattık. Televizyon ve radyo mecralarını yoğun olarak kullandık. Kısa zamanda marka bilinirlilik oranı yüzde 60’lara çıktı. Hedeflendiği gibi de jenerik marka olmayı başardı. Bürosit’in ardından bütün koltuk firmaları isimlerinin sonlarına ‘sit’i eklemeye başladılar.”

Bilenser, halen müşterisi olan Bürosit’in a’dan z’ye tüm iletişim faaliyetleriyle ilgileniyor. Bütün zamanını müşterileriyle geçirdiğini belirten Erdoğan Bilenser, “İşle ilgili kararları birlikte alıyoruz. Örneğin, son olarak Bürosit bayilerini gezdikten sonra bayi adedinin artması gerektiğine birlikte karar verdik” diyor.

Bilenser, İnoksan için de benzer hizmetlerde bulunduklarını belirtiyor ve “Markanın sanayi mutfağı alanında sektör lideri olmasında önemli katkılar sağladık” diye konuşuyor. Barışçı Ajans bu yıl Hürriyet Gazetesi tarafından düzenlenen Kırmızı Reklam Ödülleri’nde de “En İyi Bölgesel Ajans” ödülünü aldı.

Kayseri’de yükselen reklamcı

Medya Merkez, 14 yıl önce Kayseri’de kuruldu. İlk müşterileri arasında Yataş, Mondi ve Meysu gibi şirketler vardı. Ajansı öne çıkaran ise Yataş’ın ilk reklam kampanyası oldu. Ajans Başkanı Muhittin Özdemir, uygulamanın hem Yataş hem de Anadolu için bir ilk olduğunu söylüyor ve devam ediyor:

“Yataş’ı reklama, üstelik mobil reklama biz ikna etmiştik. Zaten marka ilkleri denemek istiyordu. Bizim önerimiz de onlara cazip göründü. O dönemler İstanbul’da sadece bir ajans mobil mecrayı kullanıyordu. Anadolu’da ise mecra tanınmıyordu. Biz de Anadolu’da mecranın ilk kullanımını Yataş’la gerçekleştirdik. Sonuç da çok başarılıydı. Yataş’ın bölgedeki bilinirliliği ve satışlarında ciddi artışlar yaşandı.”

Yataş gibi yatak ve mobilya sektöründeki Mondi’nin kurumsal imajını da Medya Merkez oluşturdu. Ajans, 1998-2002 yılları arasında markanın adını duyurmaya yönelik gazete ağırlıklı ulusal kampanyalar düzenledi. Özdemir, bu çalışmalarla da markanın ilk adımlarını sağlam şekilde atmasını sağladıklarını belirtiyor. Medya Merkez, Meysu için de imaj ve televizyon bant reklamları hazırladı.

İzmir’in en eski reklam ajansı

O dönemi yaşayanlar hatırlayacaklardır; 1970’lerde Tukaş markası için hazırlanan unutulmaz bir reklam filmi vardı.  Kenan Pars ve Selim Naşit’in başrolünü oynadığı bu filmler, İzmirli Rekmar Ajans tarafından hazırlanmıştı. O dönemin ilk animasyon uygulamalarından olan reklam filminde, Kenan Pars kötü, Selim Naşit ise zavallı aşçı rolünde idi.

Komedinin reklam dili olarak kullanıldığı kampanya, dönemin en çok ilgi gören çalışmalarından biri olmuştu. Bu çalışmayı hayata geçiren Rekmar, 1966 yılında Mustafa Erdem tarafından kuruldu. Bugün de İzmir’in en eski reklam ajansı. Bu nedenle bölgeden çıkıp ulusallaşan pek çok markanın ilk reklam çalışmaları Rekmar tarafından gerçekleştirildi. Bunlar arasında Aroma, DYO, Pınar Et, Raks, Tuborg ve Tansaş gibi şirketler yer alıyor.

Anadolu’nun pek çok yerinden çıkan markalar gibi zaman içinde bu markalar da İstanbul’daki ajanslara yönelmişler. Ajansın bugün en önemli müşterileri ise Çimstone ve AKG Gazbeton.

Mustafa Erdem’in kendi gibi reklamcı olan kızı Hande Erdem, “Biz müşterilerimizle her zaman uzun süreli ve sağlam ilişkiler kurduk. Ürünün ihtiyacını anlayarak, ona özel çözümler ürettik. Hatta bunun yaratıcılıktan daha önemli olduğunu düşünerek hareket ettik” diyor.

Erdem, yeni dönemdeki hedefini ise İstanbul’daki ajanslara giden şirketleri geri kazanmak olduğunu söylüyor ve “Hatta İstanbul reklam verenini de bölgeye çekmek istiyoruz” diye konuşuyor.

Auer, Antalyalı ajansa emanet

Antalyalı Orkun&Ozan 1979 yılında kurulmuş. Turizm ağırlıklı müşteri porföyüne sahip olan ajansın müşterileri arasında İber Otelleri, Club Med, Nov Otelleri, Ulusal Belek Otelciler Birliği ve Antalya Beach Park gibi şirketler var. Ajans, bunların yanı sıra müşteri portföyüne farklı sektörden Auer’i kattı.

hedÇukurova Grubu’ndan Kayserili Ulubaş Grubu’na geçen Auer’in yeni kurumsal kimliği ve canlandırma çalışmaları Orkun&Ozan tarafından gerçekleştiriliyor.  Ulubaş Grubu, bu işi Antalyalı ajansa vermeden önce çok sayıda ajansla da görüşme yaptı ve sonunda kararını Orkun&Ozan’dan yana verdi.

Ajans, mağaza dizaynından, fuar organizasyonlarına, dönemsel ürün kampanyalarından reklam prodüksiyonuna kadar markanın her türlü iletişiminden sorumlu. Auer’in şu sıralar televizyon ekranlarında dönen “Auer yeniden ve yeni ürünleriyle” adlı reklam filmi de ajans imzalı bir çalışma. Ajans sahibi Himmet Öcal, bu kampanyayla hedeflerinin markayı tüketicilere hatırlatmak olduğunu söylüyor ve “Daha sonraki aşamada da Auer’in genişleyen ürün gamını tüketiciye tanıtan kampanyalar yapacağız” diyor.

Adanalı Yağmur’un başarısı

Sezgi Ajans 1982 yılında kuruldu. Adana ve çevre illerdeki müşterilerini kurumsal, ticari ve seri ilan şeklinde gruplara ayırıp hizmet veriyor. Müşteri portföyünde Saray Holding, Ülker, Efes Pilsen, Yağmur Mobilya, İpek Mobilya da var. Ajansın yıllık cirosu ise 5 milyon doların üzerinde.

Sezgi Ajans’ın kurucusu Yüksel Yavuz, tek hedeflerinin müşterilerini daha üst noktalara taşımak olduğunu söylüyor. Bunu da çoğu zaman şirketlere özel öneriler geliştirerek uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Yavuz’un bu yöntemle hayata geçirdiği işlerden biri de Yağmur Mobilya reklam kampanyası. Yavuz, bu projesini şöyle anlatıyor:

“2001 yılındaki krizde Yağmur Mobilya’ya bir proje sunduk. Onlara, krizi aşmaları için, vadelerini 18 aya kadar uzatmalarını önerdik. Şirket de bunu kabul etti. Ardından, bayilerine vadeleri 18 ay uzatmalarını sağlayacak ortam hazırladılar. Bu uygulamayı, televizyon reklamları ve gazete ilanlarıyla da duyurduk. Sonuçta beklenen gerçekleşti. Pek çok mobilya şirketi üretimi düşürüp, işten çıkarmalara başvururken Yağmur Mobilya, 750 milyarlık cirosunu 1 trilyon 300 milyara çıkardı.”

Antalya’daki Cenajans!

Cenajans Akdeniz, 1996 yılında, Cenajans Grey’in Anadolu’da başlattığı reklam çalışmaları kapsamında kuruldu. 10 yıla yakın süredir pazarlama iletişimi alanında yürüttüğü çalışmalarla Antalya’da kısa sürede bir marka olmayı başardı. Müşteri portföyünde birbirinden farklı alanlarda faaliyet gösteren firmalara hizmet veren Cenajans, cirosuyla, bölgedeki ajanslar arasında ilk sırada yer alıyor.

Ajansın sahibi Ayla Çekic, “Ağırlıklı olarak turizm sektörüne yönelik çalışıyoruz. Müşterilerimiz arasında tur operatörleri, oteller, hava yolu şirketleri ve turizme entegre hizmet veren büyük gruplar da yer alıyor. Ayrıca, portföyümüzde, tekstil ihracatı yapan firmalar, inşaat şirketleri ve bölgedeki zincir firmalar da var” diye konuşuyor. Bunlar arasında Riva Hotels, Sky Airlines, Rixos ve Joy Hotels bulunuyor.

Cenajans Akdeniz, ayrıca Antalya Life ve Antalya Times adlı dergiler de yayınlıyor.

ANADOLU’DAN 7 BAŞARILI AJANS

GAZİANTEPLİ BABA Baba Ajans 1995 yılında Erdal Çelik tarafından Gaziantep’te kuruldu. Çelik, ajansı kurduktan hemen sonra şirketlere markalaşmanın önemini anlatarak işe başladı. Bu dönemde Erpen, Şölen Çikolata, Sanko ve Orkide Pastaneleri ajansın müşterileri arasına katıldı. Baba Ajans müşterisi olan her bir marka için hedeflere yönelik basın ağırlıklı kampanyalar yapıyor. Erdal Çelik, “Müşterilerimizle ilişkilerde kendi kazancımızı ön planda tutmayız. Bizim için önemli olan Gaziantep’in kazançları” diyor.

GENÇ MAP AJANS ” Gaziantepli Map Ajans ise henüz 5 yıllık bir geçmişe sahip. Gaziantep’in büyümek isteyen markalarına tam hizmet ajansı olarak hizmet veriyor. Ajans, Merinos’un kurumsal yapısını ön plana çıkaran dergi ve kültürel yayın çalışmaları yapıyor. Turizm sektöründe Bistur ve Follow Me Turizm gibi seyahat acenteleri için reklam kampanyaları düzenliyor. Map Ajans sahibi Murat Uğurluer, “Marka şehir olmaya çalışan Gaziantep’le birlikte büyümeye devam edeceğiz” diyor.

ANTALYALI BENAJANS Antalyalı Benajans 1980 yılında Adnan Yaşkeçeli tarafından kuruldu. Ajans değişik sektörlerden 34 reklam verene, basın, yayın, tanıtım ve danışmanlık hizmetleri veriyor. Bugüne kadar ulusal ve yerel markalarla çalışan Benajans’ın müşteri portföyündeki bazı markalar ise şöyle: Altınyıldız, Bianchi, Skoda, Falez Hotel, Hotel Antalya Dedeman. Ajansın kurucusu ve başkanı Adnan Yaşkeçeli, “Türkiye’nin marka imajını oluşturmaya ve markalara ihtiyacı var. Bizim de hedefimiz bu amaca hizmet etmek” diyor.

BURSALI REKLAMLAND’IN BAŞARISI Bursalı Reklamland ise 1995 yılında iki kardeş Yunus ve Yusuf Dündar tarafından kuruldu. Ajansın 21 çalışanı ve 50 müşterisi var. Müşteri portföyündeki en büyük müşterisi ise yaklaşık 8 yıldır hizmet verdiği Alara Tarım. Alara dünyanın en büyük incir ihracatçısı ve ikinci büyük kiraz üreticisi. Yusuf Dündar, “Dünyanın en büyük incir ihracatçısı ve ikinci büyük kiraz üreticisi olan Alara’nın markalaşmasında bizim büyük payımız var” diye konuşuyor.

BURSA’DAN ÇIKAN CHESS Bursa’dan bir diğer reklam ajansı ise Chess. 10 yıl önce 3 arkadaş Nevin Pınar, Fatma Tatlıkazan ve Nalan Güzel tarafından yaratıcı tasarımlar ortaya koymak için kuruldu. Bugün 39 markaya hizmet veriyor. Su markası Erikli’nin kurumsal ve görsel kimlik çalışmasını yürüten ajans, ayrıca Efes Pilsen’in satış noktalarına kreatif hizmetler sunuyor. Ajansın müşterileri arasında Berteks, Bursa Nilüfer Belediyesi, Geleneksel Yeşil Bursa Rallisi de bulunuyor.

ANKARALI GRAFİKİR Ankaralı Grafikir, 1996 yılında kuruldu. Yıllık cirosu 1.6 milyon dolar olan Grafikir’in müşterilerinin önemli bölümünü Ankaralılar oluşturuyor. Ancak, il dışı müşterileri de var. Ankara’dan Tepe Home, Anatolya Maden Suları ve Borusan; Ankara dışından da İsdemir Bilecikten Köse Kardeşler bulunuyor. Ajans başkanı Bora Çınar, özellikle Köse markasının sistemli ve sağlam büyümesinin kendilerini çok motive ettiğini söylüyor.

“PASTAYI BÜYÜTMEK İSTİYORUZ” Reta İletişim Hizmetleri Mehmet Aydoğdu tarafından 1988 yılında kuruldu. 90’lı yılların ortasında “tam hizmet ajansı”, 2004 yılında ise “iletişim hizmetleri sıfatlarına uygun donanım ve kadroyla hizmet vermeye başladı. Yılık cirosu 2 milyon dolar olan Reta İletişim Hizmetleri’nin pek çok sektörden birçok müşterisi bulunuyor. Mercedes-Benz Kamyon Fabrikası, Türk Traktör, Türk Telekom, Airties Reta’nın müşteri portföyündeki isimlerden birkaçı. Ajans başkanı Mehmet Aydoğdu, “Reta reklam pastasından daha büyük bir dilim almanın öncesinde sektördeki tüm oyuncuların katkısıyla reklam pastasının büyütülmesi amacına hizmet ediyor” diyor.

TROY EN DÜŞÜK BÜTÇEYLE EN YÜKSEK PERFORMANSA ULAŞTI

GENÇLERİ HEDEFLEDİ Türkiye’de bir dönem bira gazete kağıdına sarılarak içilen bir içkiydi. Genellikle de alt gelir grubu tarafından tercih ediliyordu. Ancak, bu anlayışı ilk olarak genç bir hedef kitlesi olan Troy değiştirdi. Bu değişim de İzmirli Reklam Ajansı Advise’ın marka için yaptığı lansman kampanyasıyla gerçekleşti. 

İMAJ İÇİN BEYAZ SEÇİLDİ Troy biraları, lansman kampanyası için Advise’ı seçmişti. Ajansa verdiği briefte beklentisini de şöyle dile getirmişti: “Genç ve üst gelir grubunu hedefleyen neşeli ve pozitif bir marka olmak istiyoruz” Bu brief üzerine Advise, kampanyada ünlü kullanma kararı aldı. Bu hedef kitleye uygun, imajı olumlu bir ünlü olmalıydı. Beyazıt Öztürk bu kıstaslara göre kampanyanın ünlüsü olarak seçildi.

ROMANTİZME VE SPORA VURGU YAPTI Bir bira markası için sıra dışı sayılabilecek sloganlar oluşturuldu. O güne dek bira markaları hiç romantizm ve sağlık unsurlarına vurgu yapmamıştı. Troy, farklı bir yaklaşım sergiledi. Reklamlarında, “En son sevgilinize ne zaman çiçek aldınız” ve “En son ne zaman spor yaptınız” diye sordu. Kampanyanın medya planlamasında da basın, outdoor ve sinema kullanıldı.

ALTI AYDA YÜZDE ALTI PAZAR PAYI ALDI Zorunluluklardan ötürü kış aylarının başında yapılan lansman, başarılı oldu. Marka 6 ay içinde yüzde 6’lık bir pazar payı elde etti. Tüketici algısında hedeflenen yere oturdu. Advise Ajans Başkanı Ceyhan Borlak, “Bir bira markası için en kötü lansman dönemi kış aylarıdır. Ama buna rağmen lansman başarılı oldu. Hatta Troy, en düşük reklam ve doğrudan pazarlama bütçesi ile en yüksek performansı alan marka olarak kayıtlara geçti” diyor.

Nilüfer Gözütok
ngozutok@capital.com.tr











Haber : Capital Online / 01 Ağustos 2005 Pazartesi
YORUMLAR (0)
Haber'e ait yorum bulunmamaktadır. İlk yorumu siz yapın.

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Çok İyi Şirket Nasıl Olunur
çok güzel anlatım gerçekten katılıyorum ve ekliyorum önemli olan şirket sahibi olmak değil önemli olan şirketin ...
Misafir tarafından gönderildi
Eskimolara Buz Satmanın Sırları!
harika bir yazı herkez okumalı okumayanlara anlatmalı
Misafir tarafından gönderildi
Kârlılıkta sürpriz düşüş
Mudo'nun 2017 planı
Elit'ler Kulübü
16 şirketin başarı formülü?
Kamil Başaran,"Patlama yılı 2016 olacak" dedi.

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ Kayseri'nin nabzını tuttu
Devamı için Tıklayın
“Konut almak için en iyi dönemdeyiz”
Devamı için Tıklayın
Kriz nedeniyle yönünü yurtdışına çevirdi
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ platformu Denizli'deydi
Devamı için Tıklayın
İzmir buluşması umut verdi
Devamı için Tıklayın
Bizden haberdar olmak için.

E-posta adresiniz


Tam zamanında gelişme
Yeni bir işletmecilik yaklaşımı sayesinde Siemens'in gaz türbini uzmanları artık teslimat sürelerini ve üretim maliyetlerini düşürebiliyor.

Verimliliği ve kârlılığı nasıl artırmalı?
Kömür ve gaz ile çalışan enerji santrallerini modernleştirmenin getirileri arasında ilk akla gelenler arasında artan üretim, azalan salımlar...

Denge mi, kesinti mi?
Siemens'in yeni otomatik yük azaltma sistemi, enerji santrali arızalarında olası herhangi bir dengesizliği engellemek için ışık hızında devreye girebiliyor.